Cubase Device Maps

Frenkel

paars paard
Lid sinds
26 april 2004
Berichten
1.032
Locatie
Thuis
Ik heb onlangs mijn hardware effecten als external fx aangesloten in Cubase 4.. Werkt allemaal prima.. Alleen wil ik het graag nog net iets gebruiksvriendelijker voor mezelf..

Nu wil ik dus graag van die hardware bakken op een makkelijke manier de presets in cubase kunnen zien, net als dat je bijvoorbeeld de presets-lijst bij een vst effect kunt zien..
Ik heb dus een en ander doorgelezen in de manual, en een ander bijgeleverd pdf-je waar ik naar toe verwezen werd, en ik heb er nog een sound on sound artikel over gelezen..

Nu kan ik dus wel in de midi device manager alle namen van banken en patches invoeren met bijbehorende program change info.. En ik kan ook een simpele device panel maken..

Alleen is nu mijn vraag, hoe kan ik dan uiteindelijk die lijst met ingevoerde patchnamen oproepen..? En hoe kan ik uberhaupt die device panel van dat desbetreffende effect oproepen..?

Als ik namelijk een fx channel aanmaak en daar vervolgens mijn external fx selecteer (waar aanpassingen zijn gemaakt qua device panel en patchnamen), dan krijg ik eigenlijk alleen een schermpje waar je de delay compensation instelling hebt en de send en return gain..

Weet iemand me hier iets meer over te vertellen, om me een duwtje in de goede richting te geven..?
 
Je moet je divice die je gemaakt hebt ook nog aan je FX 'linken' zeg maar. Dat doe je bij je VST connections (f4) waar je ook je extFX aanmaakt.
 
Met de device map is me intussen gelukt om die zichtbaar te krijgen :)..

Nu alleen nog de vraag hoe ik de lijst met presets die ik aangemaakt heb tevoorschijn tover...?
 
Jammer dat er weinig mensen reageren Ruffryder. Ik heb ook een MPX1 in mijn setup die ik op dezelfde manier zou willen bedienen. Als je iets te weten bent gekomen dan hoor ik het graag. :okdan:
 
Aan de hand van de voorbeelden op die Cykong site zou dat normaal toch moeten lukken? Die .xml file van de lexicon 550, van daaruit moet je toch tot iets gelijkaardigs kunnen komen voor een mpx1. Moet je dan niet die .xml file importeren , misschien nog wat parameters toevoegen en klaar?

Ik heb voor m'n MPX500 eens iets gemaakt met gewoon 2 draaiknoppen, bank en program of zoiets. Hiermee kon ik dan vanuit Cubase de programs selecteren.
 
Back
Top