de ultieme software studio

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Ik wist niet waar ik deze tread onder moest plaatsen, dus ik zet hem maar hier.

Tlijkt me cool als we met zen allen een lijst maken hoe we de beste software-matige geluidsstudio krijgen. hierbij gaat het erover dat je een lijst maakt met:
-sequencer
-vst instruments
-vst en direct x plug ins
-andere programma's zoals softsynth's

+ website links er achter zou handig wezen.
 
Zo jongens ! iemand wilt toch wel reageren?!

ik zal wel een beginnetje maken dan...

- Reason (kan gelinkt worden met cubase of logic)
www.propellerheads.se
- Rebirth (voor 303 lines, kan ook gelinkt worden)
www.propellerheads.se
- Fruity Loops (voor baselines etc.)
www.fruityloops.com

dat waren een paar progies, maar nu zou ik ook nog plugins en zo in het lijste willen hebben.
 
Kheb even dat Dynosone gecheckt op de prosoniq site, en ik moet zeggen dat het er puik uitziet. Als ik het groot begrijp equallized dat programma automatisch je eindmix, dat klinkt goed. Alleen zal het wel weer vreselijk duur wezen:(
 
Ipv een plugin die dat doet zou ik toch voor de finalizer van TC electronics gaan.

Waarom is die er niet als plugin :(
 
Wel als plugin.. maar niet voor VST of NI. En met een reden!

Wel als plugin.. maar niet voor VST of NI. En met een reden!

Ik heb het al (te) vaak gezegd. Echt goeie plugins komen alleen uit voor Pro-tools en andere hardware gerelateerde systemen. Waarom ? Omdat we met z'n allen overal illegaal kopietjes van trekken.. en dat er op die manier geen droog brood te verdienen is voor die software mannen.

Kijk maar eens naar TC_works (en lees het artikel in een van de laatste interfaces)... da's de software-tak van TC Electronics. Die maken top-plugins.. en hebben het bovenstaande aan den lijve ondervonden.
 
Aye !

Aye !

Ehh.. als hardware mannetje kan ik niet écht oordelen over de kwaliteit van de vst plugins. Steinberg moet natuurlijk wel.. want het is hun platform.

Ook hoor ik goede verhalen over Halion, Absynth en dat soort spul.

Maar aan de andere kant lees ik wel veel.. en de verhalen als die van TC_Works duiken steeds vaker op.
 
Lieve synthfreaks (blurgh) hier svp geen discussies over illegale software etc want dan blijven we bezig. Als iemand de behoefte heeft om daar weer over te beginnen wil ik de desbetreffende persoon vragen om een thread in slap geouwehoer te plaatsen

Alvast dank en laten we t maar weer over de kwaliteit van de softwarestudio gaan hebben
 
He Craz, wat jij loopt te blaten slaat weer helemaal nergens op.
Hoe kun je zeggen dat software niet deugd als je zelf alleen met hardware bezig bent?

Gebruik zelf allebei en als het past in het nummer en lekker klinkt ben je toch goed bezig lijkt me. Maar wat software effecten betreft is er net zo'n verschil tussen een supervette reverb van duizenden piekies en een zoom 1201.

Protools effecten zijn inderdaad significant beter van kwaliteit, maar dat komt omdat ze of op hardware draaien en als software het de processor behoorlijk belast. Het gaat meestal om de keuze van algoritme's en kwaliteit tegen belasting van de CPU. Want als je een hele strakke reverb gebruikt ben je met een behoorlijke CPU nog steeds rond de 20% nodig. (1.4Ghz athlon that is) Met dedicated hardware is dat minder van belang omdat DSP's uitermate geschikt zijn voor plugins. (nogal wiedes als je speciaal voor FFT's DSP's ontwerpt)

Daarom zijn voor de gevorderde en pro muzikanten die nieuwe DSP boards ook zo interessant. De TC-powercore of UAD1 zijn dan wel PCI kaarten het gedraagd zich hetzelfde als een hardware bak maar je kunt het toch gebruiken als elke andere software plugin. (min of meer hetzelfde als bij PT) En die zijn kwalitatief zeker concurrerend met hardware en PT. Maar dus duidelijk niet goedkoop en als je het niet zo nauw neemt met je effecten of je heel goed met beleid effecten toe kunt passen kun je ook prima zonder en toch heel wat goede gratis VST plugins downloaden.
Er zijn ook zat gevestigde namen die bij het afmixen van tracks gewoon van die goedkope gitaarpedalen gebruiken. En die zijn kwalitatief ook niet altijd even goed maar je kunt er wel een bepaalde sound me creeren die past bij het nummer.
 
om eens een hele ouwe koe (thread) uit de gracht te halen...
ik zag onlangs een "nieuwe" versie van deze thread passeren...
ook iemand die vroeg wat er nodig qua software om ALLES met de pc te doen.

het ljistje waar ik voor zou gaan:

floopsstudio XXL 4.5 (op dit moment)
Soundforge
superwave p8
en nog een kluts freeware vsti's :)

that's it for the moment...

(en uiteraard snelle laptop en lekkere midicontroler)
 
Origineel geplaatst door fuse

Protools effecten zijn inderdaad significant beter van kwaliteit, maar dat komt omdat ze of op hardware draaien en als software het de processor behoorlijk belast. Het gaat meestal om de keuze van algoritme's en kwaliteit tegen belasting van de CPU. Want als je een hele strakke reverb gebruikt ben je met een behoorlijke CPU nog steeds rond de 20% nodig. (1.4Ghz athlon that is) Met dedicated hardware is dat minder van belang omdat DSP's uitermate geschikt zijn voor plugins. (nogal wiedes als je speciaal voor FFT's DSP's ontwerpt)


Dat ligt niet aan protools maar aan de third party software programmeurs.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat veel plugins, de zogeheten TDM plugins vaak niet echt bruikbaar zijn.
Als er ook een vst variant is van dezelfde plugin zal daar overigens geen hoorbaar verschil in zitten, wel in prijs.
Voorbeeld - de gemiddelde vst plugin kost 190,- terwijl de tdm versie 700,- kost.

Een kennis van mij die bij UAD werkt vindt zelfs de TDM kaart van UAD totaal niet interessant. Ze doen dit puur omdat protools nou eenmaal 1 vd marktleiders is.

Al de pracht en praal die zowel bij pc maar ook bij emagic in combinatie met een g5 worden gegeven zeggen mij persoonlijk helemaal niets.
Want ik kan me niet indenken dat je bij het mixen meer dan 3-4 verschillende galmen nodig hebt.
Anders doe je echt iets verkeerd lijkt me.
En 128 audio sporen fully loaded met compressors en eq's???
Wie gebruikt dat eigenlijk?
 
oh ja,

mijn combinatie op mn pc laptop is reason en live.
Soms met nuendo als front.

Alles is legaal (tussen haakjes:) )

Live is wat mij betreft nog steeds 1 vd beste pakketten om mee te kunnen werken.
Super makkelijk in gebruik en ook nog betaalbaar.
In combinatie met reason is het wat mij betreft een sterke combinatie.

Wat ik hoop is dat live ook een midi sequencer erin gaat zetten.
 
tja als je echt alles op pc wilt doen. Doe mij dan maar een Xeon 3 gHz met 2 gig geheuge dual channel en graag 2 X die xeon dus op me MB geprikt. Lopend op win 2k met Cubase SX erop.
Translator voor het sampleconverten. Superwave 8p voor leuke JP8080 emulatie, Mellorack voor de nodige tron sounds, hele set met sample cd's, FM7 voor basjes weet ik het, Pro 53 voor leads en andere leuke ongein, B4 voor orgels, Voxengo effecten, wat van die gratis vst meuk (altijd handig), Waldorf attack voor vette drums, Virtual Sampler als sampler. GOede geluidskaart erin, vet monitor setje, 2X 17" tft op een 128 MB ati radeon 9200 oid. 2X 160 Gig schijven. Mwaa zal wel lekker zijn :)
 
Pro Tools 6 + Reason 2.5 + V-Station, FM7, B4, EVP73, MDA Piano, Sampletank XL 2, Battery, Waves (L2, RCL)

Binnenkort stel ik me de allerbeste pc samen, nl een Athlon64! ;)

:okdan:
 
Re: Wel als plugin.. maar niet voor VST of NI. En met een reden!

Re: Wel als plugin.. maar niet voor VST of NI. En met een reden!

Origineel geplaatst door CraZ
Ik heb het al (te) vaak gezegd. Echt goeie plugins komen alleen uit voor Pro-tools en andere hardware gerelateerde systemen. Waarom ? Omdat we met z'n allen overal illegaal kopietjes van trekken.. en dat er op die manier geen droog brood te verdienen is voor die software mannen.

Kijk maar eens naar TC_works (en lees het artikel in een van de laatste interfaces)... da's de software-tak van TC Electronics. Die maken top-plugins.. en hebben het bovenstaande aan den lijve ondervonden.

...
 
Ik heb laatst Orion Platinum aangeschaft om te gebruiken als host voor VSTi's en temposynced effectjes. Het is een erg ondergewaardeerd programma. Orion had eigenlijk logic moeten heten. In combi met een remote 25 en ene echo indigoDJ en een 3.06G laptopje gebruik ik deze setup zelfs tussen mijn hardware in livesets. Deze portable setup maakt het me ook mogelijk om lekker op de bank bij mijn vriendin nog muziek te kunnen maken.
 
Re: Wel als plugin.. maar niet voor VST of NI. En met een reden!

Re: Wel als plugin.. maar niet voor VST of NI. En met een reden!

Origineel geplaatst door CraZ
Ik heb het al (te) vaak gezegd. Echt goeie plugins komen alleen uit voor Pro-tools en andere hardware gerelateerde systemen. Waarom ? Omdat we met z'n allen overal illegaal kopietjes van trekken.. en dat er op die manier geen droog brood te verdienen is voor die software mannen.

Kijk maar eens naar TC_works (en lees het artikel in een van de laatste interfaces)... da's de software-tak van TC Electronics. Die maken top-plugins.. en hebben het bovenstaande aan den lijve ondervonden.

Heeft volgens mij veelal met "Know-How" te maken
Ik vermoed ook dat de meesten illegale plug-ins gebruiken. Op zich niets mis mee (aangezien dat voornamelijk hobbyisten zijn), maar inderdaad wil de producent er geld mee verdienen, dus zal hij toch een andere manier moeten vinden om inkomsten te garanderen.

Ik ben van mening dat we qua techniek blijven hangen. Wanneer iemand een "moderne song" in een "ouderwetse studio" zou opnemen, zou dat ver boven de gemiddelde software studio uitsteken. Weleens geluisterd naar een opname van Frank Sinatra?
En ik heb al verhalen gehoord, dat mensen die overgestapt zijn op alleen software, toch weer terug verlangen naar hardware. Een combi lijkt me perfect.

Mijn tip: niet direkt al je hardware de deur uitdoen

Randapparatuur uit de jaren '70 en '80 steekt ver boven de gemiddelde plug-in
koop je tegenwoordig tegen dumpprijzen, t.o.v. de oorspronkelijke nieuwwaarde. Ik zou me daar ook in verdiepen als ik jou was.

Trouwens de Zoom 1202 galm klinkt beter dan ie van de Lexicon MPX serie (dat even terzijde)

Succes met je onderzoek verder
 
Back
Top