Flowstone

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.319
Locatie
Achterhoek
Ik was benieuwd of er hier ervaren Flowstone gebruikers zijn.

Ik heb FL Studio, dus daar zit de FL FLowstone versie gratis bij, waarmee je native FL plugins kan maken. Nu zit ik erover te denken om hiermee een controller/editor/library plugin te maken voor mijn hardware synths. Ik wil dus per synth een plugin maken met dezelfde layout aan knoppen, zodat ik vanuit de software midi noten en CC's kan sturen naar de hardware en ook de patches kan opslaan in een project.

Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar het lijkt me te doen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het maken van zulke plugins?

Ik zie dat er al een aantal van zulke plugins in FLowstone gemaakt zijn voor o.a. de Alpha Juno en de JP8000, maar ik lees op de Image-Line fora dat ze die i.c.m. een Midi OUT plugin moeten gebruiken om de midi daadwerkelijk naar de hardware te sturen?! Weet iemand hier of het ook zonder Midi OUT plugin mogelijk is?
 
Niet thuis in Flowstone maar ik ken wel een aantal mooie producten die met de "opvolger van SynthEdit" gemaakt zijn.
Ook niet zo thuis in FL Studio....

Maar volgens Image Line is er wel MIDI out in Flowstone FL (ondanks dat FL geen MIDI gebaseerd systeem is).

http://www.image-line.com/support/FLHelp/downloads/FLowstone_FLStudio.pdf

MIDI Handling
Although FL Studio does not use MIDI for note handling it can still process and send MIDI messages.
FlowStone for FL Studio therefore still contains MIDI In and MIDI Out components just like FlowStone.
One aspect that is slightly different in FL Studio is the concept of Ports. MIDI data can arrive from a
particular Port and can also be sent to a particular Port. To handle Port information FlowStone for FL
Studio has three new components. You’ll find these in the MIDI group.
 
Ik gebruik ook FL Studio, al sinds versie 7.0

Flowstone is idd te gebruiken als een vervanger van het vroegere 'Dashboard' dat lange tijd een onderdeel was van FL Studio was. ik heb dat een tijdje gebruikt met m'n Electribe EA-1 maar toen ik die verkocht, me hier verder niet in verdiept.

Lijkt me interessant om hier opnieuw wat gebruik van te gaan maken, icm met Patcher bvb. :-)
 
Back
Top