ROLAND CLOUD

TR-909 zit er nu ook bij ja. Wordt toch een mooi uitgebreide set plugins zo.
 
Zit erover te denken me aan te melden. Nu zie ik dat de prijs per maand in euro hetzelfde is als dollar. Prijs per jaar zit wel iets verschil in, namelijk 215 dollar vs 207 euro. Toch als je het omrekent, is 215 dollar ongeveer 175 euro. Scheelt nog wel aardig dus.

Ik kan gewoon mijn land aanpassen naar USA, dan gaat hij automatisch ook de dollar prijs gebruiken. Als ik dan paypal gebruik als betalingsmethode, wordt vanuit Paypal het bedrag automatisch omgerekend naar euro en dat van mijn rekening afgeschreven.

De andere valuta zijn misschien wel nóg goedkoper (nog niet naar gekeken).

Ben ik illegaal bezig als ik dit doe? :p En/of denken jullie dat er nog een addertje onder het gras zit, bijv. dat er later nog belastingen overheen gaan oid.?
 
Heb trouwens de 909 plugin BD vergeleken met 909 Bass2 van de TR-8S en die zijn identiek. Helaas, want vond de TR-8 909 kick beter klinken...
 
Ben ik illegaal bezig als ik dit doe? :p En/of denken jullie dat er nog een addertje onder het gras zit, bijv. dat er later nog belastingen overheen gaan oid.?

Roland betaalt dan het percentage belastingen aan de amerikaanse bel. dienst, Europa loopt 21% mis. Schaam je! ;)
Ik koop af en toe wat VST plugins in amerikaanse webshops, nooit problemen mee.
 
oww, de tr909 cloud plugin heeft ondersteuning voor de tr8s,, voor de tr808 plugin komt er nog een update,
check synthopia,, ja, da's cool, ik hoop op die ondersteuning voor de tr8 ook,,, controllers deed ie al, de tr8 met de tr808
 
Ben ik illegaal bezig als ik dit doe? :p En/of denken jullie dat er nog een addertje onder het gras zit, bijv. dat er later nog belastingen overheen gaan oid.?


Denk dat je straks importbelasting gaat betalen over je cloudgebruik ;)
 
Weet iemand of je iedere abonnementsjaar een gratis softsynth krijgt of is het éénmalig?
Want dan lijkt alsof RolandCloud een beetje gratis is en interessant wordt.
 
Ik heb nog niets van Roland software en vind 't een beetje ondoorzichtig allemaal.
Is er behalve de interface nou enig verschil tussen bijvoorbeeld de JD-800 expansion voor de Zenology VST of de Roland Cloud JD-800 "Legendary" VST ?
En waarom lijkt het op de Roland site alsof je een of ander Cloud abonnement nodig hebt om toegang te krijgen terwijl je een losse licentie kunt kopen bij bijv. Thomann?
 
Ik heb nog niets van Roland software en vind 't een beetje ondoorzichtig allemaal.
Is er behalve de interface nou enig verschil tussen bijvoorbeeld de JD-800 expansion voor de Zenology VST of de Roland Cloud JD-800 "Legendary" VST ?
En waarom lijkt het op de Roland site alsof je een of ander Cloud abonnement nodig hebt om toegang te krijgen terwijl je een losse licentie kunt kopen bij bijv. Thomann?
Ook bij een licentie van Thoman zit je aan de cloud vast, het is hun distributie methode.

Ook in de cloud kan je lifetime licenties aankopen.
Dus je zit aan een inschrijving vast.
maar dat kan ook koste loos.
Al krijg je dan geen toegang tot vst’s waar je geen licentie voor hebt.
 
Ik heb nog niets van Roland software en vind 't een beetje ondoorzichtig allemaal.
Is er behalve de interface nou enig verschil tussen bijvoorbeeld de JD-800 expansion voor de Zenology VST of de Roland Cloud JD-800 "Legendary" VST ?
En waarom lijkt het op de Roland site alsof je een of ander Cloud abonnement nodig hebt om toegang te krijgen terwijl je een losse licentie kunt kopen bij bijv. Thomann?

Was benieuwd en vond onderstaande video. De legendary maakt gebruikt van ACB wat in theory iets beter zou moeten klinken dan de ZEN versie. Maar zelf denk ik dat het verschil verwaarloosbaar is.

 
Ja verwaarloosbaar, als in niet relevant :) zen en acb is ingehaald door tal / softube.
Ik heb alle legendary keys en gebruik ze echt nooit meer.
 
Ja verwaarloosbaar, als in niet relevant :) zen en acb is ingehaald door tal / softube.
Ik heb alle legendary keys en gebruik ze echt nooit meer.

In het geval van de JD800 is er geen TAL/Softube alternatief dus voor software heb je geen keuze :)

Verder heb ik een wat uitgesproken mening over subscription models dus Roland Cloud is voor mij uberhaupt geen optie. Ik heb ze wel getest, de digitale synths vond ik best goed, de analoge ok. Wel iets beter dan Arturia waarvan ik de sounds nooit lekker in de mix krijg, die van Roland hebben wel een iets rauwer randje.
 

Roland GALAXIAS, verander je Cloud-plug-ins in een meerlagig "superinstrument"​

Ge kunt u een "Super Instrument" maken. Dit bestaat uit maximaal vier instrumentlagen met aangepaste instellingen voor elke laag. U stelt het toetsbereik in, transponeert met oct/semi-tonen en MIDI-invoerkanaal.
Alleen voor ultimate abonnees.
 
Een soort Analog Lab. maar dan van Roland.
Tja, ik ben niet de doelgroep zal ik maar zeggen.
 
Back
Top