novation automap uitleg

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.400
Locatie
Obdam (NL)
Ik vroeg me af hoe automap werkt van novation wie kan mij dat uitleggen ?
ik heb wel een idee hoe het zou werken maar weet het niet zeker namelijk.
heb namelijk 2 controllers van novation sl 49 mk 2 en nocturn 25.

Bedankt
 
het is eigenlik dodelik eenvoudig, maar om een mooie map te maken kost wat moeite, voor praktisch gebruik, wat het beste is. ik heb zelf de novation sl 49 mkII én de zero sl mkII, maakt dat ik 2 pagina's tegelijkertijd voor b.v. een softsynth open kan hebben. vergeet niet dat de knoppen (dus niet de draaiknoppen of encoders) ook als "step" zijn te programmeren, bij voorbeeld voor een knop met meerdere standen. soms pakt automap een knop die je via "learn" programmeert 'm op als "momentary" (dus tijdelik, alleen wanneer de knop ingedrukt blijft), toggle is de meest gebruikte.

de encoders kun je preciezer instellen, dan de draaiknoppen, handig wanneer je meer dan 100 stappen nodig hebt, voor precieze kontrole. al is 100 meestal, vreemd genoeg, goed genoeg.

32 knoppen, 8 encoders en 8 draaiknoppen én 8 faders, daar kunt ge veul mee.

wellicht heb je de FM8, daar is een prachtige automap voor te downloaden. sla de maps op, wanneer je programmeert, en vergeet niet "set as default" te gebruiken, anders pakt ie een oudere of de fabrieksversie.

https://resource.novationmusic.com/s...om.automap.zip

dan zie hoe het gedaan is.

ik maak al mijn maps zelf, behalve die van de FM8, die is té perfekt.

in de view mode, kan je ook handmatig de parameters aan alle knoppen toevoegen.

EDIT: ik ben veel maps aan t vernieuwen, komt door ook door updates die ineens parameters verplaatsen.., maar ook vanwege dat ik steeds meer leer een betere map te maken.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top