wie kent een goed bladmuziek programma?

studioganesha

Nieuwkomer
Lid sinds
2 juli 2006
Berichten
19
Locatie
Den Haag
Beste misici,

Ik gebruik Cubase SE om muziek te maken. Maar als ik de midipartijen wil printen als bladmuziek (score) dan heb je bij Cubase SE niet zo veel mogelijkheden, qua layout. De partijen worden dan 42 pagina's ofzo :S Ook het invoegen van symbolen e.d. gaat nog niet helemaal goed.

Weet iemand hoe dit in Cubase (SE) kan...of weet iemand een goed programma om bladmuziek goed en leesbaar uit te printen? Het hoeft niet veel te kunnen, alleen de bladmuziek edit moet goed zijn. Een eenvoudig gratis programma?

Alvast heel erg bedankt!
 
Last edited by a moderator:
Ik gebruik zelf Finale 2002 (2006 vind ik niet fijn werken). Hier is ook volgens mij ook een lichte gratis versie van: Finale Notepad.

Linkje

Alleen even gratis aanmelden en je hebt een degelijk notatieprogramma. succes ermee!
 
Laatst gewijzigd:
Re: wie kent een goed bladmuziek programma?

Origineel geplaatst door studioganesha
of weet iemand een goed programma om bladmuziek goed en leesbaar uit te printen?
Sibelius.
Bericht door een moderator:
Op dit forum wordt illegale software of de discussie daarover niet toegestaan; je mag keurig een netjes gekochte en legale versie zoeken.
 
Beste ,

Excuses, ik wil geen gekraakte versie uiteraard! Ik zoek echter een programma waarmee ik de bladmuziek kan bewerken qua layout en kan uitprinten. De muziek ZELF (midi) maak ik eerst in Cubase.

Dus in het programma moet ik cubase bestanden...of *.mid bestanden kunnen openen. Dat kan niet met FINALE?
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij kun je dan beter overstappen op Logic. 15 jaar geleden heette dat "Notator SL" en was de grote concurrent van Cubase toen, maar was meer gericht op de muzieknotatie. Ik denk dat voor wat betreft muzieknotatie Logic nog steeds een voorsprong heeft op Cubase.
 
Back
Top