Alpha Juno editor - synthpulse

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.271
Locatie
Utrecht
http://www.synthpulse.com/

Ik kwam deze alpha juno editor tegen en die leek me wel heel interessant. De combi librarian en editor in 1 overzichtelijke vst plugin was ik nog niet op deze betaalbare manier tegen gekomen.

Helaas lijkt het erop dat de site helemaal geen productie draait; als ik op download demo klik kom ik weer op de hoofdpagina terecht, emails naar het contact adres worden niet beantwoord en een account aanmaken heeft niets opgeleverd.

Heeft iemand meer info over deze site? Ik wil die plugin wel eens uitproberen, maar weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Bedankt maar weer!

Overview of all main features:

Comes in two forms as VST module and standalone program
All synthesizer parameters clarly visible and easily accessible
Real-time parameter editing
Easy access to sound libraries through program change panel
Visal multistage envelope editor + classic sliders envelope editing
Supports MIDI controllers conectivity and easy CC mapping
Check MIDI/DAW activity through Activity Monitor Panel
Two 64-patch storages for easy patches manipulation
Build your own patch banks from different patch sources
Easy patch bank transfer from/to your synthesizer
Large DATABASE (cca. 1800 sounds) of all known Alpha Juno line patches
All database sounds are categorized by sound type
Mark your most used patches as favorites and access them latter directly
Easy database filtering by tone type or favorite mark
Database tone search by name also available
Add your own sound banks to database and categorise the sounds
 
Van het Freeware front....

Een setje Roland MKS-50 tools
(niets van getest, want ik heb geen Roland Juno Alpha of MKS 50)
http://www.llamamusic.com/mks50/mks-50_utils.html

De MK-50 is de Rack versie van de Juno Alpha
http://www.vintagesynth.com/roland/mks50.php

Wat voor de MKS-50 werkt zou ook voor de Juno moeten werken.
Omdat de MKS-50 een Rack versie is, zijn er meer tools/editors/librarians voor in omloop.

En (uit deze toolset) CTRLR Control panel
Een emulatie van de Roland PG-300 (hardware controller)
http://www.vintagesynth.com/roland/pgs.php

CTRLR - This freeware utility lets you control any MIDI enabled hardware: Synthesizers, Drum Machines, Samplers, Effects, etc... Runs on Mac, Windows or Linux as standalone software or can be used as VST or AU plugins in your favorite DAW's. The program uses a collection of custom designed panels designed by users. Download the CTRLR program and the panel for your synth or create your own design. Several synths are currently supported including Roland MKS-50, Alpha Juno-1, Alpha Juno-2, MKS-70, JX-8P, MKS-80, Juno-106, Korg, Yamaha, Moog, Akai, Emu, Waldorf, and more.

One of my favorite panels is for the MKS-50 / Alpha Juno / SynthPlus and it works as an excellent software replacement for the PG-300 hardware programmer. This panel is a free download available from audiobombs.com here and it works as good as it looks. I highly recommend this one as your main "go-to" software based Tone editor. Damn!... I love free software!

https://audiobombs.com/items/94/mks-50-advanced-synthesizer-programmer
 
Er is nu ook een MKS-50 panel van CTRLR, werkt echt super (ook op Mac).
De moeite waard om uit te proberen.
 
CTRLR is echt geweldig, naast mijn soundtower DSI editors, stuur ik alle hardware synths als een plugin in Logic ermee aan. FS1R, Nordlead4 (is een aparte koop variant btw) Voyager, Alpha Juno's etc

Dus een Ctrlr instance, daaronder een IO plug en gaan.
 
Ik had even gemist dat er reacties waren gekomen op deze draad, bedankt voor de tips.

Ik heb CTRLR wel eens geprobeerd, maar ik vind het nogal een gedoe, een vst openen, met daarin een panel en daarin een patch en dan proberen aan te sturen. (En nog heul lelijk om te zien ook :D )

Maar, misschien dat het inmiddels beter geworden is, ik ga het i.i.g nog eens proberen.
 
Ik wil graag een editor die ik als vst kan openen en als librarian kan gebruiken, dat zou mijn leven compleet maken.
 
op Ctrlr is er een nieuwe : Juno Alpha – Ctrlr en een converter: ReDominator XML Converter – Ctrlr

maar k wil graag ganse directories met patchen met één click converteren.... dus k ben weer in amiga os amos pro aan't programeren..

als library voor de alpha juno gebruik ik sounddiver,
en gewoon syx patchen dumpen vanuit een listview gui, gewoon syx patchen scrollen met de cursor up/dwn keys, maar da's weer met m'n amiga os synthctrl,,
met sendsx moet je steeds de file selecteren met de file selector,,,, erg onhandig,,

K zou willen weten of er een prog bestaat dat kan scrollen tussen syx patchen,, ik kan alleen maar in amiga os amos pro basic programmeren,,

Ik wil redominator en de alpha juno als één geheel gebruiken,, en bv layeren
 
op Ctrlr is er een nieuwe : Juno Alpha – Ctrlr en een converter: ReDominator XML Converter – Ctrlr

maar k wil graag ganse directories met patchen met één click converteren.... dus k ben weer in amiga os amos pro aan't programeren..

als library voor de alpha juno gebruik ik sounddiver,
en gewoon syx patchen dumpen vanuit een listview gui, gewoon syx patchen scrollen met de cursor up/dwn keys, maar da's weer met m'n amiga os synthctrl,,
met sendsx moet je steeds de file selecteren met de file selector,,,, erg onhandig,,

K zou willen weten of er een prog bestaat dat kan scrollen tussen syx patchen,, ik kan alleen maar in amiga os amos pro basic programmeren,,

Ik wil redominator en de alpha juno als één geheel gebruiken,, en bv layeren
Ik denk dat je alphabase moet hebben. Enige editor die ik fijn vind werken en alles lijkt te kunnen, maar is dus weer geen vst. Die kun je downloaden vanaf onderstaande locatie:

 
tja, ik bedoel maar, is er echt geen .syx dumper die werkt vanaf een listview??
't is altijd open de file selector en selecte de enkele file??
En de library gewoon laten werken met een dir structuur en losse .syx files ?

ik kan dan, maar k heb dan dat nog nooit gezien en enkel sounddiver heeft ook zo'n patch list library windows waar je kan door scrollen

Er zijn veel allpha juno editors, maar de combinatie met redominator intresseert mij nu effe, da's dan zoals de Acces Virus met de powercore versie
 
In alphabase kun je hele lijsten browsen en dumpen en laden. Tenmiste ik denk dat je dat bedoeld met 'listview'.
 
tja, da's gewoon een universele tool, syx dumpen van verschillende synths vanaf een listview en syx presets srcollen met de cursor key,,
Eén voor één selecteren zoals met sendsx is heel onpraktisch,, soit, okey merci, kzal die alpha base wel eens checken
 
(Sorry spdk, om het topic mss over te nemen,, da's een 90's amiga gewoonte van mij,)

maar dat noemt mss een "MIDI SysEx Utility library" om sysex presets eenvoudig te scrollen,
en 't is zoeken op google, en er bestaan er, maar k heb nog niks concreet gevonden, voor win 10 en OSX 10.8

En ik moet ASAP een deepmind kopen van mijne lokale muziek maat,

maar de combinatie Redominator - alpha juno en presets over en weer uitwisselen is toch plezant en super cool hoor,

Ik weet niet of er nog VST Audio Plugin / Hardware synth combinaties zijn ??

mss de System-1 en 8,, maar die klinken mss als plugin?
Of mss de Roland cloud 106 en de JU-06A, maar dan moet er nog mss nog een sysex converter tool gemaakt worden ??
Of de JX-03P en JX-03 boutque, en SH-101 en SH-01a ?

Als er een audio vst plugin voor de deepmind uitkomt, (dus geen plugin editor controller) ,, dan komt er een deepmind in huis,,
De vst moet ni perfect hetzelfde klinken, maar da's fun,, da's multiple use, da's effes snel achter de computer presets maken,
Zoals ook de powercore virus, maar daar heb je weer een powercore met licencie voor nodig

En dat gaat wel met vst audio plugins, effe snel wat presets maken zonder eerst iets te moeten installeren, maar dan is er geen link met hardware synths,
De ultranova heeft ook zo'n plugin controller,, moest die plugin ook de audio emuleren,, dan had ik 'm nooit weg gedaan, Dan as dat echt cool,,

Soit,
 
Back
Top