absolute beginners

maar volgens mij is dat niet de reden dat de midi ports niet herkend worden door cakewalk.
kijk ff bij configuratiescherm naar spraak- geluids en geluidsapparaten, vervolgens geluiedn en audioapparaten, dan het tabblad audio. kijk bij de onderste categorie "afspelen van midimuziek" of het standaard apparaat inderdaad de gameport is.
 
Ik heb het probleem gevonden! Daarentegen dat het veels te laat is, want ik heb in de properties van de gameport
een instelling verandert om uit te proberen of dat het probleem oploste!
Maar ik heb het alleenmaar erger gemaakt!

Als ik m'n PC opstart doet nu het toetsenbord niks meer door die instelling, maar hij ziet het ook als fout!
Als je hem dus in SAFEMODE wil laten opstarten lukt dat niet, want het toetsenbord reageert niet meer!

Het enige wat ik nog wel kan doen is in de BIOS komen. En daar stond dus ook de MIDI uitgeschakeld!


Maar ik denk dat mijn hardeschijf naar de klote is! =( :( Want de BOOT-cd doet ook niks, door dat toetsenbord!
Iemand een idee?
 
Hey M-plex,

Ik zou ff je BIOS terugzetten naar de default instellingen... (fabrieksinstellingen...)
Ga vanaf daar nog eens na wat er niet werkt...

Dat je harde schijf kapot gaat door een MIDI instelling te wijzigen lijkt me stug...
Vaak staat standaard je gameport aan in je BIOS, en heb je die uitgezet... dan doet die inderdaad niets meer, en windows ziett dan ook niet meer...

Kijk ook ff in windows bij je apparaatbeheer. Check daar ff of je in windows geen hardware uitgeschakeld hebt staan.

en zoals gezegd... MIDI out van je PC altijd naar MIDI in van je Keybord en andersom.
Check ook je MIDI-kabel, deze willen ook wel eens kapotgaan.


Dat de bootCD niets doet heeft er vast mee te maken dat je niet als eerste opstart vanaf CD-rom... (dit kan je ook in je BIOS instellen)

succes!
 
Hey mensen,

Bedankt voor alle reacties, maar het is gelukt!

We hebben uiteindelijk m'n harddisk ff aan een andere schijf gehangen en mijn schijf als Slave laten fungeren.
Toen een 'Picture' gepakt en die terug gezet!
Nu staat m'n hele C: schijf wel weer in standaard modus, maar dat maakt niet zoveel uit!

En tijdens dat geflikflooi met die hardeschijf, bleek dat er in m'n BIOS m'n MIDI uit was geschakeld,
logisch dat ik m'n EM-10 niet kon vinden!

Nu ga ik lekker slapen en morgen nogmaar is naar dat MIDI kijken!
Laters!

:halleluja :mega:
 
Hey mensen,

Nu is alles weer ok! MIDI ingeschakeld in de BIOS, maar nu krijg ik nog steeds geen signaal in m'n PC!

Ik heb een Roland EM-10 naar de PC lopen met daartussen een Phatboy!
Alles is goed aangesloten en m'n Roland EM-10 krijgt wel signaal.
Als ik op de REC. Button druk van m'n sequencer op de PC, gaat de EM-10 meelopen!
Maar als ik nou op de toetsen druk krijg ik niks aan data op m'n PC!?

Hoe kan dat?
 
Back
Top