ROLAND CLOUD

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik heb me paar x aangemeld voor een roland cloud trial omdat ik die D50 wil proberen maar ik krijg maar geen mail van Roland terug.

Heb het op mijn twee emailaccounts geprobeerd en twee emailadressen aangemaakt maar nergens een mail van Roland.

Zijn er hier mensen bij wie dit wel is gelukt? Ik kan zo niet eens een maand abbo nemen als ik dat zou willen of is er iets wat ik over het hoofd zie?
 
Het is mij wel gelukt. Kan me niet meer herinneren dat ik iets speciaals moest doen. Het is een rexelijk onduideiljk gebeuren, in ieder geval.
 
Spamfolder gecheckt? Wat zegt 'ie als je aangeeft dat je je wachtwoord vergeten bent?
 
Mij wel gelukt. Ik heb een gmail account gebruikt. Misschien gebruik je hotmail of yahoo ofzo? Mocht nog weleens mis gaan.
Of wellicht dat de servers overbelast met het aantal aanmeldingen.

Wat betreft de de d50, klinkt dik. Maar wat een CPU vermogen verbruikt de plugin, zelfde geldt voor de juno-106.
 
Vaag niet?
Twee gmails een twee gmx accounts inmiddels en mijn 'officiele' mail.
Snap er geen ruk van. Wil erg graag en maandje met die D50 spelen.

Zit ook niet in spam
 
Vanachter vpn alsof ik uit canada komt lukte het wel..
Die juno en jupiter ook maar even geprobeerd maar die cpu load is echt belachelijk.
D50 slaat niet eens uit op de cpu meter.
 
Wat betreft de de d50, klinkt dik. Maar wat een CPU vermogen verbruikt de plugin, zelfde geldt voor de juno-106.

Die juno en jupiter ook maar even geprobeerd maar die cpu load is echt belachelijk.
D50 slaat niet eens uit op de cpu meter.

De D-50 valt toch wel mee betreft CPU verbruik?? Je kunt de CPU load van de Juno en Jupiter makkelijk verminderen door in de options het aantal voices (standaard staat deze op 8 ) te reduceren en dan loopt hij prima.. Probeer maar eens.
 
Ja precies.. die D50 slaat amper uit.

Ga ik ff proberen.

Ben het meest van de D50 gecharmeerd. Die JP enJuno zijn wel erg goed maar ze zijn te strak ofzo
 
De D-50 valt toch wel mee betreft CPU verbruik?? Je kunt de CPU load van de Juno en Jupiter makkelijk verminderen door in de options het aantal voices (standaard staat deze op 8 ) te reduceren en dan loopt hij prima.. Probeer maar eens.
Thanks :okdan:
 
Hoe zit dit eigenlijk, na een maand zit je vast aan eerst 20$ per maand? Of moet je dan op tijd opzeggen ofzo? Krijg er een beetje een malafide boekenclub gevoel van...
 
De D-50 valt toch wel mee betreft CPU verbruik?? Je kunt de CPU load van de Juno en Jupiter makkelijk verminderen door in de options het aantal voices (standaard staat deze op 8 ) te reduceren en dan loopt hij prima.. Probeer maar eens.
Die juno en jupiter zitten met 4 voices rond 30/40 cpu verbruik in ableton.

Maar goed, misschien dat ze het kunnen updaten

edit: en de D-50 heeft gewoon normaal cpu verbruik stijgt idd niet hoger dan 5%
 
ik heb wel een account, maar het lijkt alsof er alleen een vst3 wordt gedownload. iemand ook dit probleem en een oplossing?

edit: blijkbaar support roland geen vst2 voor mac, maar werkt het wel via audio units.
 
Kan je die D50 ook los kopen, of is het echt enkel lidmaatschap gedoe? Weet niet of ik daar nu op zit te wachten, en de prijs is wat stevig voor enkel een D50...
 
Maar even proberen, gaat tot nu toe heel soepel, Roland utility installeren na invullen mailadres en je kan kiezen welke synths je installeert. Als dit Aira zonder die rare controllerbakjes is ben ik eigenlijk wel blij, al is het nog steeds redelijk prijzig...
 
Zo ver dezelfde ervaring, enkel de D50 is eigenlijk te doen, de rest kan mijn Quad i7 gewoon niet aan op normale settings. Terwijl zelfs Diva op divine mode nog best te doen is.
 
Wellicht interessant voor jullie, de cloud versie van de D50 reageert oa niet op aftertouch.
Kijk even in deze clip op 12.00
 
Roland noemt het DCB, maar het is dus gewoon een D50 sample library? En dus zonder aftertouch, chasing en joystick? Is dit de versie die nu online staat of een eerdere versie? (De D50 heet nu geen 18987 blabla maar gewoon D50 onder legendary)

Heb de andere synths nu ook enigszins aan de praat, maar eerste opmerking is dat je er geen overdadige midi op af moet vuren. Niet alleen aftertouch, ook dingen zoals Novations Automap zorgt dat de boel hard crasht en dat noten afbreken. Dit is met stip mn rommeligste eerste ontmoeting met een VSTi ooit, ik weet dat het een beta is maar het is echt ongebruikelijk buggy en inefficient allemaal...
 
Back
Top