Het grote plugin discount topic!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Goede tip via Bedroomproducersblog. Proximity:EQ is gratis bij elke aanschaf op Plugin Boutique.

"To claim your free copy of the software, be sure to highlight the “include Proximity:EQ with my purchase” on the checkout page."

Normaal is hij 130 euro.

Heb jij daar toevallig al een exemplaar van en mee geexperimenteerd?
Of iemand anders?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met die plug.
 
Heb jij daar toevallig al een exemplaar van en mee geexperimenteerd? Of iemand anders?

Niet. Ik had al moeite met begrijpen wat dat ding doet :dubbel: Heb onlangs wel een paar andere plugins gekocht. En nauwelijks tijd gehad om te kijken hoe ze werken. Eerst maar weer eens produceren.

P.S. Bij Studio One krijg je regelmatig betaalde plugins gratis. Geen idee hoe dat bij andere DAWs is, maar ik zag het per toeval na inloggen. Onder je account staan downloadlinks en serial-numbers.
 
Waves geeft momenteel ook 50% korting op alles!
https://www.waves.com/

ja klopt, maar het is vreemd met die waves sales. iedereen weet dat je ze uiteindelik allemaal, vrijwel allemaal (de plugins), voor $29 kan kopen, en via een reseller, tot $24 kan komen.
soms doen ze 1+1 gratis.

Ik kan het niet meer bijhouden,het is zoals naar de beursberichten kijken,ieder minuut gebeurd er iets.8~

ik ook niet, is dit nu een immens sale jaar, of is het dat ik nu bij zoveel sites sta aangemeld, dat het lijkt of er konstant sale is???

Met de SPRING2019 code nog $9,01 extra korting: $49,99

twijfel over deze plugin; ik kende opnametechniek van de vocals al, op heroes, en had heel lang geleden een wild plan, om een andere opstelling te gebruiken, in samenwerking met iemand anders. dus ik vind het een prachtige techniek, en ik doe veel met vocals, eigen vocals, maar weet niet of dit niet te veel een one-trick pony is. op dit moment ook niet echt in staat om 'm uit te proberen. wel verleid, dus.
 
twijfel over deze plugin; ik kende opnametechniek van de vocals al, op heroes, en had heel lang geleden een wild plan, om een andere opstelling te gebruiken, in samenwerking met iemand anders. dus ik vind het een prachtige techniek, en ik doe veel met vocals, eigen vocals, maar weet niet of dit niet te veel een one-trick pony is. op dit moment ook niet echt in staat om 'm uit te proberen. wel verleid, dus.

Ja ja...lastig lastig :)
Maar ik zou hem gewoon kopen :D:D:D
 
Ja ja...lastig lastig :)
Maar ik zou hem gewoon kopen :D:D:D

hahaha, ik ben verleid, jazeker! en met 2 mikrofoons, die je redelik zelf kunt plaatsen, de gate optie, kan ik waarschijnlik, hoop ik, vocals verkrijgen die ik niet anders zou verkrijgen.

ik heb ook de abbey road chambers, die ik erg goed vind. en goed kan inzetten, wat het belangrijkste is... of ik deze kan inzetten....
 
twijfel over deze plugin; ik kende opnametechniek van de vocals al, op heroes, en had heel lang geleden een wild plan, om een andere opstelling te gebruiken, in samenwerking met iemand anders. dus ik vind het een prachtige techniek, en ik doe veel met vocals, eigen vocals, maar weet niet of dit niet te veel een one-trick pony is. op dit moment ook niet echt in staat om 'm uit te proberen. wel verleid, dus.
Ik blijf er bij dat dit een klote draadje is wat me veel teveel geld kost; was ook verleid en ben er voor gegaan. Nette prijs (uiteindelijk dus €45,71) voor een reverb die toch net wat anders bied. Ik zal 'm waarschijnlijk ook voornamelijk voor (eigen) vocalen gebruiken. En ik had Heroes al eens gecovered, dus dan ben je eigenlijk wel verplicht om 'm te kopen... :D

Voor degenen die het leuk vinden:
 
Ik blijf er bij dat dit een klote draadje is wat me veel teveel geld kost; was ook verleid en ben er voor gegaan. Nette prijs (uiteindelijk dus €45,71) voor een reverb die toch net wat anders bied. Ik zal 'm waarschijnlijk ook voornamelijk voor (eigen) vocalen gebruiken. En ik had Heroes al eens gecovered, dus dan ben je eigenlijk wel verplicht om 'm te kopen... :D

Voor degenen die het leuk vinden:

erg mooi, kippevel. mooie stem, geheel anders dan die van david bowie, maar ook weer niet. eigen timbre.

ja dit draadje kost me veel geld, ook de kvr thread............. and de sell & buy...... terwijl ik toch niet een immense hoeveelheid plugins heb, 100/150, wellicht is dat zelfs te hoog in geschat (buiten de stock plugins van maschine, ableton live 10 suite, cubase 10 pro en reason 10 (daarbij éen rack extension: complex-1)). nou ja alleen de waves plugins, gold voor 50 euro..., en een tiental anderen. tussen de 100/150. komplete 11 ultimate, v collection 6, 9 effects, spark, korg collection tikt ook gelijk aan... ga ze niet tellen...

een reverb die buiten de gebaande paden gaat, is wel fijn. ik kan nog m proberen..
 
erg mooi, kippevel. mooie stem, geheel anders dan die van david bowie, maar ook weer niet. eigen timbre.
Thanks!

ga ze niet tellen...
Voordeel van plugins is dat ze geen fysieke ruimte in beslag nemen. Maar ik moet ook op gaan passen met teveel keuzes daarin te hebben, dat werkt voor mij meestal niet.
 
Thanks!


Voordeel van plugins is dat ze geen fysieke ruimte in beslag nemen. Maar ik moet ook op gaan passen met teveel keuzes daarin te hebben, dat werkt voor mij meestal niet.

ze nemen in zekere zin fysieke ruimte in, cellen in ssd b.v., maar da is een flauwe, het is geen rack, of racks, of een hele ruimte aan racks, en patchbays, en kabels...
ja ik let op te veel keuzes, het moet echt iets nieuws geven, meestal is dat het geval, vrijwel geen miskoop gedaan.

en ja de tverb staat al geïnstalleerd, en geaktiveerd, i.e. gekocht. en lost een probleem met de zang van een bepaald nummer op, de zang is goed, of beter, die moet met die kracht blijven, alleen even een kleine check en ja dat was wat die zang nodig had, 3 tracks met zang, en met de tverb, is het gaan klinken zoals ik het wilde. liet het ook aan iemand anders luisteren, en was eveneens gelijk onder de indruk.

zeker geen one trick pony, door hoe het hele ding kunt instellen, ook de phase is leuk om te misbruiken... is het ding, die zeker regelmatig terug zal komen, voor vocals. het kan natuurlik ook voor andere dingen gebruikt worden, maar eerst vocals.

ik pakte natuurlik geluik de heroes preset, maar die heb ik al aangepast, nu nog alles opnieuw mixen, want de zang klinkt nu anders, dus zinkt anders weg in het nummer...
 
een plugin die ik zag bij pluginboutique, maar ineens was ie niet meer in de aanbieding, via jrrshop was ie toch goedkoper. gekocht.

de NUGEN Audio SigMod.

$21,25, ongeveer €19,74 omgerekend via paypal. bij jrrshop dus, bij de checkout, zie de goedkopere prijs. hij was dus in de sale, zal wellicht ook snel bij jrrshop verdwijnen, of blijft daar zo goedkoop?

wat het ding is?

zie:

https://nugenaudio.com/sigmod

"Instantly enhance the functionality of your plug-ins and DAW with twelve different signal modification units. Explore new creative possibilities and quickly add missing features. Each module can easily be inserted, swapped and moved around making new options to correct, convert or tweak your audio."

kan vst3 plugins hosten, je kan ook banden toewijzen aan een plugin. heeft dus een aantal eigen modules, om de routing van je inserts te manipuleren.

wellicht kan dit in veel DAW's, wellicht ook in cubase 10 pro op 1 of andere wijze, maar dan heb ik het nog niet ontdekt. en dit is wel een fijne plugin. lijkt me, gekocht zonder te proberen, maar zoek al een tijd naar een goedkope oplossing voor een aantal zaken die ik wil regelen. zoals al gezegd, wellicht kan het met gemak in de DAW's die ik heb, schijnbaar kan reaper het goed.
wil dit ook in cubase kunnen. modulair opgezet, dus een veelvoud aan mogelikheden.
"With SigMod's creative signal routing - particularly the Mid/side, Tap, Crossover and Insert VST3 modules - the possibilities are virtually endless, not to mention easy and tweakable.
Ever wondered how your go-to tape emulator would sound in mid/side mode?
Splitting your vocals into 6 different frequency bands and sending them each to a different compressor?
Even just using your old plug-ins in a DAW which doesn't support VSTs?"
 
Je hebt hem al gekocht dus misschien niet erg elegant om nu nog met alternatieven te komen maar ik doe het toch :)
Uit nieuwsgierigheid, maar ook ter info voor anderen.

Toen ik las wat het was moest ik denken aan de volgende twee:

Kushview - Element
Een metaplugin met een modulaire opzet. Deze software is een VST host die zelf ook weer als VST kan draaien in je DAW.
Je kan hierin alle plugins die je bezig modulair schakelen en dus ook bijvoorbeeld mid side setups maken of met een paar EQ's een crossover maken etc.
Zo'n panel kan je opslaan als preset en dus (nadat je Kushview - Element in je DAW hebt aangeklikt) meteen oproepen.
Twee handelingen voor een opgeslagen setup dus.

Bluelab:
Deze hebben vier pakketten waarin ook dit soort utilities zitten.
https://bluelab-plugs.com/?product=free-bundle De free bundle is (uiteraard) gratis, maar minder volledig dan Nugen Sigmod.
Ik zie na ff snel checken dat er geen mid side module in zit.
Maar een gratis mid/side encoder/decoder is gratis bij Voxengo te vinden (de MSED).
 
Je hebt hem al gekocht dus misschien niet erg elegant om nu nog met alternatieven te komen maar ik doe het toch :)
Uit nieuwsgierigheid, maar ook ter info voor anderen.

Toen ik las wat het was moest ik denken aan de volgende twee:

Kushview - Element
Een metaplugin met een modulaire opzet. Deze software is een VST host die zelf ook weer als VST kan draaien in je DAW.
Je kan hierin alle plugins die je bezig modulair schakelen en dus ook bijvoorbeeld mid side setups maken of met een paar EQ's een crossover maken etc.
Zo'n panel kan je opslaan als preset en dus (nadat je Kushview - Element in je DAW hebt aangeklikt) meteen oproepen.
Twee handelingen voor een opgeslagen setup dus.

Bluelab:
Deze hebben vier pakketten waarin ook dit soort utilities zitten.
https://bluelab-plugs.com/?product=free-bundle De free bundle is (uiteraard) gratis, maar minder volledig dan Nugen Sigmod.
Ik zie na ff snel checken dat er geen mid side module in zit.
Maar een gratis mid/side encoder/decoder is gratis bij Voxengo te vinden (de MSED).

ik heb de laatste tijd wat zitten rondkijken, deze had ik nog niet gezien. er zijn meerdere mogelikheden, i.e. plugins, kilohearts (maar is gesloten), blue cat, meer kan ik me niet herineren.

ik heb vooral voor sigMod gekozen vanwege zijn simpele opzet, al is er schijnbaar een leercurve. en met VM kan je ook ver komen, maar werkt niet goed in cubase, wél in reaper..

maar er is in deze "niche" zeker veel keuze.
 
bij ableton 25% korting op alles;

Only until June 11th
Save 25% on Live 10, Upgrades and Packs

Wow, thanks!
Was al aan het overwegen om Ableton Live Intro aan te gaan schaffen, normaal dus 79,- nu voor 59,- heb ik 'm maar meteen aangeschaft!
Niet zozeer voor het produceren, daar heb ik FL studio 20 voor, maar voor the occasional mix.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top