Audio productie en kinderen

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Lid sinds
26 januari 2004
Berichten
1.597
Locatie
Utreg
Ben voor mijn neefje van 8 op zoek naar laagdrempelige software om te spelen met muziek, hij speelt sinds een tijdje piano (en best goed al ook) maar hij vind het ook heerlijk om met een oud casio keyboard te rommelen. en dingen uit te proberen. Een klein midi keyvboardje en wat geschikte software om met geluidjes te experimenteren en drumpartijtjes te kunnen maken zou hem erg blij maken denk ik.

Zat zelf qua laagdrempelige software aan oude versies van fruityloops (3 ofzo) te denken, maar er zal vast meer spul zijn waar een kind van 8 creatief op los kan gaan en kan leren over hoe (electronische) muziek in elkaar zit. Niet TE uitgebreid en voldoende robuust om lekker mee te kunnen experimenteren.

Software als garageband lijkt me ook leuk voor hem, maar liever PC software aangezien hij nu zijn eigen laptopje heeft.

Wie heeft jonge kinderen of neefjes/nichtjes etc en ervaring met goede software voor kids?

Alvast bedankt :okdan:
 
geef m gewoon ableton lite, kan ie langzaam upgraden en gelijk goed uit de startblokken vertrekken
 
Ableton drumracks snappen ze prima, weet ik uit ervaring.

Ook voor kinderen van krap 8 jaar oud?
 
Ableton live. Dat snapt de mijne van 8 ook als hij mijn template gebruikt.

Garageband op de ipad is nog makkelijker.
 
Koop een eMac voor hem. Of G4 iMac. 20-40€, alles zit er op en leuk ding op kinderkamer.
 
Renoise! Ik gebruik zelf een tracker sinds ik 12 ben of zo. Werkt super. Mijn zoon is ook af en toe met Renoise bezig, hij is nu 10.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top