Cubase SX en VST instruments

Ellis

Nieuwkomer
Lid sinds
29 november 2008
Berichten
7
Hoi!

Ik ben al een tijdje aan het werken met Logic Pro op het werk, maar thuis ben ik pas op weg met Cubase SX3 op mijn pc. Ik heb een midi board waarmee ik midi's kan ingeven, maar ik hoor enkel piano sound!

ik heb ook geprobeerd om de VST instruments in de channels in te geven, maar zelfs dan kan ik de gewenste geluiden niet meteen inspelen met mijn keyboard.

Erg bedankt voor jullie hulp!


ellis
 
1. Druk op F11 en kies je VST instrument
2. Kies de goede input (dus de juiste midicontroller, je kunt ook 'all midi inputs' kiezen)
3. Kies bij output de VST
4. Spelen maar. Latency? Kijk dan of de juiste geluidskaart is ingesteld in cubase.



Maar goed, zo simpel zal je probleem wel niet zijn neem ik aan...
 
En niet vergeten om het luidsprekertje links van het kanaal aan te klikken zodat de channel actief wordt.
 


kgebruik ook cubase sx erg lekker breed programma en nu na jaartje best duidelijk ,..heb verschillende templates ,..lege songs met verschillende layouts

soms werkt ik vornamelijk met midi / soms met audio soms met groupen met vooraf ingestelde fx op bv 4 groups en 4 drumachhienes met dedicated ok fx ingesteld ,..

gewoon beetje je zelf makkelijk maken

hiervoor gebruikte ik dus cubase 5.1+update
ook lekker sx heeft egt betere layout en hystorie met div mogelijkheden om fouten terug te halen ,..ff opletten kan wel
grt ron
en you tube is goeie bron om ff wat te leren ...over bv guru / fm synths / massive / en ook cubase
 
heb hetzelfde probleem als ellis maar hoor nog steeds niets ....zie wel midi uitslaan op de controlbar en op het midikanaal..........ook als ik met me muis op de toetsen druk in het midikanaal hoor ik niets, wel als ik een noot teken of verschuif........
 
Dat komt misschien omdat je een andere versie hebt... Staat er H20 in het beginscherm? :duivels:
 
klopt, ben aan het amateuren en heb zeker niet het poen voor het origineel......als ik je zo hoor is dat probleem niet te verhelpen, mischien een suggestie voor wat anders want vind cubase wel errug fijn
 
dat is waar.... maar dan mis je best wel weer wat, zit ook alleen maar te pielen. mocht ik er serieus mee aan de slag gaan ga ik ook zeker eerlijk spelen
 
Is het dan een verplichting om het beste pakket te hebben, gewoon omdat het op de markt is? Een groot deel van de geavanceerde functies gebruik je toch niet. Je zit toch maar te pielen, zeg je. Waarom dan niet met de goedkope versie en leer je die volledig beheersen? (edit: je bent al min. 4 jaar bezig, hebt een oxygen 8, microQ en AN200 en een Sde3000. dit is niet meer amateuristisch)

Een ander alternatief is naar de dichtsbijzijnde muziekzaak gaan, wacht tot het donker is, neem je glassnijder en graai al het moois wat in de etalageruimte staat.
 
Laatst gewijzigd:
Weet iemand hoe je één VST kunt gebruiken op meerdere kanalen? (en dan in ieder kanaal een ander geluid van die VST)
 
Weet iemand hoe je één VST kunt gebruiken op meerdere kanalen? (en dan in ieder kanaal een ander geluid van die VST)

Niet alle VSTi's kunnen dat, maar degene die dat wel kunnen, zullen gebruik maken van verschillende MIDI kanalen. Bijvoorbeeld geluid 1 = MIDI kanaal 1, geluid 2 = MIDI kanaal 2, enzovoorts. Zo werkt dat ook met hardware MIDI instrumenten zoals geluidsmodules.
 
Back
Top