Realtime audio naar midi convertie,,,

audiocollage

Ouwe rot
Lid sinds
30 april 2009
Berichten
3.104
Deze software tools zijn reeds lang populair, maar welke zijn ondertussen als realtime goed bruikbare audio-naar-midi-converters (voor monofone geluiden, dus geen Melodyne o.i.d.) ? Liefst met goed bruikbare GUI waarop wat basis-regelingen mogelijk zijn (bvb. threshold, filter, gain, levelmeter, quantizing...). Graag met vermelding van de latency (200 msec is geen realtime hé).
AU of VST, of zelfstandige programmaatje.
Gratis of betalend (= wel vooraf uit te proberen...).

P.s. Ik weet dat Logic, welke ikzelf gebruik, maar wss nog andere DAW's dit kunnen met ingebouwde tools, maar niet realtime.

Thanks.
 
Geen software oplossing, wel hardware.
Toen ik naar iets dergelijks op zoek was kwam ik tot de conclusie dat deze goedkoper was dan de software oplossingen die ik tegen kwam.
http://www.sonuus.com/products_i2m_mp.html
Die oogt zeker wel interessant. Heb je hem ook in gebruik, wat zijn je ervaringen ?
Enigzins raar dat dit bedrijf haast gelijknamig is aan welk vroeger de Pitch2Midi software op de markt bracht... nu niet meer terug te vinden ?

De ander voorgestelde oplossingen lijken me te specifiek voor gitaar. Zonder testversies, en dan bedoeld voor human voice gebruik, lijkt me dat een niet erg verstandige aanschaf. Nou ja tenzij gratis ... wat prutsen...
 
Ja ik heb een i2m in gebruik en zelfs op een 5 snarige basgitaar is het goed bruikbaar. De latency is dan op de B snaar maximaal 40 miliseconden wat ook te verwachten is daar de frequentie van die snaar op 31 Hz zit.
Hogere noten hebben een lagere latency.

Pitch bend is schakelbaar.
Je kan hem instellen voor 4 of 5 snarige bas, gewone gitaar of vocal/blaasinstrumenten.
Wordt door de computer gezien als een gewone midi poort.

Ook bruikbaar als audio interface voor gitaar maar daar gebruik ik hem dus niet voor.
1 Output van mijn Motu interface naar de i2m en dan kan ik hem gewoon als send gebruiken in m'n sequencer programma op elk gewenst geluid.

Ik heb er 99 euro voor betaald dus kijk even welke shop hem rond die prijs aanbied.
 
Back
Top