Het grote macOS Sierra topic

Nu al? Waarom niet wachten tot ie een tijdje uit is, een niet-beta versie?
Nooit early adaptor zijn van een nieuw OSX tenzij je van sleutelen en knutselen houdt ipv van muziekmaken. Ik zou nog ff lekker wachten. Beetje mee gespeeld wel en geen gekke dingen tegen gekomen maar eerst nog maar ff afwachten tot alles uit m'n setup Siërra bestendig is
 
Het enige echt interessante aan Sierra is het nieuwe file systeem, maar in principe is OS X / macOS gewoon al jaren min of meer "af". Het is erg jammer dat mijn 2008 Macbook (Pro?) niet meer ondersteund wordt terwijl andere Core 2 Duo's nog wel kunnen, al mag je na acht jaar op zich officieel nergens over klagen. Er komt misschien nog wel een hack voor uit.

In ieder geval blijf ik op de oude versie hangen voorlopig tot ik gedwongen word of er al een paar fixe updates zijn geweest en ik het gezeur beu ben om te upgraden ;)

Of heb ik nog wat gemist qua coole audio API's? Nee toch?

Siri eardropping :smeris: ..... ga het wel even afwachten.

Siri slaat niks op en je kunt het uit zetten.
 
Wat is de noodzaak om te willen updaten naar het laatste OS op je productiemachine? Apple focust zich tegenwoordig alleen maar op het samenbrengen van OSX en iOS. Leuk voor huis-tuin-en-keuken dingen, maar in de studio gaat dat 0,0% toevoegen voor mij. Op mijn studio Macs zit ik op 10.8 nu en dat werkt perfect allemaal. De eerstvolgende keer dat ik een studio Mac ga updaten is het moment dat ik echt gedwongen ben om hardware te vervangen, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
 
Siri eardropping :smeris: ..... ga het wel even afwachten.

Sierra heeft geen "hey siri!" eardropping. Je hebt een siri-knop om te activeren. Dat die feature niet op alle iPhones werkt is ook niet uit pesterij, er zit een dedicated stukje hardware in om dit mogelijk te maken zonder je batterij leeg te slurpen met cpu-cycles.
 
Wat is de noodzaak om te willen updaten naar het laatste OS op je productiemachine? Apple focust zich tegenwoordig alleen maar op het samenbrengen van OSX en iOS. Leuk voor huis-tuin-en-keuken dingen, maar in de studio gaat dat 0,0% toevoegen voor mij. Op mijn studio Macs zit ik op 10.8 nu en dat werkt perfect allemaal. De eerstvolgende keer dat ik een studio Mac ga updaten is het moment dat ik echt gedwongen ben om hardware te vervangen, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

Om gelijk over te springen naar de beta of .0 release van een nieuwe versie van het OS is denk ik altijd een beetje stom. Wat betreft uberhaupt upgraden naar nieuwere versies: Het kan zijn dat specifieke features het noodzakelijk maken, of bepaalde drivers het vereisen. Ook stapel je je potentiele problemen op door te lang uit te stellen, zodat áls je om een van die eerste twee redenen uiteindelijk wil upgraden, je de risico's van 3 of 4 opvolgende OS upgrades nu in 1x voor je kiezen krijgt.

Mijn studiocomputer draait op het moment 10.9 (Mavericks), maar ik wil eigenlijk de nieuwere wireless keyboard / trackpad combo in gaan zetten omdat husselen met oplaadbare AA-batterijen me begint te irriteren. Dat betekent dat ik op zijn minst al moet gaan upgraden naar El Capitan. Ik stel dat nu even uit tot Sierra een maandje of wat uit beta is, zodat ik niet gelijk al weer een OS-versie achterloop.
 
ik ben van Snow Leopard in 2010 enkel overgestapt naar Yosemite. En ik heb daar eigenlijk niets van gemerkt qua voordelen. Volgens mij enkel qua GUI.
El Capitan heb ik ook nooit geprobeerd, want tja, m'n computer doet het goed...

En nu Sierrra.. wat schiet ik er mee op? Siri of iPhone gerelateerde upgrades interesseren me niet echt. Upgraden zou ik enkel doen als andere software dat vereist...
 
Als je setup draait zoals je wilt en je niet hoeft te upgraden qua DAW of gebruikte software dan lekker alles laten zoals het is tot die behoefte er wel is. Ik upgrade ook maar 1x in de zoveel tijd als ik zeker weet dat alles uit m'n setup mee kan qua nieuwe versies/drivers/software/os'n etc

Soms kan je Mac wel soepeler gaan lopen door een update naar een nieuwe OSX versie, heb ik ook wel gehad.
 
Er zijn genoeg redenen om te updaten voor mij,

- ik vind het leuk om voorop te lopen qua technologie
- backup terug zetten is een eitje....
- als developer test ik ook graag mijn eigen software op de nieuwste systemen


Anyway, ik draai het nu een paar dagen en heb nog geen problemen gehad.

Ableton Live werkt prima, Traktor, Maschine, Komplete, al mijn andere vst's ook....
FMOD Studio werkt ook goed.

Wat wel acuut crashed is Unity 3D, maar goed dat zal hier wel niet veel gebruikt worden vermoed ik.

Overal best tevreden voor een public beta.
 
Ik zit nog op Yosemite en sluit me aan bij Furious5:

enkel doen als andere software dat vereist...
 
Ik wil het best proberen hoor.... maar alleen als ik easy een complete schijf backup kan maken, een ghost copy.. Ik ben bang dat het nieuwe OS zwaarder is als wat ik nu draai, of dat software opeens niet meer goed draait..

Werkt Time Maschine probleemloos en goed? Dus eerst backppen.. Daarna OS updaten...
En als dat tegenvalt m'n computer weer iedentiek terug zoals hij was voor de update..

Ik heb het nooit gebruikt, ik maak altijd om de zoveel tijd een complete kopie van mn harde schijf..
 
Ik wil het best proberen hoor.... maar alleen als ik easy een complete schijf backup kan maken, een ghost copy.. Ik ben bang dat het nieuwe OS zwaarder is als wat ik nu draai, of dat software opeens niet meer goed draait..

Werkt Time Maschine probleemloos en goed? Dus eerst backppen.. Daarna OS updaten...
En als dat tegenvalt m'n computer weer iedentiek terug zoals hij was voor de update..

Ik heb het nooit gebruikt, ik maak altijd om de zoveel tijd een complete kopie van mn harde schijf..

Ik gebruik Carbon copy cloner daarvoor
 
Ik zie voor mijzelf geen rede om op te waarderen. Siri zit ik al helemaal niet op te wachten.
Gebruik ik nooit op iOS, malote gedoe voor luie mensen of mensen met een type gebrek.
Vind ik.
 
Ik zie voor mijzelf geen rede om op te waarderen. Siri zit ik al helemaal niet op te wachten.
Gebruik ik nooit op iOS, malote gedoe voor luie mensen of mensen met een type gebrek.
Vind ik.

Ik moet zeggen dat ik het op mac OS niet gebruik, maar voor iOS gebruik ik het regelmatig eerlijk gezegd...

- set a timer for 10 minutes (bij het koken)
- wake me up at 0630 voor de wekker
- facetime my wife (in de auto)

werkt prima :dj:
 
Ik draai ook nog Mavericks...Dan maar geen laatste versie Logic.

Als er nu voordeel is of mooie features, maar zoals gezegd, eerder een merge tussen iOs en OSX, laat maar zitten.
 
Nog geen Sierra omwille van overbridge wat nog niet compatible is. Maar geen haast, alles draait prima op El Capitan. :)
 
Draai hier Logic X en Protools op Sierra zonder problemen.

Had eerst een probleem met een Apogee Thunderbolt driver maar dat was in een pas dagen opgelost met de nieuwe versie v5.3

In protools nog wel een probleem met de mindam files maar dat is al een tijdje gaande.
Had gehoopt dat het met versie 12.6 zou zijn verholpen maar helaas niet.
 
Back
Top