Het grote plugin discount topic!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nog een tip. Ik keek laatst naar Klanghelm SDRR, een saturation plugin. Die kost slechts 23 euro, maar als gebruiker van Studio One krijg je hem gratis.

Ik keek even maar je krijgt 'm als je een mixer of een interface van Preonus hebt maar niet als je Studio One gebruikt.
Of ik moet iets over het hoofd zien?
 
Ik keek even maar je krijgt 'm als je een mixer of een interface van Preonus hebt maar niet als je Studio One gebruikt.

Ik heb ook een AudioBox iTwo, dan zal dat het zijn. De plugins stonden opeens op mijn account. Ging ervan uit dat dat door Studio One kwam.

P.S. Heerlijke DAW, Studio One. Gekocht met 50% korting en geen moment spijt van mijn overstap gehad.
 
Ik kwam dit weekend erachter dat de seventh heaven reverb nu ook een budget variant van hun reverb heeft. Deze heeft alle bestaande reverb modellen van hun top plugin aan boord, maar deze is slechts 65 euro. De seventh Heaven reverb heeft de algoritmes van de Bricasti reverb die echt waanzinnig goed klinkt.

Deze kun je hier vinden: https://www.liquidsonics.com/software/seventh-heaven/

----------------------------------------------------------------------------------

ik ben overigens wel benieuwd naar wat mensen nu van regroover vinden die hem via de plugin boutique actie gekregen hebben.

Ik heb gistermiddag een paar uur tijd besteed aan het in ableton samplen van drum loops uit bestaande tracks uit mijn collectie en die vervolgens via regroover zo aangepast dat het allemaal toploops (dus zonder kick) zijn geworden. Bij sommige heb ik zelfs de baslijn mee gesampled en die via regroover verwijderd (bijvoorbeeld uit mijn deephouse tracks collectie). resultaat: 110 unieke drumloops die ik nu overal kan toepassen en die niet meer herleidbaar zijn naar de originele track waar ik ze uit gesampled heb. En dat in een paar uurtjes.

Ik kan me voorstellen dat dit soort tools killing zijn voor bedrijven als loopmasters die stijl gerichte sample cd's met allerlei stems maken. Als je zo extreem eenvoudig uit een willekeurige track alles kan samplen en uit elkaar kan trekken naar unieke loops dan is de behoefte aan dat soort sample cd's compleet verdwenen, die maak je nu heel makkelijk zelf.

Voor de mensen die het handig lijkt en zelf ook hun eigen loop sets willen maken, dit is mijn werkwijze:

- openen van rekord box (waarin mijn complete muziekverzameling gecategoriseerd is)
(of je opent gewoon spotify, dat werkt net zo goed)
- Openen ableton live
- in ableton live open ik drie tracks, 1 met regroover en 1 audio waarin ik de IN gekoppeld heb aan de afluistering van alles wat er in windows gebeurd (dus de output van rekordbox) en 1 audio track op resample
- daarna is het simpel

- zoek een track in rekord box die je wilt samplen.
- visueel zie je al waar de drumloops zijn in rekord box dus zet daar je marker.
- in rekord box zie je het tempo van de originele track die je sampled. Zet ableton ook op dat tempo om sneller die sample te kunnen bewerken

- speel de track af in rekord box
- druk op opnemen in de ableton voor de audio track die luistert naar rekordbox, neem op totdat je 1 volledige maat hebt van track die je wilt gebruiken
- zoek nu het begin punt en eindpunt van de sample op in ableton en zet de looppoints eromheen en druk op crop sample
- Nu heb je een perfecte loop in het juiste tempo uit de track die je net hebt u opgenomen

- sleep nu die audio loop in regroover
- mute de kick en gebruik eventueel een gate op de layers waar wat bleeding van de kick is (of verwijder deze via de split functie)
- resample deze nu in je derde audio track en save deze clip onder een unieke naam inclusief de bpm wat handig is voor later, bijvoorbeeld: 127 - Deep House 001.wav

Eventueel pas je de audio loop nog wat verder aan om zo meerdere type clips (bijvoorbeeld andere timing, of verwijderen van de snare zodat alleen percussie en hihats overblijven), zo kun je uit 1 drum loop vaak wel meerdere loops samenstellen. En omdat ze uit gemasterde tracks komen klinkt het allemaal direct helemaal af.

Gezien de eenvoud waarmee dit gaat maak je op deze manier de 1 na de andere drumloop en in een paar uurtjes heb je al een flink gevulde library voor jezelf op basis van je eigen favoriete tracks (ik heb zelf gewoon afspeellijsten van stijlen gebruikt, wat ook weer scheelde in opzoek tijd van tracks, die afspeellijsten waren al mijn favoriete tracks in de verschillende stijlen.

Ik heb nu allerlei toploop (dus zonder kick) drumloops voor stijlen als:

- deephouse
- tech trance
- trap
- vocal trance

Wat zijn jullie ervaringen met regroover tot nu toe?
 
ik ben overigens wel benieuwd naar wat mensen nu van regroover vinden die hem via de plugin boutique actie gekregen

Even mezelf quoten (gepost op het Maschine forum):

This morning I did some testing of Regroover Essential with various kinda of samples. My expectations were too high, but it could be useful nonetheless. I probably wouldn't use any stems on their own in front of the mix. I would rather use them more in the background, blended/layered with other sounds and/or with 'dreamy'/lofi effects. It makes me wonder though if the Pro version will give better sound quality or just more features.
 
Even mezelf quoten (gepost op het Maschine forum):

This morning I did some testing of Regroover Essential with various kinda of samples. My expectations were too high, but it could be useful nonetheless. I probably wouldn't use any stems on their own in front of the mix. I would rather use them more in the background, blended/layered with other sounds and/or with 'dreamy'/lofi effects. It makes me wonder though if the Pro version will give better sound quality or just more features.
De pro versie heeft dezelfde geluidskwaliteit, hooguit de multiple outs en het drag en drop systeem plus het opsplitsen naar een custom drumkit zijn extra.

Ik heb geen idee wat je getest hebt en ik kan me voorstellen dat je dingen verwacht had die niet kunnen.

Regroover is echt voor drums, niet voor andere dingen, dus stel je wil een gitaar riff uit een loop halen dan werkt dat niet (of een vocal). Wat wel kan is drumloops uit elkaar halen en de baslijn lukt in de meeste gevallen ook wel is me opgevallen.

Daarna zijn er een aantal weetjes die je na wat testen ontdekt. Als je bijvoorbeeld kicks of bas sounds in een layer los hebt dan mist bijna elke keer de attack transient van de kick of bas. Het algoritme zet die vaak in de snare layer. Dat is op te lossen door even de grid elementen van de kick in de snare layer te selecteren en de andere layers te locken. Druk daarna op split en de kick (of bas) is perfect gesplitst kwa layer. Voor de rest kom ik eigenlijk niet echt gekke dingen tegen.

Dus voor het maken van stems vanuit volledige tracks (dus inclusief vocals en alle instrumenten) is regroover absoluut niet geschikt, zo wordt de tool ook niet gepositioneerd, maar voor het samplen en manipuleren van drumloops (inclusief bas) heb ik eigenlijk geen issues kunnen ontdekken op het transient gedrag in de kick na.

Waar loop jij tegen aan dan?
 
Toen ik het geluid (kwaliteit) in de demo hoorde was ik in ieder geval er meteen klaar mee. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een zeikerd ben op dat gebied. Idee is wel leuk!
 
quifster: Volgens mij bedoel je wat in het onderstaande filmpje getoond wordt. Ik zal nog eens een poging wagen. Maar in eerste instantie vond ik de aparte drumsounds niet overtuigend clean genoeg. Het zal per sample ook wel verschillen. Een sample van een drumcomputer zal door Regroover waarschijnlijk makkelijker te scheiden zijn dan een drum break.

https://youtu.be/GYB6zowI6jk
 
quifster: Volgens mij bedoel je wat in het onderstaande filmpje getoond wordt. Ik zal nog eens een poging wagen. Maar in eerste instantie vond ik de aparte drumsounds niet overtuigend clean genoeg. Het zal per sample ook wel verschillen. Een sample van een drumcomputer zal door Regroover waarschijnlijk makkelijker te scheiden zijn dan een drum break.

https://youtu.be/GYB6zowI6jk

ja, dat is inderdaad wat ik bedoel, die video kende ik niet, handige video om even door te nemen thanks.

ik denk overigens ook dat je gelijk hebt en dat het eindresultaat kwa layering afhankelijk is van het bron materiaal, ik gebruik allemaal drumloops uit electronische tracks, dus vrij eenvoudig kwa opzet. Deze zijn zonder veel moeite in aparte layers te zetten voor hergebruikt. Ik hoor overigens geen enkele verschil tussen de originele loop en de gelayerde loop in regroover als je alle layers tegelijk speelt. Per layer kan ik me wel voorstellen dat je dit hoort, doordat het min of meer een scheiding is op frequentie gebieden heb je regelmatig dat bepaalde onderdelen van de sounds in meerdere layers verdeeld wordt. Ik omzeil dat door eigenlijk in alle loops alleen de kick weg te halen en eventueel de timing van de hats of percussie te veranderen, dat heeft in de meer dan 100 loops die ik omgezet heb geen impact gehad op het eindresultaat kwa sound.

Zodra ik er een willekeurige andere kick in zet dan staat de loop als een huis kwa sound. De loop zelf behandel ik in het project zelf weer zoals ik deze wil gebruiken (zoals bijvoorbeeld frequency delays op de hihats) , reverb op de snare of via modulation (zoals via de LFO tool) het beinvloeden van de fx over de loop of de loopelementen zelf heen. Maar goed, dat heeft verder weinig met regroover te maken. Ik heb in ieder geval niet de ervaring dat de geluidskwaliteit van de loop beinvloed wordt.

Wat misschien wel handig is is om in het ableton tip en tricks topic hier wat voorbeelden van te plaatsen. In deze thread wordt het denk ik te veel off topic om in detail hierop in te gaan.
 
Wat misschien wel handig is is om in het ableton tip en tricks topic hier wat voorbeelden van te plaatsen.
lijkt me een goed idee, heb 'm nu ook, weet eigenlik niet of ie veel voor mij zal doen, ik wel zelfgemaakte drumloops, echt knip en plak werk, vanuit talloze bronnen, veelal door lagen effekten bereikt kicks, snares en dan in een loop gooien. ik heb er nog een aantal, die wel handig zijn eens te ontleden, want de bronnen weg... goed dat terzijde. ik blijf het volgen wellicht kan ik meer mee dan denk, vind t wel een leuk ding.

vanaf nu nog zo'n 18 uur dat de aktie afloopt (flash sale van 2 dagen):

waves (ja ik weet het) een aantal $29 plugins, met coupon code, 1 + 1, 2 voor de prijs van éen. via audiodeluxe, ongeveer $26,91 of zo voor 2 plugins. o.a. de fm synth, de ssl g channel, abbey road chambers, en the usuals suspects.
 
lijkt me een goed idee, heb 'm nu ook, weet eigenlik niet of ie veel voor mij zal doen, ik wel zelfgemaakte drumloops, echt knip en plak werk, vanuit talloze bronnen, veelal door lagen effekten bereikt kicks, snares en dan in een loop gooien. ik heb er nog een aantal, die wel handig zijn eens te ontleden, want de bronnen weg... goed dat terzijde. ik blijf het volgen wellicht kan ik meer mee dan denk, vind t wel een leuk ding.

ik heb even een voorbeeldje gemaakt met een sample die ik gesampled heb met een bas, kick, akkoorden en hi-hats en snares vanuit een tech house plaat en deze vervolgens gestript via regroover van alles behalve de toploop (drumloop zonder kick en low end zoals bassen) en dat in verschillende versies even opgenomen achter elkaar zodat je kunt horen wat regroover kan doen. Zoals beloofd heb ik de discussie over regroover verplaatst naar het ableton tips en tricks thread waar die meer op zijn plaats is dan hier. Dit voorbeeld kun je hier vinden:

https://www.synthforum.nl/forum/syn...rzamelpunt-ableton-live?p=3678433#post3678433
 
Melda productions heeft elke week 4 plugins in de aanbieding. Deze week zijn in de aanbieding:
- MTurboDelay
- MConvolutionMB
- MCombMB
- MModernCompressor

https://www.meldaproduction.com/product/emd

Edit: thanks MatthewLeBlom, ik heb die wider plugin net even geprobeerd op een mono bas sound, die plugin werkt echt heel goed, ik heb er een phase meter opgezet en zelfs op 200 procent widening effect komt de sound geen enkele moment in phase problemen. Dit is echt een mooie plugin om je sounds breder te maken zonder phase problemen te veroorzaken.
 
Laatst gewijzigd:
dank! heb 'm ook, en via deze link:

https://www.bhphotovideo.com/c/produ...nts_audio.html

izotope rx elements 7 voor $9,99, oftewel via paypal, €9,21 of zoiets. nog 9 uur te gaan. flash sale. izotope flashed vaak....

THANKS!!
deze was ik al een tijdje op aan het wachten, inderdaad 9,23 euro net betaald, en hij draait inmiddels op mijn studio pc.

edit: getest. erg handig om mijn tutorial dialoog kwalitatief mee te verbeteren, de kamer ruis verwijder je er vrij simpel mee en audio clipping is ook snel gefixt. Nu wachten op een mooie izotope upgrade deal van rx elements naar standard voor de music rebalance tool en dan is dat pakket ook compleet :). Die upgrade deal komt vanzelf voorbij izotope kennende.
 
Laatst gewijzigd:
Jammer dat die Novation actie niet ook voor Focusrite geld.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top