Novation Automap 3.0

dieterboels

Nieuwkomer
Lid sinds
22 augustus 2009
Berichten
23
Locatie
Brussels
Hallo,

ik het een Remoe Zero Sl en slaag er stilaan in hem op een iets wat deftige manier te gebruiken(allereerste ervaring met midi controlling).

Nu zou ik willen weten wie er vindt dat het automappen zo handig is?
Ik zie er de voordelen niet van in, je moet altijd naar template 38 gaan, zelf al ben je in een heel andere template je sequencer aan het besturen moet je plots voor het automapping systeem naar exact 38? Das toch niet handig. En bepaald plugins werken totaal niet met het automap systeem en gezien eigenlijk niet meer met midi wordt gewerkt (er staat in de manual dat je eigenlijk midi stuurt naar je automap server en die bestuurt het programma). Maar die automap blijkt nog niet zo sterk op punt te zijn.

Misschien andere mensen die de voordelen er mij van kunnen vertellen, want in geval er voordelen zijn die ik graag zou benutten leer ik liever wel met de automap werken. Maar vanuit mijn opzicht zit het er ewa stoem uit. De gewone template editor is veel logischer en werkt beter.

Groetjes
Dieter
 
Ik ben even vergeten wat de voordelen waren, maar ik weet nog wel dat ik onder de indruk was toen ik het wist...
 
In veel programma's is het koppelen van de controllers aan de verschillende effecten en instrumenten een nogal omslachtige bezigheid. Automap stelt je in staat om eenvoudig je controller te koppelen aan de plugins met default mappings.

Ik gebruik Autmap bijna niet omdat mijn DAW dat veel sneller en op vergelijkbare wijze oppakt. Maar ik ben de laatste tijd met de 3.5 beta aan het testen geweest en weet dat als je de automap plugins gebruikt de controller automatisch word gemapped. Je kunt ook een template als default toekennen aan je controller (bij mij in ieder geval).
 
Ik heb automap gewoon uitgezet.. nachtmerrie als je met logic & ableton op rewire werkt, plus een hoop 3rd party plugins..

Het zag er zo belovenswaardig uit in het begin, maar voor ons was het in de praktijk gewoon niet werkbaar. Niet veel "auto" aan.
 
bij mij staat automap aan, van alle plugs 1 instance aan de server toegevoegd en alleen de (Automap) versies de plugs zichtbaar, de plug on top krijgt automatisch de focus. werkt in C5 perfect.
 
Automap + Logic 9 werkt super bij mij. Gebruik het al erg lang en het voegt echt gemak toe aan je workflow.
 
Wou even geen nieuw topic aanmaken, mensen die Automap nog gebruiken?

Ik heb een novation remote 25, de keys en aftertouch waren erg fijn, maarja 25 toetsen he!

Even wat synths en een roland pcr500 gebruikt met 49 toetsen en aftertouch maar dat is met je volle gewicht op de AT hangen tot ie werkt dat werd hem niet.

Nu dus een novation remote 49sl compact, eindelijk weer de fijne toetsen en aftertouch die de remote 25 van mij ook heeft, Daar had ik hem ook voor gekocht. Nou heeft hij dus ook Automap.

Heb om even te kijken ook de Automap 4.0 feature geïnstalleerd, helaas heb ik nu al mijn plugins dubbel in de browser staan, (non Automap en ... Automap) lekker zootje geworden dus.
En geen zin om in alle oude projecten de Automap plugins te laden ipv de normale versies.

De Automap werkt wel, ik krijg van alle plugins inderdaad netjes alle controls onoverzichtelijk gemapped op de novation, ik mag scrollen door verschillende pages met afkortingen van parameters en door de totaal onlogische volgorde is er van de afkortingen weinig te maken.

Zijn er mensen die het gebruiken? de Automap? Heb hier ook een push en in principe kan ik het daar ook perfect mee, ik denk dat ik dat hele Automap geouwehoer er weer af gooi, als ik de reactie hierboven ook lees

In principe ging het ook om de toetsen en aftertouch en die zijn perfect.
 
Nou, heb de automap er weer afgegooid, zie er het nut niet van in, ja het is even leuk de plugin welke on top is op je controller maar dan mag je scrollen door pagina's encoders. Met de muis of op de push ben ik een stuk sneller en heb ik niet dat geouwehoer van dubbele plugins en oude projecten met non automap plugins.
 
Ik werd uiteindelijk ook gek vna automap. Heb een SL37 en Zero SL gehad en het idee van automap is heel aardig maar simpelweg niet goed genoeg uitgewerkt door Novation.

Destijds heb ik ook wel contact met ze gehad of ze het niet mogelijk konden maken te mappen op basis van bijvoorbeeld regular expressions die je zelf kunt definieren. Op die manier kun je de controller per default cutoff en resonance knoppen (om maar een voorbeeld te noemen) altijd op een zelfde plaats laten mappen. Als alternatief kwamen ze met dat soort van "geheugen" waarbij je 1x de knoppen moest toewijzen en dat het daarna werd onthouden.

Op zich ook een oplossing maar toch nog steeds een zeer omslachtig klusje als je de mapping al voor 90% goed kunt doen zonder iets aan te passen (Met een RegEx kom je echt heel ver).

Uiteindelijk gebruikte ik het nog zo weinig dat ik de controllers heb verkocht. Ik gebruik nu inderdaad ook Push en dit werkt (naar mijn mening) beter.
 
Oke duidelijk, ook bij anderen niet de moeite waard dus. Soms lijkt het alsof ik de enige ben die zich snel irriteert aan dingen maar dat is dus niet zo.
 
Back
Top