Advies laptop met Ableton Live plus interface

bassmaster

Stamgast
Lid sinds
4 januari 2005
Berichten
200
Locatie
een house near Alcazar
Hey lieverdjes,

om me te kunnen amuseren met een laptop incl Ableton Live met een goede twee-in/twee-uit interface (geen budgetkaart aub) zou ik graag wat info ontvangen.
Jullie ervaringen mbt laptop (liefst Windows) en zijn er bedrijven die een turn-key systeem kunnen leveren?
Ben geen digibeet maar een getest en spelend systeem zou het makkelijker maken voor me.
Dank alvast.
 
Waarom een laptop? Niet vervelend bedoeld, maar met een desktop krijg je veel meer voor je geld.

Geluidkaarten: RME, Universal Audio hebben beide kleine modellen.

google: DAW Laptop
 
Weet niet wat je budget is. Ben zelf overgestapt van Macbook naar Dell XPS. Is in bestelling dus kan geen ervaringen delen. Reviews waren wel goed en specs ook top. Zit Thunderbolt USB C port op voor je audio interface.
Turn-key laptop systemen ken ik niet.
 
Beknibbel niet op kwaliteit. Je hebt een "workstation" nodig. Met hoogwaardige componenten, die langdurig hard kan werken (zonder storing, oververhitting etc). SSD (en evt nog een HD). En evt. ook met goeie service (zo nodig ook on site). Ook kun je laptop componenten vaak minder "upgraden". Dus beknibbel niet op de processor en dat soort "onvervangbare" / "uitbreidbare" onderdelen.

Zo'n laptop kost al snel EUR 1000 tot EUR 2000. Ik heb destijds gekozen voor een HP Elitebook 8570w. Maar dat is alweer even geleden. Ik weet niet precies wat de huidige stand der techniek is. Google maar eens "best audio laptop workstation". Dat levert normaalgesproken uiteindelijk maar een handvol opties op.

En Focusrite heeft prima en betaalbare audio/midi interfaces met verschillende aantallen I/O kanalen. Zowel USB, maar ook Firewire (moet je laptop dan ook hebben natuurlijk)
 
Back
Top