TouchOSC templates

T-CM11

Ouwe rot
Lid sinds
14 december 2003
Berichten
3.319
Locatie
Gent
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=4981536#4981536
Please share your TouchOSC templates here. Or if you know a good site that collects them?
A Google search resulted in mostly DAW-related templates (Ableton/Cubase/Traktor/Reason/etc.).
But I'm mostly interested in templates for (vst) instruments/effects and/or hardware synths.

I'm making one for Microtonic. I'll post a link here when it's finished.
 
j8hD7.jpg


w2Ah5.jpg
 
Tjah, het is nogal een werkje om zelf een template te maken. Vooral als je ze echt in OSC taal maakt en niet via de midi bridge. Ik heb al verschillende dingen gemaakt, maar vooral via PureData. De OSC implementatie in de meeste DAW's is wel goed geregeld omdat er mannetjes voor zijn die het schrijven. Maar bij Renoise is het al lastiger.
 
Tjah, het is nogal een werkje om zelf een template te maken. Vooral als je ze echt in OSC taal maakt en niet via de midi bridge. Ik heb al verschillende dingen gemaakt, maar vooral via PureData. De OSC implementatie in de meeste DAW's is wel goed geregeld omdat er mannetjes voor zijn die het schrijven. Maar bij Renoise is het al lastiger.

wat is er dan zo lastig aan? ik vind OSC juist makkelijk... je kunt alles zelf een naam geven, en dan hoef je alleen maar te learnen aan de andere kant..
 
Tjah, het is nogal een werkje om zelf een template te maken. Vooral als je ze echt in OSC taal maakt en niet via de midi bridge. Ik heb al verschillende dingen gemaakt, maar vooral via PureData. De OSC implementatie in de meeste DAW's is wel goed geregeld omdat er mannetjes voor zijn die het schrijven. Maar bij Renoise is het al lastiger.
Ja, er kroop nogal wat werk in deze template... Maar alle elementen hebben Midi CC's, niet OSC. Ik gebruik FL Studio, en dat is al redelijk Midi gehandicapt, laat staan dat er OSC ondersteuning in zit :D
 
Hier een simpele midi pad layout; 64-20-9

64 pads begint bij C-2 en loopt op van linksonder naar rechts
25 begint bij C3
9 begint bij C3

TSikA.gif

IW1pz.gif

kskyo.gif
 

Attachments

  • 64-20-9.zip
    1,1 KB · Bekeken: 154
Ja, maar dit zijn midi templates die je via wifi verstuurd.

Ik heb wel een vrij grote template gemaakt, met OSC. Maar dat is er eentje van een lichttafel via PureData. Dus daar heeft de forummens hier niks an..
 
Op alles behalve de bovenste.
 
Draadje aan je iPad? Das nou ook niks..
 
In sommige gevallen, bijvoorbeeld licht instellen in een zaal, is wireless uiteraard beter.

@vco Welke dmx interface heb je? Ik heb recentelijk een "enttec dmx usb pro" gekocht. Eerste tests gingen erg goed. In ableton live vanuit max4live te benaderen en werken. Los daarvan kan je uiteraard met puredata of max standalones fijne custom licht setups maken.

..maar voor muziek interface buiten studio omgeving, vind ik de wifi niet stabiel genoeg.
 
In sommige gevallen, bijvoorbeeld licht instellen in een zaal, is wireless uiteraard beter.

@vco Welke dmx interface heb je? Ik heb recentelijk een "enttec dmx usb pro" gekocht. Eerste tests gingen erg goed. In ableton live vanuit max4live te benaderen en werken. Los daarvan kan je uiteraard met puredata of max standalones fijne custom licht setups maken.

..maar voor muziek interface buiten studio omgeving, vind ik de wifi niet stabiel genoeg.

Ik heb precies die. Heb er 16 movingheads en 2 atomic strobes mee onder controle. Alle 60 dimmer kanalen ook, maar das 'n beetje overkill om dat met de iPad te doen. Niks knippert fijner dan echte MA tafels :D

de wifi is zeker wel stabiel hoor, maar je moet wel je eigen wifi mee nemen die geen internet heeft enzo. De openbare wifi in Doornroosje loopt nogal eens vol, en er zit te veel beveiliging zooi op, en dan is m'n laptop ineens bezig met internet dingen, en niet meer met alleen OSC.

Ik zit al maanden te wachten totdat ik genoeg centen over heb voor Max6. PureData is leuk omdat het gratis is, maar soms is het nogal en kutklusje om dingen te maken..
 
Die MA bakken zijn wel leip. Ik vond de Pearls altijd schattig maar die Gran MA ding is net de enterprise.

ik ben destijds begonnen met PD, maar heb uiteindelijk Max5 gekocht. Ontwikkeling gaat eenmaal sneller als men de programmeurs kan betalen. Warm bad. Zeker met de presentation mode en standalone functionaliteit.
 
Lijkt mij ook wel fijn ja.

Nu zit ik nog met 'n MA Lightcommander en een MA Scancommander. Pearl heb ik nooit iets mee gehad..preset bak :D

Over 'n paar jaartjes nieuwbouw. Dan aan de GramdMA2 fullsize, en 'n Chamsys MQ300, en 'n Pearl voor alle mensen die dat snappen. Ik kan er niks mee met Avolites.. MA ken je tenminste overheen pissen, blijft werken! Dimmers en tafels..

Maar goed, OSC. Ik probeer 'n zip te uploaden maar de server lijkt het niet te slikken. Meerdere mensen hebben problemen met uploaden..
 
Ondersteunt TouchOSC ook midi sysex? Met andere woorden kan je allerlei ouwe bakken ook met TouchOSC en iPad aansturen?
Zoek eigenlijk vervanging voor een Kenton Control Freak, speciaal voor aansturen van Kawai K3m en Korg DW6000 en dat soort vintage shit...
 
In combi met PureDate of MaxMSP is ALLES mogelijk.

TouchOSC zelf kan het geloof ik niet. Maar PureData is gratis. Heb je een iPad?

De Logic template is meesterlijk trouwens!!! Zit er nu mee te klooien, mixer, Channel Strip, EQ, Software Instrument, alles is te bedienen via de iPad! Je kan door je patches bladeren en alles joh.
 
Kan de OSX build van PD al sysex uitsturen? Volgens mijn is dat 1 van de redenen dat ik destijds Max heb gekocht.
 
Lijkt me wel. Maar ik zou het na moeten kijken.
 
Back
Top