Plugin die niet te zien is in Cubase4

Muzikofiel

Ingeburgerd
Lid sinds
23 september 2008
Berichten
78
Erg raar probleempje hier, nieuwe pc dus alles even opnieuw geinstalleerd, alles werkt heerlijk behalve mijn Sonnox plugins (de inflator om precies te zijn) hij staat netjes in het mapje bij me andere plugins (die allemaal wel netjes te zien zijn in cubase) maar de inflator is niet in me inserts te vinden, waar de rest dus allemaal wel netjes staat.

Ik heb hem al met de meest nieuwe geupdate, en hij blijft onzichtbaar. Word ook niet ingeladen bij opstarten van cubase4.. Heb ook al geprobeert om de naam te verkorten maar ook dit mocht niet baten.

Wat kan ik nog meer proberen?
 
Hey Muzikofiel,

-Even checken in de plugin list van Cubase (onder devices dacht ik) of ie in de lijst voorkomt en aangevinkt staat

-Wat ook zou kunnen is dat die plug op een blacklist staat van Cubase 4, moet je even zoeken op Vst2xBlacklist.xml en die openen, staat als het goed is in C:\Documents & Settings\USERNAME\Application Data\Steinberg of iets in die richting

Dat is wat me zo te binnen schiet...
 
heb ook zo'n probleem met een wat oudere plugin, wordt gewoon niet door cubase4 meer herkend, wel bv door bidule( vst host die dan weer als vst in cubase kan worden geopend)
 
Hey Muzikofiel,

-Even checken in de plugin list van Cubase (onder devices dacht ik) of ie in de lijst voorkomt en aangevinkt staat

-Wat ook zou kunnen is dat die plug op een blacklist staat van Cubase 4, moet je even zoeken op Vst2xBlacklist.xml en die openen, staat als het goed is in C:\Documents & Settings\USERNAME\Application Data\Steinberg of iets in die richting

Dat is wat me zo te binnen schiet...
Daar staat ie inderdaad in,(de blacklist) heb het bestandje zoals aangegeven op steinberg verwijdert. Maar hij komt vrolijk weer terug, met andere woorden de plugin blijft onbruikbaar. Wat apart is want bij vorige installatie werkte ie gewoon.
 
Ik had hetzelfde met een versie van de ZebraCM VSTi (Gratis bij het blaadje Computer Music), die kwam ook op die lijst van Cubase Studio 4 (in SX3 deed ie het gewoon) en ik kon m dus ook niet meer vinden/gebruiken en verwijderen/editten van het XML bestandje hielp ook niet...

De ZebraCM op de DVD van de maand erop deed het weer wel dus dat lostte het probleem op maar daar heb jij niet veel aan.

ehm, contact opnemen met Steinberg danwel Sonnox denk ik dan, laat hun er maar naar kijken ;)
 
Tis gelukt:D In plaats van het bestandje te verwijderen heb ik voor de bestandsnaam een x gezet, daardoor word ie simpelweg niet gelezen. Er komt dan wel een nieuwe blacklist file maar daar staat de plugin dan niet bij, en hij werkt dus.

Totaal niet logisch, en daarom cubase:P
 
Back
Top