VST rack als DAW-less outboard

Chinetti

Fortune favors the bold
Lid sinds
31 december 2002
Berichten
3.235
Ik heb een computer over, een 4,1 (early 2008 ) 8-core Mac Pro. Ik kan er weinig meer mee, het ding draait nu OS 10.10 (Yosemite), dat kan nog naar 10.11 (El Capitan) geloof ik, daarna is 't volgens mij gedaan (of ik moet een efi / firmware update doen?).

Ik doe er nu dus weinig mee, er staat Ableton 9 op, maar dat gebruik ik nauwelijks tot nooit. Nu vroeg ik me af, kan ik die computer (samen met m'n Focusrite Saffire 40) niet gebruiken als een soort stand-alone hardware fx rack(s)? Het gaat me er daarbij dus om dat ik 6 individuele aux sends van m'n hardware mixer kan sturen naar 6 individuele fx-plugins op de computer die weer op 6 individuele returns op de hardware mixer terugkomen.

Welk programma voor OSX zou dat mogelijk maken, if any? PC opties kunnen ook denk ik, via bootcamp, maar in eerste instantie zoek ik een oplossing voor OSX.
 
Kan toch gewoon via Live 9?

Lijkt mij ook ja. Er zijn ook DJ's die Live voor hun sets gebruiken speciaal voor effecten (dus feitelijk als FX rack). Speedy J en Chris Liebing werk(t)en altijd zo. Dat zal in een DJ setup waarschijnlijk wat simpeler zijn, maar het idee is denk ik hetzelfde.
 
Ja idd, gewoon live 9 gebruiken.
Op ieder kanaal de inputs op je soundcard de sends aansluiten en de de outputs als returns. Of als inserts.
er zijn ook andere programma's maar live als fx rack is prima te doen.
Dan heb je nog heel wat inputs en outputs over. Mischien om multi tracks op te nemen.
 
Junky XL besteedt in één van zijn video's aandacht aan dit onderwerp.
Hij spreekt over een "VSL verbinding".



Misschien heb je wat aan deze info.
 
VST rack als DAW-less outboard

Ja dat staat er ja. Maar los van dat de TS-starter nog niet geageerd heeft, waarom zou je naar iets zoeken als je de oplossing al in huis hebt? Live kan dan overkill zijn, maar dat is een Mac Pro (ook van deze leeftijd) voor deze bestemming in principe ook.

Ik heb nu ongeveer precies dezelfde situatie met een zelfde type Mac Pro die in principe over is. Verkopen zal ik hem niet, maar voor dit soort doeleinden kan hij nog wel een hele tijd mee. Dit topic heeft me op een goed idee gebracht :D
 
Ik heb er een aparte opname studio van gemaakt in combinatie met de 8track bandrec. Opname vanaf de tape teac&08 omdat het mij niet lukt om de 828 op sierra te krijgen , maar werkt goed op eerdere os. Zo zou je dat ook kunnen doen met fxen , 8 kanalen in op elk kanaal een mooie Reverb. en stereo uit. Naar je nieuwe mac . Je houd wel wat latentie over van 10 12 ms.
 
Back
Top