X

Help! Heb veel te veel VST's.

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Mijn GAS is net geheeld. Als het goed is komt het niet meer terug
    Heb wel alles in hardware wat ik ooit wilde hebben (mits ik niet ergens een hoofdprijs win van een paar miljoen, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk). Gratis VST's download ik in principe niet, dan lopen mijn lijstjes alleen maar vol met spul wat ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken. Als ik echt goede dingen lees/zie over plugins, koop ik ze (mits niet te duur) en voor de rest doe ik het met wat ik heb. Ik heb nooit begrepen wat je aan 60 VST compressors hebt. 3 4 goede zou je alles mee moeten kunnen wat je nodig hebt.
    Arno
    Rise to yourself

Synths: Alesis QS8.1, Yamaha CS6x, Roland XV-5050 + R-70, Korg Wavestation SR + NS5R
    Software: Windows 10 64-bit, Cubase Pro 9.5, WaveLab Pro 9.5, div. VSTi's
    PC: i7-980 6-core,, 24GB RAM, 2xSSD, 3xHDD
    Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
    Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport
    Mixer: Soundtracs Topaz Project 8 32ch inline
    De complete setup: www.amps-recordings.nl.

Cursussen Cubase en studio advies, ook op locatie
    Facebook

Comment

Tegenwoordig bied elke DAW genoeg kwaliteit in plugins en content om elke dag een nieuwe track te maken die anders klinkt. Wie er daarna nog meer aan toevoegt is eigenlijk al aan het gassen.

Comment

Originally posted by arnomusicman View Post
        Ik heb nooit begrepen wat je aan 60 VST compressors hebt. 3 4 goede zou je alles mee moeten kunnen wat je nodig hebt.
        Inderdaad - tientallen VSTs voor een en hetzelfde effect is overdreven. Maar er zijn uiteraard veel meer effecten dan compressie alleen, en daarnaast heb je nog talrijke emulaties/simulaties van bestaande muziekinstrumenten.

Comment

Originally posted by ProgHead View Post

Inderdaad - tientallen VSTs voor een en hetzelfde effect is overdreven. Maar er zijn uiteraard veel meer effecten dan compressie alleen, en daarnaast heb je nog talrijke emulaties/simulaties van bestaande muziekinstrumenten.
          Tuurlijk, begrijp ik ook. Maar ik heb het bij mensen gezien die echt tientallen versies van alles hadden, compressors, gates, galm etc. etc. etc. Vooral omdat het gratis was. Niet dat ze wisten wat een compressor nou ongeveer doet.....

Ik merk ook dat als je zelf veel hardware hebt die goed is, en een paar goede betaalde VST's, er (bij mij in ieder geval) niet zoveel behoefte is aan nog meer. Ik kijk wel eens met een schuin oog naar een mooie VST, maar that's it.
          Arno
          Rise to yourself

Synths: Alesis QS8.1, Yamaha CS6x, Roland XV-5050 + R-70, Korg Wavestation SR + NS5R

Facebook

Comment

Originally posted by arnomusicman View Post
            Tuurlijk, begrijp ik ook. Maar ik heb het bij mensen gezien die echt tientallen versies van alles hadden, compressors, gates, galm etc. etc. etc. Vooral omdat het gratis was. Niet dat ze wisten wat een compressor nou ongeveer doet.....
            Dat is inderdaad het gevaar, en als je eenmaal tientallen versies van alles hebt wordt het vanzelf ondoenlijk om ze ook nog eens uitgebreid te testen zodat je de slechte kunt wegdoen. Ik denk (en hoop) dat ikzelf net op tijd tot inkeer ben gekomen.

Comment

Volgens mij als je minder minuten muziek hebt gemaakt dan aantal VSTs dat je hebt zit je al in een gevarenzone.

Comment

Ik heb het niet geteld, maar het aantal minuten muziek dat ik tot nog toe gemaakt heb is zeker minder dan tien. Het aantal VST's dat ik heb gedownload loopt inmiddels in de honderden.

Daar staat tegenover dat ik niet langer op jacht ga naar nog meer VST's. De verzamelwoede is uitgeraasd.

Comment

Originally posted by KatieMusic View Post

GAS = Gear Acquisition Syndrome
                  ... oftewel een ziekelijke jacht naar steeds weer nieuwe spulletjes.
                  SAS = Software Acquisition Syndrome

Comment

Net met Black Friday weer wat mooie VST's gekocht. Als je betaalde VST's hebt, is er naar mijn eigen ervaring niet veel animo meer om nog naar gratis plugins te kijken. Je gebruikt dan ook graag waar je voor betaald hebt. Ik koop wel eens Dynamic VST's omdat ik die beter/fijner vindt, dan wat er standaard in Cubase Pro zit.
                    Arno
                    Rise to yourself

Facebook

Comment

Working...
                    X