quifster
Gepokt en gemazeld
- Lid sinds
- 12 januari 2003
- Berichten
- 6.225
inmiddels een jaar verder, het afgelopen jaar heb ik een bizarre hoeveelheid tijd gespendeerd aan het volgen van vele tutorials / opleidingen (over de 100 uur aan video les materiaal) en talloze uren besteed aan het uitproberen in de praktijk. Inmiddels heb ik me vanuit al die verschillende technieken een methode eigen gemaakt waarbij ik het resultaat krijg zoals ik het wil. Neutron is eigenlijk voornamelijk wat ik hiervoor gebruik. Ozone gebruik ik nauwelijks, hooguit wat glue compressie / limiting op de eindbus.
Neutron vind ik echt superhandig, vooral de learn functie die direct de meest intensieve energie punten in je sound bepaalt, de masking (kan ik echt niet zonder meer) en de verschillende vormen van afluistering in de plugins zelf vind ik echt enorm bepalend voor het gebruik in de praktijk. Ik vond het best een eye opener dat je door EQ cutting juist meer druk / volume in je totaal sound kan krijgen (dus zonder het kunstmatig oppompen). Ik gebruik zelf voornamelijk de technieken dat je alle sounds schoonmaakt (high pass eq-ing op alle sounds behalve drums en bas) om zo headroom vrij te maken en resonant eq-ing vond ik ook erg veel toevoegen, dat zijn 2 dingen die ik altijd wel doe. Het laag behandel ik voornamelijk via masking detectie. De colorisation van de verschillende sounds doe ik op de summing bussen.
Neutron vind ik echt superhandig, vooral de learn functie die direct de meest intensieve energie punten in je sound bepaalt, de masking (kan ik echt niet zonder meer) en de verschillende vormen van afluistering in de plugins zelf vind ik echt enorm bepalend voor het gebruik in de praktijk. Ik vond het best een eye opener dat je door EQ cutting juist meer druk / volume in je totaal sound kan krijgen (dus zonder het kunstmatig oppompen). Ik gebruik zelf voornamelijk de technieken dat je alle sounds schoonmaakt (high pass eq-ing op alle sounds behalve drums en bas) om zo headroom vrij te maken en resonant eq-ing vond ik ook erg veel toevoegen, dat zijn 2 dingen die ik altijd wel doe. Het laag behandel ik voornamelijk via masking detectie. De colorisation van de verschillende sounds doe ik op de summing bussen.
Laatst gewijzigd: