Zelfgemaakte Launchpad apps/games

geschirrspüler

ex pocketzip
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.470
Locatie
belgië
Ik ben de laatste tijd wat aan het programmeren geweest voor de Launchpad. Niets al te spectaculairs, maar ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden :)

Alles is gemaakt in Java (bij eentje in combinatie met Ableton). Begonnen met een paar klassen die de communicatie met de Launchpad verzorgen, dan daar een paar dingen rondgebouwd. Niet allemaal muziekgerelateerd. Misschien dat ik ooit nog wat vreemde sequencers of dergelijk ga maken.

Als er vraag naar is kan ik mijn code die voor de communicatie zorgt wel eens uploaden (eerst nog wat afwerken dan), dat maakt het wat makkelijker om zelf iets te maken.

Simon says:


Drawing tool:


Launchpad Hero:


Avoid the walls:


Snake:


Andere mensen die hun eigen creaties delen meer dan welkom!
 
Echt straf om zoiets te kunnen programmeren vind 'k, maar 't is wel non-music related,,,
Waarom geen "editor" bouwen voor een synth ,?? bv die TB-3 ..???
 
Echt straf om zoiets te kunnen programmeren vind 'k, maar 't is wel non-music related,,,
Waarom geen "editor" bouwen voor een synth ,?? bv die TB-3 ..???

ben momenteel bezig aan een interactieve random sequencer :) moeten in combinatie met Ableton leuke dingen gaan uitkomen
ik hou jullie op de hoogte!
 
Ja okey,, Bij die TB-3 die ik bedoel, kun je nog verschillende parameters via sysex aansturen. Niet met de TB-3 knoppen zelfve, voor zover ik weet,,
Soit, daar ben ik zelf al mee bezig geweest,,
 
Ik kon het toch niet laten om al even een work in progress te tonen van mijn "Drunk Martian Sequencer" :D In feite is hij eerder een soort random note generator dan een echte sequencer.

De noten worden gegenereerd door onze beschonken groene vriend die vrolijk rondwaggelt in een tweedimensionaal universum waar jij de muren tekent. Hij kan ook teleporteren naar een willekeurige locatie, standaard doet hij dat enkel als je hem volledig insluit zodat hij geen kant meer opkan. De sequencer speelt elk monofoon ritme dat je hem voert en is velocity sensitive.

Hier een filmpje waarin hij de Synth1 VST aanstuurt:


De bedoeling is dat je hem zal kunnen gebruiken met elke DAW (of zelfs zonder DAW) en op elk systeem, maar daarvoor moet ik nog wat flexibiliteit inbouwen in het werken met MIDI-apparaten.
 
net nog eens een Launchpad app afgewerkt:



het is een soort van puzzelspel: je tekent eerst een sequence, het spel gooit die door elkaar en je moet weer naar de originele sequence zien te raken
 
Back
Top