Keuze VST sampler

jimjim

Nieuwkomer
Lid sinds
30 november 2008
Berichten
18
Ik wil een vst sampler aanschaffen en kom uit op Steinberg HALion 3 of Native Instruments KONTAKT 3. Heeft er iemand ervaring met beide?
 
Emulator X overwogen?
 
Geef eens wat meer informatie. Heb je er geluiden bij nodig of wil je gewoon echt een losse sampler? (zoniet: Vember Audio Short Circuit, kost niks). PC of Mac? (Emulator X draait niet op een Mac)
 
Momenteel gebruik ik Cubase 4 studio, Refx Nexus 2 & Vanguard, Korg KLC digital en zoek een dus nog een goeie vst sampler welke verschillende bestandsformaten en cd's kan importeren. Tevens moet hij ook voor de MAC beschikbaar zijn omdat ik misschien in de toekomst daarop wil overstappen.
Over de emulator X, aangezien ik nu met Vista draai heb ik versie 3 nodig en die is zo'n €150 duurder dan de Halion en Native Kontakt.
 
Ik zou zelf Kontakt kiezen - die kan een hele ris formaten aan (helaas niet die van de Yamaha A-serie, maar de enige die dat aankan is de sampler zelf). Importeren van een E-mu ESI 4000 CD was even lezen en opletten maar het werkte prima, en Gigasampler files pakt 'ie ook zonder problemen.
 
He Yoozer, die Vember Audio Short Circuit is trouwens wel een goeie. overzichtelijk en ook nog makkelijk te bedienen. mp3 naar wav omzetten lukt dan wel met Audacity. Bedankt voor de tip!
 
Ik zou zelf Kontakt kiezen - die kan een hele ris formaten aan (helaas niet die van de Yamaha A-serie, maar de enige die dat aankan is de sampler zelf). Importeren van een E-mu ESI 4000 CD was even lezen en opletten maar het werkte prima, en Gigasampler files pakt 'ie ook zonder problemen.

Dat is voor zover ik weet met Halion echter niet anders.

Dit haal ik van de site van steinberg:
Import von HALion-Formaten* (HSB, fxp, fxb) sowie wav, aif, rex, rex2, SD II (nur Mac), LM4 + ZeroX Groove
Liest AKAI, E-MU, Roland, Kurzweil, GIGA, Kontakt, EXS24, SF2, ISO & Nero Disc Image
http://www.steinberg.net/de/product..._product/halionplayer_featurecomparison1.html
 
als je die gaat kopen zou ik eerder een losse sampler aanschaffen tenzij je die al hebt . maar vind de edits in al die programmas niet super. kijk liever in een akai display en draai aan het data wheel :)
 
Dat is voor zover ik weet met Halion echter niet anders.

Klopt, maar kijk eens voor de grap hoeveel libraries worden aangeleverd in Kontakt-formaat (en dan heb je nog al die Kompakt/Kontakt players die bijgeleverd worden; dat soort dingen open je ook met de volledige versie.

De populairste is natuurlijk niet de beste, maar compatibiliteit is ook een hoop waard.
 
Ik zou zelf Kontakt kiezen - die kan een hele ris formaten aan (helaas niet die van de Yamaha A-serie, maar de enige die dat aankan is de sampler zelf). Importeren van een E-mu ESI 4000 CD was even lezen en opletten maar het werkte prima, en Gigasampler files pakt 'ie ook zonder problemen.

is dat zo van kontakt 3 en giga? het is me in kontakt 2 nl nog nooit gelukt om om giga files in te laden zonder velocity mapping problemen e.d.

meestal klopt er in 2 niks van.
 
ik gebruik trouwens sinds jaar en dag al de sampler van reason via rewire. zeker als je ff snel een paar drumsamples wilt mappen of iets degelijks is er echt geen sampler die zo snel werkt als de nn-xt.

daarbij krijg je gratis een prima drum sampler en een rex-loop sampler..

verder hecht ik niet zo veel waarde aan reason, maar ik ben nog geen vsti tegen gekomen die zo snel en makkelijk werkt als de samplers in reason. (deels ook natuurlijk doordat je niet zo gek veel mogelijkheden hebt, maar die heb je meestal toch niet nodig)

je moet alleen wel met cd-xtract oid de samples omzetten naar het formaat van reason. maar 1 voordeel. kontakt kan dat formaat ook inladen, dus mocht je nog een (omslachte) sampler willen hebben om ingewikkelde patches te bouwen dan kan je altijd alle samples nog inladen.
 
Indien je voor Kontakt zou gaan, eerst effe checken of je pc deze wel aankan...het is namelijk een cpu vreter!
 
Ik ben gegaan voor de Native Instruments Komplete 5 en daar zit ook de Kontakt 3 in.
Het enige nadeel is dat je niet kunt scrollen met je muiswiel door de mappen, verder bevalt hij goed.
Bedankt voor de reacties.
 
Back
Top