extreme pitchbend : hoe ?

Ja dan zal je toch echt een sampleplayertje moeten hebben ofzo (zoals bijvoorbeeld deze uit Ableton)

attachment.php
 

Attachments

  • Tape Pitch Loop.mp3
    175,2 KB · Bekeken: 46
gebruik pitchwheel van quikquak of zoiets: is een kleine vst plugin die dmv granulairsynthese de pitch bewerkt in realtime , waarna je door bv het draaien aan het pitchwheel of modulatiewheel of.. de pitch2 oct omhoog of omlaag kan draaien.
heb dat effect als insert geschakelt. als ik meer dan 2 octaven wil gaan dan laad ik gewoon twee insertslots , of drie etc. ik werk op mac, maar misschien is het er ook wel voor pc
 
die heb ik al en dat is 2 octaven, en dus niet genoeg voor het 'effect' wat ik bdoel he :)

zal eens een audio file uploaden: dan weten jullie wat ik bedoel.

ik doe het nu even voor met de pitch bender van sound forge, maar door de limitatie tot 24 semitonen hiermee moet ik dit dus tot 5 x her-renderen waardoor de kwaliteit slechter wordt.

Het leuke zou zijn moest iemand eens een plugin maken met een envelope die je kan instellen met een range van 512 semitones ofzo.

En waar je ook een soort terugspoel optie voor hebt om je 'effect' met een interface te maken.
 

Attachments

  • extremepitchloopke.wav
    1,1 MB · Bekeken: 52
Dat kan ook nog steeds met de Simpler uit Ableton ;)
 

Attachments

  • more pitch.mp3
    191,1 KB · Bekeken: 48
Er zijn al genoeg van die plugins die dat doen. (zoals Glitch en Fast FX)

Ik denk dat dat effectje van jouw voorbeeld met Glitch gemaakt is.

http://illformed.org/blog/glitch/
 

Attachments

  • glitch_v1304.png
    glitch_v1304.png
    74,3 KB · Bekeken: 52
  • fastfx.gif
    fastfx.gif
    120,3 KB · Bekeken: 44
Laatst gewijzigd:
die heb ik al en dat is 2 octaven, en dus niet genoeg voor het 'effect' wat ik bdoel he :)

zoals ik al aangaf: je hebt bij cubase bv wel iets van 8 insertslots per kanaal.
dat betekend dat je dezelfde plugin tot 8 keer ( in serie!) kunt laden .
dat betekend 2,4,6,8,10, 12,14, 16 octaven omhoog en omlaag , een bereik van +-16x12 halvenoten192x2 =384noten. lijkt me ruimschoots wat je bedoelde. die pitchwheel -plugin gebruikt nauwelijks pcu , wel bij iedere insert even hetzelfde controler(nummer) selecteren . het is wel 'n grappig effect.
groet sunny
 
mja, inderdaad, de 'workarounds' zijn er en thx voor de tips :)
 
reaktor,

pluggo/max-msp
 
Back
Top