Martinic Lem Echo Music

Cool! Ik had ooit ewen Lem echo Baby! Maar die had ik op een een of andere manier gesloopt omdat ik het nodig vond hem uitelkaar te halen.
Ding klonk wel fijn met lekkere distortion.
 
Zonde man! =(

Heb je de plugin al uitgeprobeerd? Gisteravond had ik heel even tijd om dat te doen. Ik kende hem al van de Elka Panther, maar nu dus ook bruikbaar voor andere instrumenten. Heb inmiddels een aardige verzameling delay plugins, maar deze met de reverb en de iets andere klank is zeker welkom. Ik merk wel dat ik verwend ben met delay plugins waarvan de delay tijden instelbaar zijn. Deze LEM heeft net als de hardware versie vaste, vrij korte delay tijden (3 playheads at 80 ms, 210 ms, and 330 ms). De langste delay is dus 1/8 bij 91 BPM. Voor langere delays zal ik dus een andere delay plugin moeten kiezen. Het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld de motorsnelheid kan verstellen.
 
Zonde man! =(

Heb je de plugin al uitgeprobeerd? Gisteravond had ik heel even tijd om dat te doen. Ik kende hem al van de Elka Panther, maar nu dus ook bruikbaar voor andere instrumenten. Heb inmiddels een aardige verzameling delay plugins, maar deze met de reverb en de iets andere klank is zeker welkom. Ik merk wel dat ik verwend ben met delay plugins waarvan de delay tijden instelbaar zijn. Deze LEM heeft net als de hardware versie vaste, vrij korte delay tijden (3 playheads at 80 ms, 210 ms, and 330 ms). De langste delay is dus 1/8 bij 91 BPM. Voor langere delays zal ik dus een andere delay plugin moeten kiezen. Het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld de motorsnelheid kan verstellen.

Om eerlijk te zijn. Ik heb een Wem copy cat tape delay, een Monacor spring reverb en 2x EHX echoboy deluxe BBD delays en gebruik ook een 3 kops cassette deck voor delays.
Eigenlijk is al die rommel een poormans Roland spaceecho. Wat toch wel de baas is.
Digitaal werk ik met een minimale set plugins. Gebruik de Valhalla delay, en de ableton echo en das het zo een beetje.
Ook kwa synth en samplers probeer ik het minimaal te houden.

Ik heb de demo's geluistered en het klinkt goed. Stuk cleaner dan een Copycat maar toch wel hetzelfde soort geluid.
Die heeft ook fixed delay tijden.

Kun je op ebay soms voor 100 - 150 euries vinden. Tapeloops kun je nog kopen,

https://www.ebay.com/itm/WEM-Watkins...8AAOSwubdd6-Xt

Die van mij is aan service toe maar juist daardoor is het een super rauwe tapedistortion unit.

Anyhow die plugin is geweldig kwa sound!
 
Back
Top