looper

heiloo45

Stamgast
Lid sinds
2 oktober 2009
Berichten
210
hallo ik zoek hardware voor looper voor herhaal stukjes te maken weet dat de nieuwe yamaha reface dat heeft en casio xw g1 zijn er nog andere herhaal loopjes wel met toetsen :)
 
Weinig ervaring met lopers (wel veel interesse in) maar ik denk dat je beter een dedicated loop pedaal kan halen. Of bijvoorbeeld Ableton gebruiken. Dan heb je vaak veel meer mogelijkheden.
 
Volgens mij zijn er niet veel synths met loopers aan boord. Er zijn er wel die een (step) sequencer hebben, maar dan ben je beperkt tot één patch. Je kan dan bijvoorbeeld niet een bass loop maken en daar een pad over spelen. Tenzij de synth multitimbraal is.

De DSI OB6 heeft bijvoorbeeld een sequencer die je per patch kan recorden en met diezelfde patch er nog overheen kan spelen. Bijvoorbeeld een Korg Radias is multimbraal; daarmee kan je een sequence inspelen (2 zelfs) en dan kan je met een andere patch er overheen spelen.

Loopen met een computer (Live heeft een ingebouwde dacht ik) is ook makkelijk. Dan neem je een stukje op en laat je dat loopen en daar speel je overheen en neem je eventueel weer een loop op.
 
TS noemt de looper in de reface serie. Die wordt als volgt beschreven: looper is an onboard free-running unquantized MIDI sequencer that can record up to 2,000 note events, then play them back with the ability to overdub new parts on top and tweak parameters in real time as the loop cycles.
Dus welke toetsenbakken kunnen dit ook..
 
jammer dat de reface nog vrij prijzig is zit wel een leuk loopertje op
 
Back
Top