Virtual Amp

Diggel

Nieuwkomer
Lid sinds
26 mei 2012
Berichten
3
Hoi, ik heb een vraag die vermoedelijk aantoont dat ik (zelfs met 60 jaar) een newbee ben op dit vlak.
Ik werk met een Roland A90-ex en een JV-1010 (lekker vintage) maar wil eens wat aan homerecording gaan doen. Ik heb daarvoor (van mijn zoon....) zijn Line6 UX1 "geleend" om (via een klein paneeltje) mijn spul met de PC te verbinden. Daar ga ik eerst eens werken met Reaper (en EZDrummer). Om de versterking van mijn spul te regelen gebruik ik GEARBOX maar......dat heeft alleen gitaarversterkers en ik vind dat het eigenlijke geluid van mijn hardware toch vervormd wordt. Ik zoek me suf op internet naar virtuele keyboardversterkers maar kan geen flap vinden. Wie heeft tips/oplossingen ????:okdan::okdan:
 
Ik gebruik een Line in UX2 en dan kan zie je in de gearbox op het scherm naast source select en HW meters show een box waarin je amps kan selecteren.
In dat keuzemenu kan je ook kiezen voor no amp en dan krijg je gewoon het signaal ongekleurd.
 
Ha Willem (1958....dat is een goed jaar). Ja, gevonden maar ik heb dan nog niet écht het onversneden origineel. We gaan het eens verder proberen. Zijn er dan helemaal geen virtuele amps ??
 
Back
Top