MakeMusic Finale 25

KatieMusic

"Why! ..."
Lid sinds
24 september 2016
Berichten
1.827
Locatie
Garden of Earthly Delights
Finale 25 kost normaal € 519, maar is nu bij AudioDeluxe te koop voor $ 125.99 (= € 105,95). :)
Deze actie loopt - vanaf nu - wel over 2 dagen en 22 uren af!!!

Naar wens / ter aanvulling op Finale 25 kun je eventueel ook nog - via de webwinkel van MakeMusic - SmartScore X2 Pro (van Musitek) kopen voor $ 199 ipv (normaal) $ 399
 
Zo, deze actie is afgelopen... Heeft iemand er nog gebruik van gemaakt?

Muziek notatieprogramma's kun je niet vergelijken met een score editor van een DAW die (nog) erg beperkt zijn qua mogelijkheden. Slechts een relatief kleine groep maakt er gebruik van om muziek te componeren.
De beste keuze is zeer lange tijd Sibelius óf Finale geweest, maar met de komst van Dorico gaat daar t.z.t. wellicht verandering in komen. Maar nu ontbreken er nog te veel features / mogelijkheden in Dorico, en dat komt doordat het programma - door de makers van Sibelius * - van scratch opgebouwd wordt. Daardoor wordt het nu nog vrijwel continu ge-update met nieuwe features. Het is dus nu vooralsnog afwachten waar het team van Dorico nog mee gaat komen. Dorico 1.2.x (nú versie 1.2.10) schijnt de laatst geplande update te zijn alvorens Dorico versie 2 zal verschijnen. En dat zal zeer waarschijnlijk flink wat €€€ gaan kosten.

[* waarvan een groot deel van het team door Avid ontslagen was - > om reden van hoe zo heb je tegenwoordig nog ervaren software ontwikkelaars nodig? :stupid]

Als je nog moet instappen zou ik niet meer investeren in Sibelius... (maar als je Sibelius al gebruikt en erg tevreden over bent zou ik het voorlopig nog lekker blijven gebruiken :okdan:)
Maar deze actie was een mooie gelegenheid om zeer voordelig kennis te maken met Finale dat met versie 25 nu ook ReWire ondersteund. Het programma is misschien wat moeilijker om te begrijpen dan Sibelius, maar gaandeweg is het met vele kleine verbeteringen steeds makkelijker geworden in gebruik.

En Steinberg biedt een voordelige crosscrade van Finale / Sibelius naar Dorico aan (zolang dit nog duurt natuurlijk).
 
Ik wist niet van deze actie. Jammer dat ie afgelopen is. Voor €105,- had ik Finale er wel bij willen hebben. Ik werk nu met Sibelius en is super. Finale heb ik ooit mee gewerkt tijdens mijn opleiding maar is veel te complex en er zitten erg veel bugs in. Toch wel handig om files te checken en/of converteren.

Dorico ziet er veel belovend uit idd maar staat nog in de kinderschoenen voor mij. Wat ik een gave functie in Dorico is is dat je kunt componeren zonder dat je geen maatstreep hoeft te zetten. Hij berekent dus pas als je de maatstreep hebt geplaatst of het ritmisch goed is en zonodig corrigeert hij. Ik wou dat dat in Sibelius zat maar helaas. Een kwintool over de maatstreep is ondoenlijk in Sibelius. Zelfs een triool is vervelend. Anyway...

Komt nog bij dat als je al heel veel composities in Sibelius (of Finale) hebt geschreven en je wilt overstappen...deze files zijn dan niet compatible met Dorico dus dat is een probleem. Zeker als je een revisie moet doen of een part moet transponeren oid.
 
Ik wist niet van deze actie. Jammer dat ie afgelopen is. Voor €105,- had ik Finale er wel bij willen hebben.
Jammer dat je het niet gezien hebt!
In 2017 met Black Friday was er ook een actie voor Finale 25. Toen kon je het via de website van MakeMusic kopen voor $149. Maar nu gaf AudioDeluxe met deze actie nog eens $23 extra korting en ik weet niet of dat met Black Friday 2017 ook zo was.

Sibelius was overigens met Black Friday 2017 met $199 ook in de aanbieding.
Voor Dorico bood Steinberg met Black Friday 2017 alleen de voordelige crosscrade vanaf Finale / Sibelius aan.

En Dorico staat idd staat nog in de kinderschoenen...
 
Back
Top