met welk programma kan ik hardcore/trance/dance genre maken?

Als we toch bezig zijn, kan iemadn mij ff uitleggen hoe cubase LE anders werkt als VST ?

Een tracker welke ik zou advisren: Renoise

http://www.renoise.com

Het is gratis, maar dan kan je geen tracks renderen (wat is dat?) dat is dat je de pc de hele track laat schrijven als geluidsbestand zonder het op te hoeven nemen. Asio heb je dan ook niet, google er maar op los. Registreren kost 40 dollar geloof ik.
 
Origineel geplaatst door Niel
Als we toch bezig zijn, kan iemadn mij ff uitleggen hoe cubase LE anders werkt als VST ?

Yo man, kan dat wat duidelijker?
Ik neem aan dat je met VST CubaseVST bedoelt? De versie tot 2001 ofzo?
VST betekent niets meer als: Virtual Studio Technology (oftewel: virtuele studio).

Maar LE wordt nu alweer vervangen door Cubase 4 Studio. Dus weet je zeker dat je LE nog wilt leren? Als je met VST (Cubase VST 3 of 5) uit de voeten kunt, lukt het na ff wennen ook wel met LE. LE zal wel nog minder kunnen. Of is jouw VST ook zo'n uitgeklede versie? Dan kun je met beide ongeveer even weinig.

Met de kleinste versies van Cubase kun je niet veel meer dan MIDI, enkele sporen audio (ik dacht 8 ) opnemen, en een paar pluginnetjes laden. De functies die het echt leuk maken, zitten veelal in de grote(re) versies.

Lang leve het eewige upgraden!;)
 
Pro Tools TDM, Pro Tools LE, Pro Tools Mpowered

Cubase SE, SL, SX, LE

Motu Digital Performer en Motu Audiodesk

Emagic/Apple Logic Pro en Logic Express

Fruityloops
Reason
Ableton Live

Cakewalk alle edities

Probeer het eens daarmee? Dat is wat de professionals ook gebruiken
 
Gratis programmas zijn er wel om dance mee te maken. Trackers zou ik toch niet aan beginnen. Is wel super leuk om te mee te werken maar als je uiteindelijk wel seriues wilt gaan producen zul je dan alsnog moeten overstappen naar een secuencer.

Wat ik gehoord heb is Fruity Loops het populairste programma onder beginners waar ook nog eens bekende producers mee werken.

Schijnt ook niet heel lastig te zijn. Koop er wel ff een midicontroller bij.

Skaletracker ken ik door en door en zou er echt niet aan beginnen. Wil je toch de trackerfeeling krijgen pak dan gelijk Fasttracker 2 ;-)


@ Koekebakker. Hardcore niet technisch? Vind het van alle genres in dance de meest technische. Als je kijkt wat erbij komt kijken om een kick te maken een lead sound enz enz. Misschien bedoel je verschil tussen muziektechnisch en geluidtechnish :engel:
 
Origineel geplaatst door Kasparov
@ Koekebakker. Hardcore niet technisch? Vind het van alle genres in dance de meest technische. Als je kijkt wat erbij komt kijken om een kick te maken een lead sound enz enz.

Haha, hardcore het meest technisch? :stupid

Joh, kijk es wat verder dan je neus lang is 8o)
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bericht door een moderator:
Blijf a.j.b. ontopic :eureka:

Is dat in dit geval van belang dan? Volgens mij heeft de topicstarter na 4 dagen al een andere hobby dan hardcore gevonden.

[stookmode]
In de meeste gevallen duurt dit toch ongeveer een jaar? :duivels: +++
[/stookmode]
 
Ik begin ook net met produceren.

Ik heb een aantal vraagjes.


Gebruiken jullie & top producers sample cd's?


Hoe maar je je eigen kick , bass?(welke programma's zijn geschikt?)
graag dat het op een intel mac draait.

ik produceer met ableton live 6
Muziek: Hardstyle

Weten jullie ook enkele synths die je goed kan gebruiken om een goede hardstyle sound mee te maken?
 
Origineel geplaatst door djberjo
Gebruiken jullie & top producers sample cd's?
Beetje vage vraag. Een sample cd kan vanalles bevatten.

Hoe maar je je eigen kick , bass?(welke programma's zijn geschikt?)
graag dat het op een intel mac draait.
Deze thread hier even doorlezen. Je zult merken dat mensen hun eigen werkwijze hebben; die moet jij ook voor jezelf gaan uitvinden.

Weten jullie ook enkele synths die je goed kan gebruiken om een goede hardstyle sound mee te maken?

Foute vraag ;). Als eerste - wat noem jij een "goede hardstyle sound"? Ten tweede: dat zou weinig uit moeten maken. Goed, met sommige synths kom je wat sneller bij je doel uit, maar er is behoorlijk wat overlap. Wat je moet begrijpen is het proces dat er aan gepaard gaat; wat gebruik je als basis, welke effecten smijt je er over heen, en hoe speel je de melodie? We kunnen je hier gerust vertellen hoe je een bepaald geluid na moet maken; maar vraag jezelf dan wel af of je dan nog origineel bezig bent :).

De vraag moet dus niet zijn: 'welke synth is goed voor genre X' maar 'hoe maak ik dit geluid na (het helpt een hoop als je er een mp3tje met een voorbeeld bij doet!) en met welke synth zou ik het het snelste kunnen doen?' - of 'ik heb synth Y, hoe zou ik het moeten aanpakken?'
 
Back
Top