Het grote plugin discount topic!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sektor van Initial Audio. Een wavetable-synth die goede reviews krijgt. Nu met 90% korting voor 14.99 dollar.

https://audioplugin.deals/deal-2/ref/11/

zag m al een paar dagen staan, lijkt me wel een fijne wavetable-synth. hoeveel wavetable synths zijn er wel niet? het lijkt wel de holy grail. maar goed, sinds arturia pigments heb ik zelf ook meerdere wavetable-synths, of die die mogelikheid hebben, synthmaster, msoundfactory, codex. volgens mij vergeet ik er nu 1 of 2, of was dit.

wel verleidt, maar pigments en msoundfactory kunnen al behoorlik wat, weet niet of sektor wat toevoegd. codex vind ik zelf ook erg goed klinken, is wellicht wat "simpler", maar mooie volle, warme klank. pigments is prachtig voor bijna modulaire sounds te maken. msoundfactory, ik wacht een beetje de sample toevoeging af, al zit ik er nu op dit moment met de wavetable module te spelen, en zie dat ik daar ook alles kan wat in sektor kan.

maar mooie deal, lijkt me, voor een overzichtelijke wavetable-synth.

Wow, thanks!
Was al aan het overwegen om Ableton Live Intro aan te gaan schaffen, normaal dus 79,- nu voor 59,- heb ik 'm maar meteen aangeschaft!
Niet zozeer voor het produceren, daar heb ik FL studio 20 voor, maar voor the occasional mix.

live intro is dan inderdaad genoeg, om wat mee te spelen, heeft zijn beperkingen in het aantal sessions, maar voor €59 heb je een mooie DAW. op 1 of andere wijze moet ik altijd all the way bij DAW's, maar goed, ik gebruik de ekstra's ook. maar ik vond live intro (die zat bij mijn push 2) al lekker werken. geniet!

Proximity:EQ

die heb ik ook nu, een nogal vreemde kontakt library gekocht, ik heb alleen de libraries van NI zelf, en gebruik ze niet zoveel, wel de intentie; de orchestrale dingen, voor industrial...
tronto trilogy. hoe je m in kontakt kunnen toevoegen klopt niet met de handleiding. wel een maffe verzameling emulaties, die tontro trilogy. moet m nog goed in kontakt krijgen.

is wellicht ook iets voor anderen,

https://www.pluginboutique.com/products/710

en ik zag net op audiodeluxe dat je voor $99 kunt upgraden naar neutron 3, een nieuwe versie, de standard versie dan. vanaf elk izotope produkt staat er bij. wellicht ergens anders nog goedkoper te krijgen.

heb wel neutron elements (gratis), ozone 8 elements (nog voor betaald, terwijl die ook gratis langs komt) en rx elements (zeer goedkoop), maar het is niet zo mijn ding.
heb genoeg andere plugins, die het ook kunnen, al is neutron 3 wel zeer geïntegreerd, kunnen kommuniceren onderling, de geladen plugins. heeft wel wat, maar ik was even geobsedeerd door "masking" problemen, die ik eigenlik altijd zelf kan oplossen, op een muzikalere wijze, denk ik dan, ik denk het beter te weten dan een AI plugin... ha!

en:

toch blijft mijn vraag staan is er nu meer sale dan ooit, of is dat ik op zoveel sites nu een account heb, en te veel op KVR kijk.... ik merk het op andere fora ook op, dat de ene sale na de andere komt. wat prettig is, en onprettig........
 
Ik heb een demoversie van Sektor gedownload, maar ik sla hem over. Qua sound vind ik hem toch wat tegenvallen. Wat blikkerig, levenloos. 15 dollar is het misschien wel waard, maar de normale verkoopprijs lijkt me veel te hoog.

Ik zie daar trouwens ook een tendens in. De 'officiële' prijs van plugins wordt steeds hoger, zodat er gigantische kortingen kunnen worden gegeven. Ik ben ondertussen daarom wat kritischer geworden over zogenaamde no-brainers.

In dit specifieke geval lijkt ca. 40-50 dollar me een normale prijs voor Sektor, en dan is 15 dollar alsnog een koopje natuurlijk (als de sound je aanspreekt).
 
Is die Tronto leuk?
Ziet er intrigerend uit..

voor dat ik het vergeet, je moet de volledige versie van kontakt hebben, staat er. add library zoals vermeld bij pluginboutique werkt niet, want geen license. het is zonder license. hoe je het dan er in krijgt. dus weet niet eens of de volledige versie dan wel nodig is.

goed, door de folders waden lukt natuurlik ook, klinkt goed. buiten komplete 11 ultimate, heb ik geen kontakt instruments of libraries. dit is mijn eerste...

ja intrigrerend, maar mijn obsessie met die "add library", heeft even de zin er uit gehaald. haha... goed, nu ben ik wel simpelweg door de instrumenten, de multi racks (of multi's hoe noem je ze), aan het waden, ik herhaal. voor een iets meer dan een tientje, heb ik het gevoel, wanneer ik er goed in duik, ze best wel wat hebben.

ik worstel altijd met kontakt, even een terzijde, het is een pracht sampler, en krijg er ook dingen uit, maar op een of andere wijze, vind ik m soms wat tegenwerken, zal aan mij aan liggen. tegenwerken; de niet voor mij heel intuitieve workflow, al snap ik alle onderdelen, ik blijf het ding weerbarstig vinden. maar zoals al gezegd, ik gebruik kontakt steeds meer, voor eigen samples, en dat werkt erg lekker.

goed, ik gebruik kontakt te weinig, om goed in te schatten of dit een goed instrument is, het zijn er 3, maar de multi's zijn rijk, goeie samples, veel in te stellen. dokumentatie is op zijn zachts gezegd, spartaans, maar voldoende. wanneer je weet wat vco, vca, vcf, lfo, free running etc is (en dat ken ik maar al te goed), dan kun je er lekker mee spelen.

dus moet het nog ontdekken.

niet een overtuigend en duidelik antwoord.... maar intrigrerend zeker, en klinkt ook uit de tijd, waar ze uit moeten zouden komen... de basis is erg goed.

net een multi even geprobeerd, wel erg mooi. volgens hebben ze zelfs een blake's seven pad.... de zwiepende pad aan het begin... moet ik nog vinden...

de kracht lijkt in de multi's te zitten, en de maker zegt ook, op die manier, kun je de 3 instrumenten, in een multi, omvormen tot een eigen geluid.

wellicht is dat altijd de manier van kontakt, maar goed. ik ben meer van de maschine aanpak...
 
Ik heb een demoversie van Sektor gedownload, maar ik sla hem over. Qua sound vind ik hem toch wat tegenvallen. Wat blikkerig, levenloos. 15 dollar is het misschien wel waard, maar de normale verkoopprijs lijkt me veel te hoog.

Ik zie daar trouwens ook een tendens in. De 'officiële' prijs van plugins wordt steeds hoger, zodat er gigantische kortingen kunnen worden gegeven. Ik ben ondertussen daarom wat kritischer geworden over zogenaamde no-brainers.

In dit specifieke geval lijkt ca. 40-50 dollar me een normale prijs voor Sektor, en dan is 15 dollar alsnog een koopje natuurlijk (als de sound je aanspreekt).

niet geprobeerd, maar het lijkt me de zoveelste wave-synth, en ik al mooie wave-synths, geen serum of zo, maar wat ik heb, zijn rijk aan klank, ieder op zijn eigen wijze. wat prettig is...
 
Ik zie daar trouwens ook een tendens in. De 'officiële' prijs van plugins wordt steeds hoger, zodat er gigantische kortingen kunnen worden gegeven.

Helemaal mee eens. Ik erger me ook aan bedrijven die altijd korting geven. Dan is dat dus eigenlijk je normale verkoopprijs.

Ik zit trouwens nog te wachten op de plugin die je eindeloos veel talent en doorzettingsvermogen geeft. Maar die zal er wel nooit komen. En maar goed ook, want ik merk dat ik pas écht beter word als ik aan de slag ga met wat ik heb. Minder is meer.
 
ik worstel altijd met kontakt...


... ik ben meer van de maschine aanpak...

Grappig.
Bij mij is dat precies andersom.
Ik ben (als ik zo onbescheiden mag zijn) wel een kontakt "grootverbruiker".
Ook het scripting gedeelte heb ik aardig onder de knie.

Bij Maschine word ik snel kribbig als er "weer eens iets gebeurt" waar ik niet van weet hoe dat komt of iets niet-gebeurt terwijl ik van mening ben dat ik het toch echt goed heb ingesteld (wat natuurlijk niet het geval is dan) :)
Al moet ik zeggen dat ik toevallig sinds kort daar mee aan het afrekenen ben.
Ik ben het zat te klagen over Maschine dus ga nu doorbeuken tot het gaatje zodat ik ook daar lekker vlot en vrolijk mee kan werken :)

Toch bedankt voor de toelichting bij Tronto.
 
Grappig.
Bij mij is dat precies andersom.
Ik ben (als ik zo onbescheiden mag zijn) wel een kontakt "grootverbruiker".
Ook het scripting gedeelte heb ik aardig onder de knie.

Bij Maschine word ik snel kribbig als er "weer eens iets gebeurt" waar ik niet van weet hoe dat komt of iets niet-gebeurt terwijl ik van mening ben dat ik het toch echt goed heb ingesteld (wat natuurlijk niet het geval is dan) :)
Al moet ik zeggen dat ik toevallig sinds kort daar mee aan het afrekenen ben.
Ik ben het zat te klagen over Maschine dus ga nu doorbeuken tot het gaatje zodat ik ook daar lekker vlot en vrolijk mee kan werken :)

Toch bedankt voor de toelichting bij Tronto.

haha, zeker grappig. en het vreemde is kontakt zou mij "moeten liggen", weet even geen andere formulering. ik probeer daarom juist meer te doen met kontakt, de weerstand doorbreken, en ik krijg er plezier van.. scripting dat is nog ver weg (ik ben geen DSP man, kan wel programmeren [al is dat weer uit mijn vingers]. de laatste dagen weer even met kontakt en eigen samples gewerkt, en toch ja, hij gaat meer gebruikt worden.

en onbescheiden zijn! nooit! ik vind bescheidenheid geen deugd.... moet ik je toch eens lastig vallen over waar ik soms over val bij kontakt... haha

maschine gaat bij vlekkeloos, daar werk ik of vrijwel alleen met eigen samples (synths, soft-modulars, field-recorder), en daarin kan ik dabberen als een....

nu wat meer wat met tronto gespeeld, en ja klinkt wel erg goed, dat is ook smaak, maar het zit goed in elkaar.

maar goed, weer naar de sale, discounts! mailbox weer vol, niets interessants, of het is hier al vermeld.
 
het hangt er vanaf of het een plugin discount is.... als je unfiltered byome via pluginalliance hebt, is nu unfiltered byome triad voor $49 (excl. btw) te koop. later zal ie wellicht goedkoper zijn, $29 (zoals PA plugins, maar niet alle gaan zo laag).

er is wel een introduktieprijs: $149 (excl. btw), wat te hoog is, of niet wat triad is een geweldige plugin, in mijn opinie (en specops en byome, al lijkt byome nu redundant, maar je hebt niet altijd 3 freq banden nodig).

triad; 3 frequentie banden, per band aan seriële effects chain, en een modulator gedeelte. met kabeltjes lekker te manglen.

https://www.plugin-alliance.com/en/products/unfiltered_audio_triad.html

wordt de discount thread, ook een soort van aankondingsthread. waarom is er geen aankondigingsthread?

heb de triad zelf gekocht, gelijk, zat er op te wachten, had al byome, dus... prijs goedkoop.

plugin alliance voucher kun je vooral via KVR kopen, dus je kunt de prijs nog drukken. ik heb dat niet gedaan, opwelling.. en wellicht ik krijg na de summer sale eens zelf PA vouchers..

plugin alliance is een soort waves, in die zin van, dat veel plugins ook de hele dure, voor $29 te kopen zijn. ze geven ook vouchers aan klanten, afhankelik van wat je hebt gekocht, veel van die vouchers worden doorverkocht. let op: er zijn maandelijkse vouchers, geldig in de maand dat ze worden uitgegeven, en volgens mij ook vouchers zonder einddatum. wellicht dat hier meer PA cliënten zijn, ik ben er pas ingestapt. byome en specops 2e hands, en met voucher.
 
Wat bedoel je eigenlijk met:
plugin alliance voucher kun je vooral via KVR kopen
?
Worden op KVR vouchers van Plugin Alliance tweedehands aangeboden?
Ik krijg op KVR daar niet zo 1 2 3 iets van gevonden.

.. en wellicht ik krijg na de summer sale eens zelf PA vouchers..
Ik heb hier en daar gelezen dat er vanwege de summer sale deze maand door PA geen vouchers worden uitgedeeld.
Dus na de summer sale is het weer zo ver denk ik.
 
Wat bedoel je eigenlijk met: ?
Worden op KVR vouchers van Plugin Alliance tweedehands aangeboden?
Ik krijg op KVR daar niet zo 1 2 3 iets van gevonden.


Ik heb hier en daar gelezen dat er vanwege de summer sale deze maand door PA geen vouchers worden uitgedeeld.
Dus na de summer sale is het weer zo ver denk ik.

Voorheen kon dat misschien, maar tegenwoordig werken de vouchers alleen persoonlijk. Dit omdat ze idd werden doorverkocht.
 
Wat bedoel je eigenlijk met: ?
Worden op KVR vouchers van Plugin Alliance tweedehands aangeboden?
Ik krijg op KVR daar niet zo 1 2 3 iets van gevonden.


Ik heb hier en daar gelezen dat er vanwege de summer sale deze maand door PA geen vouchers worden uitgedeeld.
Dus na de summer sale is het weer zo ver denk ik.

Voorheen kon dat misschien, maar tegenwoordig werken de vouchers alleen persoonlijk. Dit omdat ze idd werden doorverkocht.

ik heb iets langer dan een maand geleden nog een maandvoucher gekocht (10 dollar voor een 25 dollar voucher). ik kijk nu niet meer naar PA vouchers, volgens mij werkt het bij de introduktieprijs ook niet, dat weet ik niet.
bij een plugin in sale, werkt een voucher niet, dacht ik.

op dit moment worden er inderdaad geen vouchers uitgegeven, ik zei dat al, ergens brabbelend tussendoor. daardoor er weinig of geen PA vouchers te krijgen zijn. tijdens de summer sale, idd.

ik heb ook zoiets half gelezen dat het niet meer kon, maar goed, anderhalve maand of iets langer dan een maand, lukte het wél...

onduidelik, dus. wanneer de summer sale weer voorbij, en er duiken weer PA vouchers op.. lijkt het me nog te kunnen, voor de summer sale, zag je er voldoende..

de triad is byome maar dan multi-band, met toch ekstra effecten of modulatie mogelikheden, blijkbaar. vreemd dat het geen update is. ik blijf voorlopig byome ook gebruiken, verwacht ik.

een beetje vreemde policy of van PA of unfiltered audio. maar goed, als byome eigenaar, krijg je m wel erg goedkoop, dan zijn het maar 2 plugins.
 
Wusik heeft Crazy Summer Deals:

https://www.wusik.com/w/index.php/purchase/

80% korting op de regulieren aanschafprijs en bij elke aankoop krijg je gratis:
Wusik - 8008 (downlaodable)
Wusik - ZR (Wavetable synth met fixed wavetables. Preorder dus pas in de toekomst beschikbaar)
Wusik - DLooper (Preorder dus pas in de toekomst beschikbaar)

Als je een aanschaf doet krijg je een email met een download link.
Als je hierop klikt verschijnen de download links van het aangeschafte product plus van de drie producten hierboven.
Je krijgt er ook een soundset van bijna 16GB bij (die soundset levert Wusik bij verschillende producten).
 
Glitchmachines - Fracture XT: https://www.pluginboutique.com/prod..._aid=57ac3d39bf8f6&a_bid=5468b3dc&chan=GEN001

Fluffy Audio - Aurora: https://vstbuzz.com/deals/60-off-aurora-by-fluffy-audio/

Glitchmachines vind ik leuk spul. Ik gebruik dat om lekker mee te freaken en pielen en sla zo nu en dan een sample op als .wav voor future use.
Fluffy Audio vind ik gewoon retemooi. Ik heb daar Dominus Choir van en wil tzt graag Rinascimento en misschien zelfs ooit ook de Solo Woowinds bundle.
Maar goed..wensen wensen..daar heb ik er veel van. En zoals is te zien op de website is het spul niet erg goedkoop. Dus dat vertraagt het in vervulling gaan van de wensen een beetje :D

Verder nog even een kleine terugkoppeling naar post #773:
Ik heb EVE V5 gekocht (voor ongeveer 15,- euro vanwege de korting) en heb daar inmiddels een en ander mee gedaan.
Ook de 8008 heb ik een beetje aan de tand gevoeld.
Ik ben zeer te spreken over Wusik.
In het begint voelde het wat "wiebelig" aan w.b.t. gebruikersinterface en dan voornamelijk de plekken waar functies zitten.
Maar na een tijdje werd dat minder. Aanrader!
 
Melda is nog bezig met hun "eternal madness sale". Iedere week 4 Producten met 50% korting:

https://www.meldaproduction.com/product/emd
  • MBassador
  • MHarmonizerMB
  • MGranularMB
  • MAmp
Heeft iemand hier MGranularMB en gebruik je het of is het meer een gimmick?

MHarmonizerMB
MGranularMB


deze 2 heb ik gekocht. en nu moet het echt stoppen met plugins kopen.. bekijk de video's bij de produkten zelf, ik heb ze even kort uitgeprobeerd, nu geen tijd, wellicht morgen.

de granular klinkt niet zo granular als unfiltered audio (specops, byome en triad heb ik) of glitchmachines (alle plugins van hun), en als altijd bij melda de mogelikheden zijn immens, dus er is zeker een leercurve. maar wellicht weet je veel meer van melda plugins dan ik, de geluidsvoorbeelden, onder de video's hebben me overgehaald:

https://www.meldaproduction.com/MGranularMB

en:

"Panorama and pitch shifting is common with granular resynthesizers, but we go further. Graph based transformations, pitch adjustment of each grain to harmonise, and up to 20 layers at once create a true grain cloud, all of it in up to 6 frequency bands. And that's just the beginning."
 
vink Dank voor de uitleg. Ik had de videos bekeken en dacht dat het inderdaad wel gaaf spul was maar kon niet goed inschatten hoe het zich verhoudt tot byome/triad... maar wellicht voor deze prijs wel een optie omdat idd de automation bij Melda vaak enorm goed is.

Ik ga nog een dagje wikken en wegen en dan wel of niet tot aanschaf over..
 
vink Dank voor de uitleg. Ik had de videos bekeken en dacht dat het inderdaad wel gaaf spul was maar kon niet goed inschatten hoe het zich verhoudt tot byome/triad... maar wellicht voor deze prijs wel een optie omdat idd de automation bij Melda vaak enorm goed is.

Ik ga nog een dagje wikken en wegen en dan wel of niet tot aanschaf over..

ja de modulatie mogelikheden zijn ook immens, en ze zijn beide, die ik heb aangeschaft, plugins die zich niet onmiddelik bloot geven.
ik heb er maar even mee ge-eksperimenteerd, zoals ik al zei, gewoon presets... en merkte gelijk op dat ze niet in het vaarwater van byome/triad komen. die ik beide, al gebruik ik triad nu meer, erg goed vind. sonisch ook anders. ik houd wel van maffe plugins. ik merk, ik heb niet zoveel soft-synths (sja wat is niet veel 30 of 40, ik weet het niet, zal wel 40 zijn of wat meer), maar die ik heb tasten veel gebieden af. ik heb geen omnisphere, of iets van u-he of een serum of een avanger (al zullen ze prachtig zijn). ik kan doen wat ik wil. o ja, wel een supersynth, de melda msoundfactory, maar die is nog lang niet af... ik was van de vintage synths (v collection 6, korg collection), nu heb ik ook synths die géen emulatie zijn...
maar buiten dat de sounds die je maakt erg goed moeten zijn, is het ook zo dat effekten, éen bron, tot meerdere sounds kan maken. iets wat voor iedereen wel duidelik is, denk ik.
synths zonder effekten, ik doe dat vaak genoeg overigens, werkt erg goed, maar met maffe effekten, of op samples, je brouwt zo een hele library....

en sinds ik een andere werkwijze gebruik om effekten toe te passen, opent zich een wereld van sonische rijkdom....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top