Krakli - Arminator v2.0 (30 april 2018)

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Kennelijk dit nieuws gemist de afgelopen dagen.....

Kraki heeft zijn fantastische (gratis) Arminator van v1.0 naar v2.0 gebracht.
http://getdunne.net/Krakli/
http://getdunne.net/Krakli/images/Arminator2.png

Voor wie erg houdt van de klank van de Yamaha CS80, maar geen hardware of software emulatie heeft (of er niet de vele eurootjes voor kan of wil betalen).
Met meteen al een hele hoop mooie (vooral Vangelis) patches meegeleverd.

Een sound demo (op v1.0) van Armin Kujashi (naar wie de Arminator vermoemd is).
Armin heeft een forse bijdrage geleverd aan de meegeleverd patches van zowel v1.0 als v2.0.

https://soundcloud.com/kujashi/arminator-soundbank-demo

Met een aantal verbeteringen en uitbreidingen (maar daardoor niet meer patch compatibel met v1.0).

Let wel: net als v1.0 is v2.0 aleen 32-bit (want gemaakt met SynthEdit)
Maar dit apparaat is (wat mij betreft) wel een bridge in je 64-bit DAW waard....
En er is nog hoop voor de 64-bitters onder ons. SynthEdit is inmiddels ook naar 64-bit gegaan.

New version of Arminator, 30 April 2018

The Zip contains the Arminator2.dll, The 5 Banks that were created for Arminator 1.5 Superset and a new PDF manual that describes the functions and operation of each control.

The new stuff:

The ability to KeySplit anywhere on a key across 10 Octaves
A Chorus effect
Mono Poly on individual Lines
Better Scaling of some controls (Filter Freq etc)
The ability to sync the LFO to KeyPress
Added Keytracking to the LowPass Filter
The Sine Osc in the Line Amp can now be a sub-1 octave or a Sub -2 Octaves
Line 2's Envelopes can be delayed by up to 500ms from keypress
Have Fun!!

Ian Webster (Krakli) demonstreert de nieuwe features.

 
Voor wie Krakli - Arminator helemaal nieuw is (of wie het potentieel verder wil uitbuiten):

Ian Webster (Krakli) heeft een tijdje geleden een Tutorial van bijna een uur gemaakt
(wel voor v1.0 dus iets andere interface en zonder de nieuwe v2.0 functionaliteit)

 
P.S.
Gisteren de (extra/nieuwe) presets van Arminator v2.0 doorlopen.
Die zijn erg goed....en erg inspirerend....
 
Met een aantal verbeteringen en uitbreidingen (maar daardoor niet meer patch compatibel met v1.0).

Huh...v2.0 is toch wel backward compatible met v1.0 patches.

Da's mooi want ik had al een setje patches met v1.0 gemaakt.
 
Wat zonde dat dit alleen onder windows werkt.

Maargoed ik heb het er wel voor over om hiervoor op mijn pc wat samples te nemen.
 
Apple zeker? Kun je niet een virtueel Windows machientje bij op je machine zetten als Windows VST host? Of een los PC'tje. Er is best veel (gratis) moois dat alleen onder Windows draait.
 
Ik heb hier ook een pc staan. Daar ga ik dan wat geluiden opnemen, om ze vervolgens op de mac te gebruiken.

Heb geen zin om continue te switchen tussen windows en osx, want dan werkt op den duur de helft van je projecten niet meer.
 
Ik heb hier ook een pc staan. Daar ga ik dan wat geluiden opnemen, om ze vervolgens op de mac te gebruiken.

Heb geen zin om continue te switchen tussen windows en osx, want dan werkt op den duur de helft van je projecten niet meer.

Ik bedoelde niet steeds switchen, maar tegelijkertijd. Ik kan je overigens bij het technisch inrichten van zo'n virtuele Windows machine (onder OSX) niet helpen.
 
Back
Top