iZotope Trash2 - Output harder na openen GUI

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.271
Locatie
Utrecht
Hallo,

Als ik de GUI van Trash2 open, wordt vaak het volume/signaal, dat uit Trash2 komt een stuk harder. Het is vast iets doms van mijn kant, ik snap alleen niet wat. het kan zijn.

Is er iemand die dit bekend voor komt? Doe ik iets verkeerd?

Ik gebruik op dit moment Ableton, maar in Renosie gebeurt het ook.

Thanks!
 
Gain staging, -18 DB insturen en -18db outsturen huppa op naar de volgende plugin en weer -18db insturen en -18 doorsturen. Wat je in de plugin doet mag je zelf weten, plugins zonder gain stop ik in ableton een ableton utility voor en na om die -18 bij te stellen waar nodig. En er zijn plugins (saturation) die anders reageren op input gain.

-18 DB gain staging aanhouden op al je tracks houd je veel headroom over en met 24 bit genoeg dynamiek.
 
Dus voor de duidelijkheid: Als je Trash2 "blind" gebruikt is het signaal een bepaald niveau. Als je dan de gui tevoorschijn haalt is het signaal ineens harder? Dit zou in dat geval niet moeten mogen, de gui is alleen maar om de controls te bedienen.
 
Inderdaad Eraser127, als ik de GUI open, dan wordt het signaal harder, zonder dat ik verder iets doe. Het gebeurt gewoon. Het gebeurt ook niet altijd, maar redelijk vaak.
 
Inderdaad Eraser127, als ik de GUI open, dan wordt het signaal harder, zonder dat ik verder iets doe. Het gebeurt gewoon. Het gebeurt ook niet altijd, maar redelijk vaak.

Vreemd. Kan het iets met automation te maken hebben, dat die aan of uit springt na openen van de GUI?
 
Nee, ik denk het niet, ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen, ook al zou ik het willen :)
 
Back
Top