Wel of niet upgraden naar Komplete Ultimate 12?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik gebruik met veel plezier Komplete Ultimate 12. Nou kan ik tijdens de summer sale voor 199 euro upgraden naar versie 12. Maar daar zitten maar 1 a 2 plugins bij die ik écht wil hebben. En een derde valt buiten de bundel. Nou ben ik enorm aan het twijfelen.

Je mag niet stiekem een plugin omwisselen he? Of zijn er vouchers of kortingsacties later in het jaar waarmee ik de losse plugins met korting kan kopen? Als die derde plugin in de bundel zou zitten had ik al lang besteld, grrrr.
 
Welke plugins zou je dan nog willen?

Ik maak ook popmuziek. Dan is met name die Elektrik Sunburst interessant, een elektrische gitaar. En ze hebben sinds kort Picked Accoustic, maar die valt buiten de bundel. Als ik beide los koop zit ik al op 200 euro. Maar als ik upgrade heb ik die Picked Accousitc niet. Die symfonische plugins doe ik weinig tot niets mee.
 
Kan je die plugins apart verkopen die je niet boeien?
Ben blij dat ik gestopt ben met plugins, er is altijd wel weer een nieuwe en is eigenlijk snel waardeloos op 2ehands markt, maar zag ook dat als ik een NI pack kocht en mijn losse plugins zou verkopen ik gans 't pakket heb voor weinig. Maar dan denk ik weer: ik heb al zooi genoeg en ik gebruik 't toch niet 8o)
 
Die Electric Sunburst klinkt wel heel erg goed. Ik denk dat ik toch maar upgrade. Dan krijg ik ook een voucher van 25 euro en kan ik evt. die andere er nog bij kopen. En dan probeer ik de komende 5 jaar niets meer te kopen :engel:

als je die werkelik nodig hebt, of wat is werkelik nodig.. wil en soms is het nodig. zit deze niet in komplete 12? dus niet de ultimate? dat is ook nog een optie.
voor mij persoonlik wacht ik tot komplete 13 ultimate, in sale. er zijn wat dingen tussentijds uitgekomen die ik graag wil. wel over nagedacht om komplete 12 te nemen. als update.
wellicht kan dat alleen, weet ik niet als, vanuit komplete 10 (in mijn geval) naar komplete 11 ultimate bent gegaan.

electronic sunburst zit alleen in komplete 12 ultimate zie ik. je kunt de update weer verkopen, wanneer komplete 13 ultimate komt...

goed, ieder weegt zaken af, voor zijn eigen doeleinden.
 
Dat snap ik niet. Hoe werkt dat?

b.v. je hebt komplete 10 ultimate, komplete 11 ultimate, en je gaat naar b.v. komplete 12 ultimate of komplete 13 ultimate. dan kan je b.v. komplete 11 update verkopen, als ik het goed heb, want je kunt updaten, b.v nu, van komplete 8-11 ultimate naar komplete 12 ultimate. zal dan niet zoveel geld opbrengen, maar. en wanneer er iets in komplete 11 update zit, dat niet komplete 12 zit (ultimate). b.v. kontakt 5 (al zit ie ook in 10), dan verlies je die.
zo heb ik b.v. reaktor 5 ook, niet dat die nodig heb.

dus of het een heel goed idee is?
 
Oke, daar moet ik me dan maar eens in verdiepen. Ik heb net de update gekocht naar Ultimate 12. Het is wel heel veel leuk speelgoed en ik kon het niet weerstaan :D

och waarom niet, als je het plezier geeft. doe ik ook. ik heb de verleiding weerstaan, maar weer andere dingen gekocht... ik wacht op ultimate 13, sale. wat ik nu heb van native instruments is meer dan voldoende.
2 nieuwe synths leren, o meerdere eigenlik..., DAW nr. 7 (of 6, het is hoe je telt...) en leren spelen op een roli seabord block.

er komt geen einde aan!

heb er plezier an! en we gaan het horen, neem ik aan...
 
hola,


Voor 2 instrumenten zou ik dat niet doen,voor dat geld kan jezelf wat bedenken!!

Ik wacht altijd een tijdje voor het intressant word.

Groeten van andreos
 
hola, Voor 2 instrumenten zou ik dat niet doen,voor dat geld kan jezelf wat bedenken!!

Ik heb het wel gedaan en heb er geen spijt van. Het geeft weer een impuls aan het muziek maken. En vroeger kocht ik hardware voor een paar honderd euro. Dan is die 195 voor de upgrade wel te overzien. Electric Sunburst is ook echt een toffe plugin. En Accoustic Strum ook trouwens. Misschien dat ik ie derde plugin er tzt met 25 euro korting nog bij koop.

P.S. Ik heb die gitaar-plugins gekocht voor Nederlandstalige popmuziek. En ik heb net een nieuw nummer afgemaakt. Ik moet alleen nog een tekst schrijven en hem (laten) inzingen. Als ik tevreden ben post ik hem op het forum.
 
2 nieuwe synths leren, o meerdere eigenlik..., DAW nr. 7 (of 6, het is hoe je telt...) en leren spelen op een roli seabord block.

Het leren spelen op een Seaboard is een behoorlijke opgave en moeilijker dan ik dacht, maar met zoveel daw’s tegelijk zou ik nooit meer een track kunnen maken, dan begint het al met keuzestress.
 
Het leren spelen op een Seaboard is een behoorlijke opgave en moeilijker dan ik dacht, maar met zoveel daw’s tegelijk zou ik nooit meer een track kunnen maken, dan begint het al met keuzestress.

ik ben nog echt in de leerfase, en wilde nog reageren.
geen keuzestress met DAW's... 3 zijn MPE kapabel... en ze kunnen goed samenwerken... ik gebruik de DAW waarvan ik denk dat ik die op "dat" moment nodig heb, of goed voelt...

ik leer de roli seabord block te spelen terwijl ik gelijk MPE patches maak, in unfiltered audio LION, roli equator (heb de full version, was toch een sale, en is voor sounddesign toch vrij goed, en je leert er de basis mee voor MPE patches) en... voltage modular... zojuist een kleine schets ingespeeld, met de lightpad M, juist, met een polyphone patch, vrij simpele patch, al moduleert éen oscilator de ander, ieder 1 filter, een velocity moduleerbare envelope module, and 2 speciale VCA's voor de filters (een mutable instruments ripple emulatie, een erg goede..). de oscilatoren zelf zijn niet de simpelste, maar toch overzichtelijk; zerooscillator (een emulatie gemaakt door de maker van de hardware...).
te veel info, die speelt erg mooi nu, na veel instellen.

overigens heb ik de cypher 2 gekocht, moet ik nog ontcijferen..

goed, het is inderdaad een geheel nieuw terrein, zeker wanneer je de presets zelf maakt. het leren spelen en presets maken tegelijkertijd, werkt het beste nu voor mij. al ben ik natuurlik met factory presets begonnen, te leren spelen.

dit hoort hier niet thuis. ik had een thread aangemaakt, toen ik een MPE controller/keyboard wilde kopen, wellicht leuk om een aparte MPE thread aan te maken.

maar het is inderdaad een opgave, veel geoefend, veel tijd er in gestoken, het begint nu ergens op te lijken. en heb dus een schets opgenomen (via voltage modular standalone), en heb een wel erg vreemd projekt staan in bitwig studio, daar moet nog aan worden gewerkt. de stap naar het verwerken in een track komt.

EDIT: een MPE thread, om wat te delen, over hoe te spelen, welke synths met MPE kunnen omgaan, of hoe je synths die geen MPE kennen, wel als MPE gebruiken.. ik zeg maar wat..

dit is de komplete 12 thread ultimate, ik heb nog komplete 11 ultimate, ik wacht op 13, en dan de sale; heb ik gelijk alle mooie dingen die in de tussentijd zijn uitgekomen... en tijd genoeg om de veelheid aan mogelikheden te focussen. dat begint nu weer te komen. dat ik meerdere programma's makkelikker weer gebruik, om iets te bereiken.
 
Back
Top