met welk programma kan ik hardcore/trance/dance genre maken?

Origineel geplaatst door Music4ever

ik heb nu REAPER gedownload... en kun je daar ook hardcore mee maken?
Groetjes.

Vastwel!:biertje:

Probeer anders Freedos als besturingsysteem, en dan AXS voor dos, en FT2, daar kun je ook hardcore mee maken!
 
Origineel geplaatst door deins
Ik las pas in een andere thread genaamd "wat is de ...... vraag die je ooit gehoord hebt" dat deze vraag daartoe behoorde.





Mischien is REBIRTH een tip????

Rebirth is opzich leuk als basis maar lijkt het je niet wat beperkt voor hardcore? alleen 2 x 303 en 808 + 909. Hoe wil je daar vage sounds uithalen :D. De kicks maken is het probleem verder niet. 909 met dikke distortion erover werkt best en voor rebirth zijn er genoeg mods met andere drumkits als de standaard 909 en 808 kit.

En misschien is een link voor rebirth ook handig:

http://www.rebirthmuseum.com

Het is tegenwoordig gratis te downloaden daar inclusief alle mods. Je zult wel ff een account moeten aanmaken.
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
Het is tegenwoordig gratis te downloaden daar inclusief alle mods. Je zult wel ff een account moeten aanmaken.

of aanloggen met test als gebruikersnaam en wachtwoord ;)

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
of aanloggen met test als gebruikersnaam en wachtwoord ;)

-C-

ssst C

straks lezen ze dat nog :D
 
Aan iedereen die het verzoek van Music4Ever een domme vraag vind:

Hardcore is, zoals jullie ook weten, technisch een simpel genre. Dit kun je gemakkelijk
met een tracker doen. Zeker omdat je met herhalende patronen kunt werken. Bovendien
is alles lekker strak gequantesized. Dat is iets dat zeker niet gewenst is bij stijlen zoals Jazz, funk,
en meer van dat. Daar is Cubase, sonar etc weer meer geschikt voor.

De vraag:'wat is de beste hardcoresynth' is daarintegen een veel dommere vraag omdat een
software pakket zoveeeel meer is dan een geluidspoduceer apparaat (synth). Haal deze dingen
aub niet door elkaar.
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Inderdaad, gewoon met een tracker beginnen. Madtracker is een hele goede.
Een tracker werkt relatief makkelijk; gewoon samples inladen en in de 'patterns' zetten. Wel is het handig dat je je in dergelijke programma's eerst wegwijs laat maken door iemand die al ervaring heeft met musiceren in zo'n soort programma.

Heb je al enige ervaring met muziekmaken?

Niet met hardcore en programma's
maar wel met instrumenten (keyboard/gitaar)
maargoed dat is weer iets heel anders heah
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Aan iedereen die het verzoek van Music4Ever een domme vraag vind:

Hardcore is, zoals jullie ook weten, technisch een simpel genre. Dit kun je gemakkelijk
met een tracker doen. Zeker omdat je met herhalende patronen kunt werken. Bovendien
is alles lekker strak gequantesized. Dat is iets dat zeker niet gewenst is bij stijlen zoals Jazz, funk,
en meer van dat. Daar is Cubase, sonar etc weer meer geschikt voor.

De vraag:'wat is de beste hardcoresynth' is daarintegen een veel dommere vraag omdat een
software pakket zoveeeel meer is dan een geluidspoduceer apparaat (synth). Haal deze dingen
aub niet door elkaar.

Kunnen jullie mij een download link geven van die tracker of zoiets? (of wat jullie ook allemaal noemen met tracker, madtracker en zovoort? want ik weet niet hoe ik dat moet downloaden :P
 
Google it up en een basiscursus downloaden :)
Ik had in een vorige post al een linkje neer gezet, en ook paar andere jongens.
het zou verstandig zijn om je algemene kennis op het gebied van windows etc. te verruimen
 
Of iemand neemt jullie vreselijk in de zeik, of deze gene is echt een nieuwbie @ Internet.
 
"Ga met je muis rechts in de hoek"

"press any key"

kan de any key niet vinden op mijn toetsenbord...........

;)
 
Ik heb madtracker gedownload
en ik zie dat het mooi is, en dat je ook kunt mixen
maar hoe moet je dan een muziekje beginnen te maken?
 
RTFM ;)
 
Kom op lui, waarschijnlijk hebben wij te maken met een 10 jarig knulletje die
gewoon hardcore wil maken. Niet bij voorbaat zo bot reageren hoor.
.. Hoewel hij ook zelf had kunnen zegen dat ie een beginnerling is natuurlijk ..
 
Het is nogal makkelijk om te vragen hoe zo iets werkt. Ik vind het anders als iemand zegt ik kom er niet uit met het laden van geluiden bijvoorbeeld of instellingen. Ik zal niet zeggen dat ikalles weet maar als ik een vraag heb is het wel meer gericht ;) en het is een meisje 8o)
 
heb je eigenlijk bij deze al gedaan :D

Maar uh idd, zou de vraag toch eens anders formulieren want met elke sequencer is in principe hardcore te maken.
 
Origineel geplaatst door Music4ever
Ik heb madtracker gedownload
en ik zie dat het mooi is, en dat je ook kunt mixen
maar hoe moet je dan een muziekje beginnen te maken?

je gaat gewoon aan de slag... met samples enzo, en je vind zelf uit hoe het werkt

en als het dan nog niet lukt, zou ik lekker met die gitaar verder gaan
veel leuker als die platte hardcore ellende
 
Origineel geplaatst door trigg
je gaat gewoon aan de slag... met samples enzo, en je vind zelf uit hoe het werkt

en als het dan nog niet lukt, zou ik lekker met die gitaar verder gaan
veel leuker als die platte hardcore ellende

of koop een drum computer, en een mengertje, overstuur je drum computer zet m op 180/190 bpm,
haal die (electrische) gitaar te voorschijn en knallen met die handel! old school hardcore ala Rob Gee :okdan:
 
Back
Top