Roland JDXI sound patches

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
616
Locatie
rotterdam
Omdat ik de Roland JDXI veel te lastig vind om zelf te programmeren maar heel tevreden ben over de sound gebruik ik hem eigenlijk meer als een presetmodule .

Nu vond ik op het net een advertentie van ULTIMATE PATCHES voor de JDXI.

Heeft iemand ervaring met deze patches ; zijn deze in tegenstelling tot de factory presets niet bijna alleen EDM georiënteerd?
 
check effe op youtube,, daar staat een audio demo van al de presets,,

die editor voor de jdxi vind ik wel intressant, die heeft patch receive,
wel duur, maar ik snap die gasten die daar zoveel tijd in hebben gestoken,





http://memorysplice.com/jdxi/
 
Ja die patches klinken zeker erg goed denk er sterk aan ze te kopen.

Ik heb trouwens op mijn MAC ook een editor voor de JDXI maar vind het gewoon niet erg prettig om via de computer te werken,het liefst heb ik gewoon knoppen . Was trouwens gratis.

Maar wat geluid aangaat is de JDXI voor mij een blijvertje.

Ik vroeg me gewoon af of iemand deze sets gekocht heeft en wat de indruk van het hele pakket is, want in de demo komt er maar een klein deel van de patches aan bod en ik vraag me af of er veel verschil is met de factory patches.
 
Ik ben nieuw hier dus zal ik het hier posten aangezien er al een draadje bestaat
Het betreft de roland JD-XI Sounds dat ik samengesteld heb Het zijn sounds dus geen paterns zoals hierboven beschreven.
Eerst dient U het programma JDXI manager op uw pc te installeren je vindt het hier JDXi Manager - A Patch Editor for the Roland JD-Xi - Official Home Page
Verbind Uw JD-XI met de usb kabel naar uw laptop desktop Apple of linux Voor windows 10 en 11 hebt U geen driver nodig
Start uwe JD-XI op en je zou door de speakers een geluid moeten horen dat is een teken dat windows de synthesizer heeft gevonden.
Start manager op en kies hier in control panel output midi JD-XI input panel JD-XI als u geluid wilt horen hoofdtelefoon uitgang gebruiken of externe speakers
dan klikt u op Digitaal synth1
Dan krijgt u de parameter pagina je hebt die enkel nodig om de klanken over te zetten naar de JD-XI Synth
Bovenaan Lings ziet u File/Open/klik op de file dat je wilt overzetten
Voor je dat doet zet de synth eerst op een lege plek bvb E /F/G/H dat zijn allemaal lege banken om daar te geraken drukt shift inhouden en dan druk herhaaldelijk op sound + tot u bvb E hebt
zet deze dan op E/01 laad de klank die u net gedownload hebt er zijn er 40 je kan ze allemaal proberen als u dezelfde bank en nummer gebruikt vindt u een klank mooi dan kan u deze bvb in F zetten
laat maar iets weten wat U ervan vindt de bestanden zijn 1kb groot dus zeer klein Als er vragen zijn wel laat het mij dan weten.
Dank U veel plezier met de klanken later zal ik die EDM eruit wippen en zelf een set maken dank U
 

Attachments

  • roland jdxi klanken.rar
    10 KB · Bekeken: 43
Back
Top