Komplete 13 (select, ultimate, etc.) komt er aan

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
komplete 13 (...) een black friday sale

Niet dat ik snel aan de software ga, maar heb even gekeken naar de inhoud van de Ultimate Collector's Edition en de demo's. Zitten erg fraaie dingen tussen. 8~

Ik weet, appels met peren vergelijken, maar voor de prijs van die bundel kun je ook een hele leuke hardware-synth kopen. Dus zomaar uit nieuwsgierigheid, hoeveel zou het kunnen schelen, bijvoorbeeld zo'n Black Friday sale? Om de prijs iets dragelijker te maken, als je het zou willen aanschaffen.
 
Niet dat ik snel aan de software ga, maar heb even gekeken naar de inhoud van de Ultimate Collector's Edition en de demo's. Zitten erg fraaie dingen tussen. 8~

Ik weet, appels met peren vergelijken, maar voor de prijs van die bundel kun je ook een hele leuke hardware-synth kopen. Dus zomaar uit nieuwsgierigheid, hoeveel zou het kunnen schelen, bijvoorbeeld zo'n Black Friday sale? Om de prijs iets dragelijker te maken, als je het zou willen aanschaffen.

50%, scheelt nogal wat, aangezien komplete 13 op 1 oktober uitkomt, lijkt een black friday sale wat onwaarschijnlik.
de eerst waarschijnlikke sale zal volgende zomer zijn? kan wellicht eerder, je weet nooit met sales. maar elke sale, voor elk produkt is altijd 50% bij native instruments.

de collector's edition verschilt alleen in libraries, niet in instrumenten, maar dat heb je blijkbaar al gezien.

er zijn wegen om goedkoper aan een komplete bundel te komen, maar voor de uiteindelikke stap naar de ultimate collector's edition, is de sale nog wel welkom.

heb zelf komplete 11 ultimate, voor €450. maar ik had al maschine mk3, dus maschine 2.x en ekstra software, crossgrade gekocht 2e hands naar komplete 10 (dvd's!!, maar gewoon downloads gebruikt), en uiteindelik de upgrade naar komplete 11 ultimate, via sale, via native instruments.

via jrrshop betaal je in dollars, en dat kan een pak schelen... (de normale discount krijg je niet bij jrrshop, maar de dollar tegenover euro, zelfs met paypal, daarmee kan je heel wat besparen.)
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je antwoord, dat scheelt substantieel in prijs als het een sale is. Mocht ik dit toch 'ns overwegen, dan kan wachten dus lonen. Geduld is een schone zaak, zeggen ze dan. :D
 
Bedankt voor je antwoord, dat scheelt substantieel in prijs als het een sale is. Mocht ik dit toch 'ns overwegen, dan kan wachten dus lonen. Geduld is een schone zaak, zeggen ze dan. :D

een zéer schone zaak.... de sale prijs is altijd de prijs waarvan ik uit ga, wat is het 1699, of zoiets? NI heeft black friday sales, maar K13 zal er niet bij zitten, je weet nooit, natuurlik. zomer sales. en soms, tussendoor sales voor de losse produkten. voor bundels, ik denk 2 maal per jaar, normaliter.

het is een goede verzameling synths en effekten, niet door de minste gemaakt. de libraries, ik gebruik alleen de maschine library, voor drums, wanneer drums gebruik, lijk bijna geen drums meer te gebruiken, komt weer wel.. maar de libraries voor kontakt zijn ook erg goed. ik heb er wel een aantal geïnstalleerd, toch genoeg schijven en schijfruimte. speel er wel eens mee, maar het invoegen in wat ik maak, dat is persoonlik, maar het is een plezier om ze te leren bespelen.
je hebt gelijk een vrijwel komplete ITB studio zo.... RC24 en RC48, en RAUM, prachtige reverbs. goede compressors. replika XT, wat een delay, met erg veel mogelikheden (al heeft steinberg met zijn multitap delay wel een goede tegenhanger gemaakt). goed, juweeltjes, vind ik.
 
Ultimate Collectors edition verschilt niet alleen in libraries maar ook in Instrumenten,
Bij Ultimate 13 wordt enkel de Stradivari violin geleverd - In Ultimate "Collectors Edition" ook de toegevoegde instrumenten : Stradivari Violin én stadivari Cello/ Amati Violin/Guarneri Violin én Arkhis
Verder wordt in Ultimate het pakket "symphony essentials "geleverd en in de Collectors edition het komplete "Symphony series "pakket .
Maar er hangt inderdaad een stevig prijskaartje aan.
 
Laatst gewijzigd:
Vraag me af of er binnenkort een sale aankomt... De Komplete 13 Ultimate zegt me wel wat...
Te gebruiken met alle gangbare VST's vermoed ik?

Cheers,
Exo. :mega:

wat bedoel je met alle gangbare VST's? de libraries zijn voor kontakt... er zitten ook expansions bij, voor massive X. ik heb niet een geheel overzicht wat je bij aankoop van komplete 13 ultimate krijgt.

ik heb zelf, zoals ik al vermeldde in deze thread, komplete 11 ultimate, maar nu (sinds begin november) tevens komplete 13 (voor een prijsje, heb geluk gehad...). grote overlap met ultimate..

de sale zal pas in de zomer zijn, schat ik. zo snel na komplete 13 (ultimate, etc.), die in november uitkwam?

maar goed, het wachten waard, zoals al gezegd, 50% korting, kijk ook naar upgrade path, kan je het nog goedkoper krijgen..

komplete 13 ultimate bevat alle synths/VSTi gemaakt door NI tot het verschijnen van komplete 13, alle effekten, en veel libraries/expansions. de VST plugins, synths en effekten zijn het al waard..
 
Zucht... ik bedoelde DAW's :stupid;)
Thanks voor de info!
Als je de boxed versie koopt staat alles op HDD en wordt van daaruit het hele pakket geïnstalleerd zodat je niets of weinig hoeft te downloaden veronderstel ik?

Cheers,
Exo. :mega:

o DAW's, ja alle. zover ik weet.. iig in al mijn 5 DAW's...

de boxed versie is even duur als de download versie, wel vreemd eigenlik, maar goed. het meeste zal up-to-date zijn, hangt er vanaf, of ze wanneer ze zo'n, het is overigens een SSD... nu.., wanneer ze er nieuwe uitgooien ook de nieuwste versies er opzetten.

het scheelt je in downloaden. idd. en je hebt er een SSD erbij.. (wel handig als je USB 3 aansluitingen hebt, volgens mij is ie tegenwoordig USB 3, anders kun je het net zo goed downloaden..).

maar volgens mij is komplete niet voor niets een van de meest aangeschafte produkten. dat wil niet altijd iets zeggen, overigens, maar in dit geval; mooie synths, mooie effekten, sja de libraries (waarvan ik er wel een aantal heb geïnstalleerd, maar amper gebruik, dat is persoonlik, de kwaliteit is goed tot zeer goed, al is daar natuurlik altijd diskussie over....).

€1199.. wordt in sale... €599.... en je kunt altijd een paar updates van komplete ultimate overslaan (komplete kan tot oneindig, van versie 1 zelfs, dacht ik), en in sale blijft ie dan €199...

ik wilde komplete 13 ultimate wel kopen, in sale, maar had geluk, dat ik komplete 13 update kon kopen, voor een prijs van niks.. wellicht dat komplete 14 ultimate weer interessant wordt. volgens mij kan ik wachten tot 15...
 
Nu weet ik dat er in juni een actie was, maar geskipped omdat ik ook die vintage guitars wilde. Maar ok, is de black-friday deal dan nog beter dan wat ze in juni hadden, of juist minder en komt de de bf-deal elk jaar?
 
Ik heb Komplete Ultimate 12 en gebruik de helft niet. De Kontakt Libraries vind ik het interessantste. Effecten is magertjes, hoewel er wel wat leuke plug-ins tussen zitten. Voor het geld is echter een mooie deal en ik heb destijds versie 8 gekocht via Marktplaats. Die kon ik toen goedkoop upgraden in de uitverkoop.
 
Nu weet ik dat er in juni een actie was, maar geskipped omdat ik ook die vintage guitars wilde. Maar ok, is de black-friday deal dan nog beter dan wat ze in juni hadden, of juist minder en komt de de bf-deal elk jaar?

de BF deal is gelijk aan deze deal. tussentijds zijn er ook sales, meestal louter voor individuele plugins/libraries, voor komplete bundels, altijd 50%; nieuw, upgrade/update/crossgrade.

de BF deal is er elk jaar, en vorig jaar zelfs met U-HE, samen, ook 50% voor U-HE synths/effects. sja, zo heb ik nu ook Zebra2 + ZebraHZ...


Ik heb Komplete Ultimate 12 en gebruik de helft niet. De Kontakt Libraries vind ik het interessantste. Effecten is magertjes, hoewel er wel wat leuke plug-ins tussen zitten. Voor het geld is echter een mooie deal en ik heb destijds versie 8 gekocht via Marktplaats. Die kon ik toen goedkoop upgraden in de uitverkoop.

het is voor iedereen verschillend, vanzelfsprekend, maar de komplete bundels geven veel waarde voor het geld. er zullen er niet veel zijn, die alles gebruiken... en tegenover, zelfs in sale, om een aantal produkten te kopen, is komplete veel goedkoper. ook via de 2e hands route gedaan, wel eerst een komplete 10, om naar komplete 11 ultimate gaan. en zoals al aangegeven, door groot geluk, ook komplete 13, voor een prijs... sja, tijdens de introduktie van 13.. of zelfs vóor.. handig wanneer iemand iets dumpt... zo'n beetje de helft van de sale update prijs..

handig om ook komplete en komplete ultimate te hebben, wanneer dat uitkomt natuurlik. kan je kiezen...

ik val vooral, of vrijwel alleen voor de plugins... de synths én de effekten... libraries zijn zeker goed, en speel er soms mee, maar kan ze amper opnemen in mijn brute workflow, of zoiets..
maar een paar geïnstalleerd. ook de play series voor kontakt, erg mooi, maar ook geen plaats. wie weet in de toekomst, het mooie is, je hebt ze; je kunt ze altijd gaan gebruiken..

komplete 13 gaf me o.a. Massive-X, Super-8, Kontakt 6, Guitar rig 6. de prijs meer dan waard. en inderdaad nog wat libraries, denk ik, en de kontakt instruments.
en vooral Massive-X en Guitar Rig 6, ja! super-8 ook, gebruik ik minder dan ik dacht, soms zit in een fase, waarin een bepaalde synth niet echt werkt. maar mooi ding.

je kunt een komplete update oneindig uitstellen, blijft dezelfde prijs...

komplete ultimate, 3 versies kun je overslaan, volgens mij. dan wordt het weer 100 euri duurder, tegenover een update, want dan wordt het een upgrade, neem ik aan, in sale. 300 tegenover 200.

van 11 naar 13 was nogal een winst voor mij, en komplete 11 ultimate bevat een aantal dingen die niet (of nog niet) in komplete 13 zitten, zo is het een mooie combi.

er is zeker wat mogelik om enigszins je 'bundel' samen te stellen.
 
top, dank voor de info, ik hou het in de gaten :) Vind het wel leuk spul, met name als je eenni-controller erbij heb, mooi systeem waarmee je flink zoet bent een tijdje....
 
top, dank voor de info, ik hou het in de gaten :) Vind het wel leuk spul, met name als je eenni-controller erbij heb, mooi systeem waarmee je flink zoet bent een tijdje....

klopt. ik heb dan ook maschine mk3 + Jam... blijft, ondanks bepaalde nukken (geen aftertouch), een prachtig ecosysteem.
gebruik NI instrumenten en effekten natuurlik ook in andere DAW's of hosts. het is goed spul, absynth 5... FM8.... Massive X... nou ja, genoeg mogelikheden om in te stappen. (wanneer je een NI-controller hebt, krijg je nu toch komplete select, of die kreeg ik ook, ik weet niet eens meer wat er eerst was komplete of maschine... o ja, komplete ultimate toch, werkt mijn geheugen tóch goed.
maar wanneer je komplete select hebt, wanneer dat er bij zit, krijg je al wat korting op upgrades.

uitzoeken waard.
 
Ik heb deze keer de update overgeslagen. ik heb de Komplete 12 UCE, en had in het tussenjaaar enkele expansions aangekocht aan kortingsprijs. wel leuk dat ze vandaag nog Maschine hebben ge updated, had ik niet verwacht, samen met de polysynth.
 
ik wacht wel tot de zomer ;-) heb zelfs nog bijlange ni alles van huidige versie gebruikt.
 
Back
Top