TC Powercore - TC Sidechainer - Renoise - werkt niet

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.261
Locatie
Utrecht
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de TC Sidechainer plugin in Renoise? Ik was dolenthousiast toen ik de plugin tegenkwam, want Renoise heeft geen sidechain mogelijkheden, maar ...

Als ik de TC sidechainer op een kick kanaal zet en een TC compressor met sidechain optie op een ander kanaal, dan meldt de compressor "no sidechain available".

Ik kan niet testen of een en ander werkt in Ableton, want de TC plugins zijn 32bit.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of iemand het wel eens werkend heeft gezien in Renoise.

Thanks!

W10 64bit
Renoise 3.1.0 64bit
TC Powercore 4.4.3 64it (driver)
 
Hoi,

Sorry, ik heb geen ervaring met deze TC plugin.
Maar ik wilde je toch even wat schrijven vanwege deze zin: "Renoise heeft geen sidechain mogelijkheden"...

Renoise heeft de meest uitgebreide sidechain mogelijkheden van elke DAW waar ik ooit mee gewerkt heb, en dat zijn er veel.
Je kunt in Renoise álles aan álles koppelen, dus niet alleen compressors, maar midi noten die ook je EQ triggeren, reverb die aanzwelt als een sidechain spoor harder wordt, alles wat je maar wilt en kunt verzinnen.
Ik werk de grootste deel van de tijd met Renoise en ik heb nog nooit een sidechain (achtige) functie gemist.
Vertel anders welk effect je wilt bereiken, en ik zal je uitleggen hoe je dat aan het werk krijgt.

Edit: Als je gewoon wilt dat een kanaal "duckt" op je kick, dan zet je een envelope follower op je kick kanaal, en een gain op je doel kanaal. Vervolgens koppel je de follower aan de gain en stel je de gevoeligheid af. Voila!
 
Ik zie dat je Renoise gebruikt in 64 bit versie en neem aan dat daar een soort Jbridge-achtige oplossing inzit?

Kan eens een test doen met de plug-ins via de Jbridge software? Daarmee draai ik de Powercore plugs en nog wat andere 32bit only VSTs nu in Ableton 64bit

Ik had in het begin met jBridge en Ableton 64bit weleens last dat sommige plugs niet goed werkten of gewoon helemaal niet beschikbaar waren maar sinds n update n aantal maanden terug zag ik ook oudere 32bit VSTs ertussen staan die ik eerder nooit kon laden. Weet dus niet welke Jbridger renoise gebruikt?
Ga het vanavond even testen. :)
 
Hoi,

Sorry, ik heb geen ervaring met deze TC plugin.
Maar ik wilde je toch even wat schrijven vanwege deze zin: "Renoise heeft geen sidechain mogelijkheden"...

Renoise heeft de meest uitgebreide sidechain mogelijkheden van elke DAW waar ik ooit mee gewerkt heb, en dat zijn er veel.
Je kunt in Renoise álles aan álles koppelen, dus niet alleen compressors, maar midi noten die ook je EQ triggeren, reverb die aanzwelt als een sidechain spoor harder wordt, alles wat je maar wilt en kunt verzinnen.
Ik werk de grootste deel van de tijd met Renoise en ik heb nog nooit een sidechain (achtige) functie gemist.
Vertel anders welk effect je wilt bereiken, en ik zal je uitleggen hoe je dat aan het werk krijgt.

Edit: Als je gewoon wilt dat een kanaal "duckt" op je kick, dan zet je een envelope follower op je kick kanaal, en een gain op je doel kanaal. Vervolgens koppel je de follower aan de gain en stel je de gevoeligheid af. Voila!

Bedankt voor je reactie Ophidian,

Echt goeie sidechained compressie krijg ik niet voor elkaar met de signal follower. De signal follower gebruik ik om filters en dergelijke te automaten, maar sidechain compressie klinkt naar mijn idee anders dan enkel een bewegende volumeschuif. Vandaar dat ik zo blij was dat ik die sidechain plugin tegenkwam in het powercore pakket. Misschien denk ik veel te ingewikkeld over sidechainen en compressie en kan ik net zo goed een highpass filter aan de signal follower hangen.

Maar, als je me verder kunt helpen, graag ! .... Ik heb in Renoise een track met een sub en een track met een punch, ik wil dat de punch de sub wegduwt. Hoe doe jij dat? Alleen met een signal follower en gainer? Op dit moment heb ik de attack van de sub aangepast, zodat hij langzamer harder wordt, maar dat klinkt niet zoals het hoort. Thanks!

Weet dus niet welke Jbridger renoise gebruikt? ... Ga het vanavond even testen. :)

Thanks man, volgens mij gebruikt Renoise een eigen gebouwde bridge.
http://forum.renoise.com/index.php/topic/32690-32-bit-vs-64-bit-versions-the-plugin-bridge/
 
Laatst gewijzigd:
... Maar ik wilde je toch even wat schrijven vanwege deze zin: "Renoise heeft geen sidechain mogelijkheden"...

En inderdaad, "Renoise heeft geen sidechain mogelijkheden" is knap respectloos van mij, excuus. De routingmogelijkheden van stuursignalen tussen verschillende (meta) modules zijn juist gigantisch binnen Renoise, daar wil ik echt niets aan afdoen met dit topic.

Wat ik mis binnen Renoise is dat ik geen audio naar channel3/4 van een willekeurig VST2 instrument kan senden, zoals in de meeste DAWs tegenwoordig het geval is. Maar het begrip sidechaning omvat meer dan dat alleen dat.
 
Laatst gewijzigd:
Sidechainer werkt wel in Renoise 32bit. Maar ik ga eerst ff met die signal follower aan de slag, advies van een mester moet je ter harte nemen :D Thanks allemaal.
 
Laatst gewijzigd:
Had ook even gekeken net in Ableton 64 bit. Bij mij werkt het ook niet,, dus het zal aan de bit bridge liggen.
 
Back
Top