Scupt-O-Sound presenteert Vocode-O-Matic, een 31 tertsband vocoder voor VCV-Rack

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Sculpt-O-Sound presenteert Vocode-O-Matic, een 31 tertsband vocoder voor VCV-Rack

ik heb een VCV-Rack versie gemaakt van een file gebaseerde software vocoder die ik in 1998 ooit heb geschreven.
De code kun je downloaden via GitHub: https://github.com/josbouten/Sculpt-O-Sound

Ik heb de code onder OSX 10.13.6 gecompileerd, dus als je een andere OS-versie gebruikt of je wilt e.e.a. onder linux proberen, compileer de code dan opnieuw, ofwel draai dan een 'make clean; make' in Rack/plugins/Sculpt-O-Sound/.

Ik heb een config filetje 'Vocode-O-Matic-example_01.vcv' toegevoegd, dat er van uitgaat dat je de VCV complex simpler van NISTHY op je machine hebt staan.
Heb je die niet, download die dan ff, hij is gratis. De audio files moeten een aardig voorbeeld geven van wat je met een vocoder kunt doen.
Gebruik de jungle break 'jung05.wav' als modulator en de string 'fl1_std.wav' als carrier signaal.
Lukt het met die simpler niet, dan kun je ook 2 analoge ingangssignalen naar de vocoder sturen en daarmee experimenteren.

Known Bugs:
De initialisatie van de vocoder verloopt niet altijd goed. De code is dus nog een beetje beta.
Waar dat aan ligt, weet ik (nog) niet. Als alles goed gaat krijg je gelijk een ge-vocode signaal,
gaat het niet goed, dan komt er een DC-waarde uit de vocoder (hoorbaar als een luide tik).
Tot nu toe is de enige remedie tegen de DC-waarde VCV-Rack te stoppen en te herstarten.
Mocht iemand ervaring hebben met het coderen van plugins voor VCV-Rack, dan houd ik me aanbevolen voor tips.

Nb. de vocoder is gratis te gebruiken, maar ik zou het leuk vinden dat als je hem gebruikt je mij een link stuurt naar de muziek die je er mee hebt gemaakt.
Het lijkt me namelijk erg leuk om te horen wat je met de vocoder hebt gedaan.
 

Attachments

  • Vocode-O-Matic-demo-2018-08-06.png
    Vocode-O-Matic-demo-2018-08-06.png
    334 KB · Bekeken: 148
Laatst gewijzigd:
Back
Top