Zelfgemaakte midicontroller

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Nog even iets over midicontrollers :)

Mocht ik zo'n pentagon-1 kopen, wil ik hem wel met hardware aansturen. Op de Pentagon-1 zitten zo'n - ff tellen - 115 knoppen. Bestaat er uberhaupt een midicontroller met 115 (128) knoppen?
Eigenlijk is het nog wel het leukst als je zo'n apparaat kan nabouwen met allerlei knoppen, dus een plaat en 115 knoppen kopen en wat draad en dan de knoppen op de juiste plaats zetten met naam eronder. Maar ja, is dat te maken en/of betaalbaar?
 
De doepfer drehbank heeft er 64 dus daar zal je er dan twee van moeten kopen. Je krijgt er nu trouwens een sounddiver versie voor de drehbank bij. Dus ook nog eens lekker makkelijk programmeren
 
www.waveidea.com voor de handige knutzelaar. Kost toch wel een aardige cent om zo'n beakbeest te bouwen. JE kunt ook met wat potjes een analoge joystick nabouwen en met PC software er 3 controllers van maken, dan ben je voor een paar tientjes klaar. Ik zal vanavond als ik ga werken even de link voor je erbij zoeken.
 
Orgineel geplaatst door murphi
JE kunt ook met wat potjes een analoge joystick nabouwen en met PC software er 3 controllers van maken, dan ben je voor een paar tientjes klaar.

wat bedoel je precies?
 
Doepfer heeft ooit van een Nitendo controller een midi controller gemaakt... Zieke mensen! 8)

p.s. Hij bedoelt zo'n X-Y-Z controller zoals die bijvoorbeeld op een Prophet VS en Doepfer heeft ook een module met een joystickje. Toch?
 
Laatst gewijzigd:
Ik bedoelde eigenlijk meer een paar potmeters, wat ic-tjes, wat tape en een connector voor de gameport. Ik moet even zoeken maar ik had ergens een linkje....

..... to be continued !
 
Drehbank uit duitsland

Drehbank uit duitsland

Bij music store keulen kost een nieuwe drehbank slechts 780 DM. Okee.. da's altijd nog een kleine 900 piek.. maar dan heb je wél een nieuwe !
 
Dat is mijn Drehbank die je trouwens te koop ziet staan ;)
Overkocht van een ene Leo Gelderland? schijnt geen onbekende te zijn volgens johnnybusca althans.

Anyway ik heb sinds ehh morgen :) een Triton en ga beduidend minder doen met softsynths.
Daarnaast komt nog iets van een XV88 of XV3080 bij.

Die 800 piek cash is misschien wat overtrokken. Ik ben eigenlijk opzoek naar SR-JV09 Sessionboard en SR-JV16 Orchestral II board. Die worden weleens gesleten voor 200-400 gulden. Vandaar die prijs (2*400).
Iemand die van deze boards af wil vanwege upgrade of overbodigheid? Dan mag je m'n drehbank hebben. Een ruil dus ...

mvrgr,
Ernst Kasteleijn
tekoop@ece-it.nl
 
Back
Top