Emulator X2

De Voorman

Ouwe rot
Lid sinds
7 december 2001
Berichten
1.033
Locatie
Mokum
de Voorman was even benieuwd naar hoe de emulator X2 software sampler bevalt. ANyone?
 
niemand
 
Ben ik ook wel erg benieuwd naar maar het feit dat je een Emu product moet bezitten (geluidskaart of USB midiinterface dacht ik) om het te kunnen gebruiken weerhoud me.

Hele vreemde beslissing!
 
Ik vraag me af of dit iets is uit het verleden dat ze nu een beetje achtervolgt. EmuX is origineel natuurlijk alleen in combinatie met hardware aangeboden, "EmulatorX" was geen plugin, maar een hardware-kaart met een softsampler. Dat laten ze nu langzaam los, maar ik gok dat ze het niet kunnen maken om de software nu echt als losse software te verkopen omdat dan de originele EmuX-bezitters zich goed genaaid zullen voelen als ze achteraf toch die geluidskaart niet nodig blijken te hebben. Dat zal deels zijn waarom die eis er nog steeds in zit.
 
Kep zelf emulator x 1...en die bevalt niet...en ook niet genoeg om up te daten naar 2..
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik vraag me af of dit iets is uit het verleden dat ze nu een beetje achtervolgt. EmuX is origineel natuurlijk alleen in combinatie met hardware aangeboden, "EmulatorX" was geen plugin, maar een hardware-kaart met een softsampler. Dat laten ze nu langzaam los, maar ik gok dat ze het niet kunnen maken om de software nu echt als losse software te verkopen omdat dan de originele EmuX-bezitters zich goed genaaid zullen voelen als ze achteraf toch die geluidskaart niet nodig blijken te hebben. Dat zal deels zijn waarom die eis er nog steeds in zit.

Net alsof dat fabrikanten ooit heeft geboeid. EmulatorX is al vanaf begin af aan een native oplossing. X2 is een volledig vernieuwd product dus hebben de originele gebruikers niets meer te zeuren. Xplane designer is in ieder geval interessant genoeg om ook los aan te bieden.
 
Origineel geplaatst door dione
Kep zelf emulator x 1...en die bevalt niet...en ook niet genoeg om up te daten naar 2..
het is meer het CPU-verbruik en de laadtijden van soundbanks

emulator 2 draaide dacht ik ZONDER emu producten
 
emulator 2 draaide dacht ik ZONDER emu producten

Onder de "requirements" staat:
Native USB port (for E-MU Xmidi 2x2 USB/MIDI Interface), or an installed E-MU Digital Audio System, E-MU USB Audio Interface or E-MU Xboard USB/MIDI Controller
 
ik heb een Proteus X2 en deze wordt geleverd met een Emu Xmidid 2x2 usb midi interface. is gewoon een dongle, hang em aan een usb poort (toch genoeg van) en de software werkt.

Moet zeggen dat het laden van banks idd lang duurt ook in de proteus X2. maar de sounds zijn dan wel erg lekker, goede bread & butter synth, geen hardware rompler meer nodig. als je neit zelf wilt gaan samplen heb je aan de Proteus ook genoeg en heb je geen emulator nodig. ook in de proteus kun je de Emu uitbreidingen inladen namelijk.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Onder de "requirements" staat:
dat had ik dus goed gehoord, van een bron die het fout had

btw vergeten jullie niet te denken aan die actie van emu. bij aanschaf van een xboard 61 3 emu sample-cds gratis (helaas niet naar keuze)

ik mis ook de functie om verschillende banken door mekaar te gebruiken
 
Origineel geplaatst door dione
Kep zelf emulator x 1...en die bevalt niet...en ook niet genoeg om up te daten naar 2..

ik zal het ff bijlichten : ik gebruik dus niet die standaard samplebanks....

de lay-out lijkt erg op die van de hardware E-Mu's,maar toch werk ik er niet prettig mee...de gui is erg priegelig,te kleine knopjes en schuifjes en precies werken met de muis valt ook tegen...verder is de interface traag en het saven en laden ook...

bonus zijn de extra filtertypes,maar sommige daarvan zijn vrij cpu-intensief en ze klinken dus echt niet als de filters van de hardware e-mu's...helaas...

als het je te doen is om de standaard sounds is het idd een lekker stukje software...de klank is goed (iets beter dan Kontakt) en de soundbanks zijn uitgebreid en goed...bonus tov andere sample programmas is dat je wel door presets heen kunt scrollen,ideaal voor het standaardwerk...

wil je echter je eigen samples laden en bewerken dan gaat dat allemaal net iets te omslachtig...zeker als je ook Kontakt hebt...
 
Origineel geplaatst door dione
wil je echter je eigen samples laden en bewerken dan gaat dat allemaal net iets te omslachtig...zeker als je ook Kontakt hebt...
maar als je presets van andere sample-cds of programmas wil omzetten heb je daar wel een makkelijke editor voor

dat precies draaien met knoppen vind ik ook minder, maar geduld is een schone zaak
 
dat precies draaien met knoppen vind ik ook minder, maar geduld is een schone zaak

Gelukkig zijn het ook allemaal tekstboxjes waar je met tab en shift-tab doorheen kunt jassen en de cursortoetsen doen enkelvoudige up en down.
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
dat precies draaien met knoppen vind ik ook minder, maar geduld is een schone zaak

je kan toch een midi controller gebruiken?

anyways.. wat ik nog steeds kut vind is dat je in emulator x je samples niet kan previewen..
als ik een map met samples heb geopend vanuit emulator x moet ik dezelfde map met samples ernaast hebben en met winamp eerst luisteren welke samples ik ga importeren, in andere softsamplers heb je hier vaak de autoplay funktie voor zodat je gelijk de sample hoort wanneer je er met je muis op clicked of highlight..
 
Origineel geplaatst door etaoin
Gelukkig zijn het ook allemaal tekstboxjes waar je met tab en shift-tab doorheen kunt jassen en de cursortoetsen doen enkelvoudige up en down.

gelukkig heb ik ook Kontakt....en een hardware e-mu,waar ik gewoon op de knoppen kan jassen...:D
 
Origineel geplaatst door dione
gelukkig heb ik ook Kontakt....en een hardware e-mu,waar ik gewoon op de knoppen kan jassen...:D

Ik gebruik mijn EmuX ook nooit hoor, het was alleen maar om aan te geven dat pielen met de muis niet per se noodzakelijk was :D Verder vind ik het ook niet echt een fijn ding. Zeker niet op een groot (lees: normaal) scherm.
 
Lieve collegae

Lieve collegae

Ik ben zeer blij met jullie reacties tot zover, maar niemand heeft nog antwood kunnen geven op mijn echte vraag: hoe bevalt Emulator X2 en niet proteus(die heb ik al;). Gaarne jullie reacties...
Ben vooral geiteresseerd in twaistaloop synthswipe etc....Heb de demo al gezien maar dat zeht niet zoveel over wat de NL-users ervan vinden...
 
Ja, de Twista Mania vind ik geweldig. De Morph filter ook goed wel priegelig. Synth Swipe lijkt me erg handig . Multi Functie generator moeilijk is me nog niet gelukt, ook Transform multiple nog niet aan begonnen.Ken nog geen mensen die hiermee werken.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ben ik ook wel erg benieuwd naar maar het feit dat je een Emu product moet bezitten (geluidskaart of USB midiinterface dacht ik) om het te kunnen gebruiken weerhoud me.

Hele vreemde beslissing!
150 euro voor 1212m incl emulator x 1, midi interface 49 euro, xboard 25 129
euro

valt mee


vraagje
zijn de NIEUWE samplecds nog wat?
en de oude, zijn die geport of dezelfde oude zooi?
 
Back
Top