Even ergeren: plugins en beveiliging

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.620
Locatie
Zwolle
Bij Presonus geven ze regelmatig betaalde plugins weg aan klanten. Hartstikke leuk natuurlijk en van het weekend installeerde ik er een paar. Dat was althans het idee...

Het heeft me uiteindelijk 2 uur gekost en ten einde raad heb ik mijn anti-virus-programma maar gedeïnstalleerd om de plugins van Plugin Alliance aan de praat te krijgen. Wat een drama.

Ik snap dat programmeurs hun software beschermen. En ik betaal ook met alle liefde voor kwaliteit. Maar dit stimuleert niet echt. Of heb ik gewoon pech gehad? :stupid
 
in avast, b.v., kun je tijdelijk (in verschillende tijdsduren...) de schilden uitschakelen, dat helpt... het schakelt avast niet geheel uit, wat eens me 2 weken probleemoplossing heeft gekost, het was avast die drop outs in de audio veroorzaakte. toen naar avira, nu weer terug naar avast.
virusscanners kunnen een hoop ellende veroorzaken, blijkbaar. dus als je onbekende problemen hebt, gooi eens de virusscanner er gehee af.. dat terzijde.
 
Bij Presonus geven ze regelmatig betaalde plugins weg aan klanten. Hartstikke leuk natuurlijk en van het weekend installeerde ik er een paar. Dat was althans het idee...

Het heeft me uiteindelijk 2 uur gekost en ten einde raad heb ik mijn anti-virus-programma maar gedeïnstalleerd om de plugins van Plugin Alliance aan de praat te krijgen. Wat een drama.

Ik snap dat programmeurs hun software beschermen. En ik betaal ook met alle liefde voor kwaliteit. Maar dit stimuleert niet echt. Of heb ik gewoon pech gehad?


in avast, b.v., kun je tijdelijk (in verschillende tijdsduren...) de schilden uitschakelen, dat helpt... het schakelt avast niet geheel uit, wat eens me 2 weken probleemoplossing heeft gekost, het was avast die drop outs in de audio veroorzaakte. toen naar avira, nu weer terug naar avast.
virusscanners kunnen een hoop ellende veroorzaken, blijkbaar. dus als je onbekende problemen hebt, gooi eens de virusscanner er gehee af.. dat terzijde.

Ja daar kan je flink gedoe mee hebben.
Ik was vanochtend bezig op een pc die ik net tweedehands had gekocht en er een verse windows 10 opgezet.
Meteen gekloot natuurlijk en uiteindelijk kwam dat door defender firewall die dan voorkomt dat apps toegang krijgen, wat een gezeik is dat toch met die fabrikanten.
Ze willen het liefst dat je alles aan hun overlaat zodat ze alles van je kunnen bijhouden en je profiel updaten, bijhouden wat je doet en mag en niet mag.
Alsof je een domme, naieve consument bent en zelf te stom bent om je zaakjes op orde te houden.
Ook zo irritant is die captcha van firefox tegenwoordig, die met regelmaat wil controleren of je een mens bent.
Heb ik een add on voor geïnstalleerd maar wat een gesodeflikker, je hebt alleen maar last van ze.
Ik zet als het even kan zoveel mogelijk uit en dat ik zo min mogelijk last van ze heb.
 
Ik zet als het even kan zoveel mogelijk uit en dat ik zo min mogelijk last van ze heb.

de avast heb ik getweakt, zit diep verstopt, maar je kan zowat alles uitzetten, alleen de dingen die werkelik nodig zijn, staan aan.
waarom toch avast, ik zit op mijn werkkomputer, zo noem ik m maar even, toch op internet, niet om te surfen, snel dingen op zoeken, veel help dingen staan online..
ja windows defender is berucht op zaken tegen te houden en is ook niet even makkelik te tweaken, vind ik dan.. daarom ook avast op mijn laptop..

maar buiten dat; het laat zien dat een virusscanner veel problemen kan opleveren. het is het eerste, wanneer er weer een groot probleem gaat voordoen, ding dat ik ga deïnstalleren. dat heb ik nu wel geleerd...
 
Ik heb jaren geleden mijn muziek PC bij VMusic Pro gekocht. De eigenaar van VMusic Pro kwam op mij erg kundig over, hoewel ik geen expert ben op het gebied van muziek en computers. Hij raadde mij aan een PC te nemen zonder een permanente internet toegang. Ik heb dus allemaal offline licenties. Het is wel iets meer werk, maar alles werkt prima zo. En tegenwoordig heb ik op zolder een powerline adapter om even, als het echt moet, het internet via de ethernetpoort aan te sluiten. Vroeger had ik een WIFI USB-stick op mijn oude computer, maar dat gaf veel problemen. Op KVR heeft iemand in zijn handtekening een waarschuwing staan voor online licenses; hij is de afgelopen jaren veel software kwijtgeraakt doordat bedrijfjes er mee zijn gestopt!
 
Back
Top