Roland cloud

Niet met Roland Cloud, wel met cloud in het algemeen.. als de service in de cloud crasht of verdwijnt (voor gelijk welke reden), dan ben je zoals een vis op het droge. Totaal geblokkeerd. Roland krijgt daarom alleen van mij geen cent voor hun nieuw product idee..
 
Bedankt voor de tip! Ben erg benieuwd naar de System-8/Juno 106 en Jupiter 8 Plugins om eens een indruk te krijgen voor een maandje. De System-1 plugins zijn mij in ieder geval meer dan goed bevallen dus verwacht dat deze niet gaan tegenvallen :)
 
De plugins zien er veelbelovend uit. Maar ik vind het jammer dat je ze niet gewoon kan kopen. Ik betaal graag voor mijn software maar dan wil ik een track die ik nu maak over 2 jaar ook gewoon nog kunnen wijzigen en opnieuw opnemen. Ook als Roland deze service al lang heeft opgedoekt.

De plugins draaien nog gewoon op mijn computer dus het hele 'cloud' verhaal is alleen maar een manier voor Roland om meer geld te verdienen.
 
Ik heb het hier ook wat uitgeprobeerd en ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben, maar ik vind ze ERRUG CPU belastend. Ik draai in FL Studio 7 (uit de steentijd) op een i7 met 8GB RAM en kon geen twee sporen van de System-8 en één Juno-106 draaien (zonder overige vsti's/samples).

Qua sound ga ik de Juno106 eens goed vergelijken met mijn vintage 106 en de JU-06.
 
Het zijn zeker zware jongens!! Dat was met de System-1 plugs ook al het geval, maar deze zijn nog een tandje zwaarder ;)
 
Da's natuurlijk niet zo gek. Waar ze in de jaren '90 een 8 voice VA hadden gebouwd met de techniek van toen hebben ze nu ineens maar één voice in hun VA zitten (OK de system 8 is er inmiddels ook maar de prijs is er naar). Als het echt zo licht was hadden ze meteen polyfonie kunnen toevoegen.
 
ik heb me aangemeld en alles gedownload vanaf de Rolandcloud en geinstalleeerd. het is een maand gratis en daarna zou het 19,99 per maand zijn. alles draait goed, muv System-1. deze vreet CPU, ik heb een supernieuwe en supersnelle PC maar zelfs die trekt het nauwelijks of niet. is vooral als je paar patches hebt uitgeprobeerd.
de overige software werkt erg goed. ik ben er blij met de alphajuno en d50 imitatie, klinken goed maar helaas gebaseerd op samples.
ik krijg wel sterk het gevoel dat het nog niet is uitontwikkeld. bijv bij de jup8 zitten af en toe piepje of kraakjes op de achtergrond (geen overload!).
ik weet niet of ik 20 euro of dollar per maand aan wil besteden. ik heb al de arturia 5V en Kontakt, dus heb niet zo heel veel aan de jup 8. de overige emulaties zijn voor mij qua geluid niet interessant. ook de bijgeleverde piano heeft voor mij geen meerwaarde.
 
Ik ben inmiddels drie weken verder en heb de plugins nog niet één keer gebruikt of gemist... Ik dacht dat ze helemaal geweldig zouden zijn, maar de CPU load en het feit dat ze toch anders klinken (ik weet niet wat het is, het lijkt harder te zijn) maken dat ik er nooit gebruik van maak.

Voordat de testperiode afloopt ga ik er nog een paar keer kritisch naar kijken. Tot nu toe is het me zeker géén 20 euro per maand waard..
 
Back
Top