Geen internet via DAW?

Ron-E

Stamgast
Lid sinds
17 januari 2009
Berichten
103
Locatie
Den Haag
Ik heb een raar probleem mbt mijn DAWs (FL studio en Studio one). Ik kwam er achter toen ik de update van synthmaster Vsti wilde installeren. Na de update geeft hij de melding (bij het ingeven van de serial) dat ik geen connectie tot internet heb. Die heb ik wel degelijk want alles werkt gewoon (Chrome etc).

Toen ben ik verder gaan kijken in studio one. Waar je normaal alle News Feeds en update mogelijkheden hebt, geeft hij nu niks weer.. alsof er geen internet connectie is.

Ik heb mijn firewall (norton) al nagekeken en er zijn geen aparte uitsluitingen van deze software, Ik heb zelfs alles een keer uitgeschakeld (opnieuw gestart), maar nog steeds dezelfde melding.

Ik heb alle software nagekeken of er misschien iets blokkeert, maar tevergeefs.. Ik draai windows 8.1 op dit moment.

Heeft iemand wellicht enig idee waar ik het zoeken moet?
Bedankt alvast!
 
Biedt de software die je wilt updaten ook een offline update aan? Een file die je kunt downloaden en op je DAW moet uitvoeren is dat the way to go, wellicht.

Iets anders: bij sommige software wordt in het 'hosts' bestand een lijst met adressen (ip-adressen of url's) geschreven die gebruikt worden voor verbindingen binnen de applicatie, voor diverse doeleinden. Bijvoorbeeld online help-resources, licentie-gegevens of systeemberichten.
Het kan zijn dat daar de niet juiste gegevens in opgenomen zijn? Ik weet niet of de door jou genoemde software gebruikmaakt van gegevens in het 'hosts' bestand.
Het hosts bestand is te vinden in de root van de drive waar je Windows hebt geïnstalleerd.

Succes!
 
Ga het uiteraard proberen.. maar tis niet vanuit 1 daw. Het lijkt wel of alles wat internet zoekt geblokkeerd wordt.
Ik heb de nieuwe license van synth master in de directory gezet (offline methode) maar dat werkt ook niet.
En daarnaast nog de update problemen met studio one. You're not connected to the internet etc...
Bedankt trouwens voor de snelle respons
 
Hier gelezen???

En hier???

Je zou firewall van Windows even echt kunnen afsluiten, (task manager) en datzelfde doen met Norton.

Je zou ook de StudioOne executabel even in Explorer kunnen opzoeken en dan rechter muisknop 'run as administrator' kiezen. Wellicht mag de software in die modus meer waardoor het wèl werkt. (In combinatie met het uitzetten van de beveiligingssoftware.)
 
Back
Top