XP64bit / Vista 32bit voor audio producties?

Nieekk

beatssssssssss
Lid sinds
16 Maart 2008
Berichten
83
Locatie
Eindhoven
Ik heb een nieuwe computer gekocht, Quadcore, 4 GB geheugen, alles er op en er aan. Nu staat er standaard Vista 32bit op, wat ik opzich al wel raar vond, aangezien mijn volledige geheugen niet gebruikt wordt (32 bit adresseert maar 3,25 GB). Aangezien ik nu bezig ben met een stabiele, snelle DAW computer neer te zetten, ben ik aan het overwegen welk operating system ik zal installeren.

Ik ben sowieso al niet echt fan van Vista, ik vind het best log en naar mijn idee niet echt een vooruitgang op XP. Mijn vraag is nu, is XP64bit wel geschikt voor audio producing? Zijn er al genoeg drivers beschikbaar om helemaal over te stappen op XP64? Enige ervaringen, meningen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Nu staat er standaard Vista 32bit op, wat ik opzich al wel raar vond, aangezien mijn volledige geheugen niet gebruikt wordt (32 bit adresseert maar 3,25 GB).
Dat is niet raar; een hele hoop software en drivers zijn nog vrolijk 32-bits dus je hebt de meeste kans dat er dan iets naar behoren werkt.

Voor XP-64 missen nog drivers en het wordt niet meer verder doorontwikkeld, dus ga als de tijd rijp is over op Vista 64-bits, en dat is wanneer al je benodigde soft- en hardware naar behoren wordt ondersteund.

Is dat nog niet het geval, dan gewoon nog niet overstappen.
 
Ik zou eerst kijken of al je hardware zoals midi patchbays en audio kaarten een vista 64bit driver hebben. Daarna kijken of je sequencer met 64bit overweg kan.

als dat ok is, dan staat denk ik niets in de weg om naar vista64 te gaan.
 
Ik heb een nieuwe computer gekocht, Quadcore, 4 GB geheugen, alles er op en er aan. Nu staat er standaard Vista 32bit op, wat ik opzich al wel raar vond, aangezien mijn volledige geheugen niet gebruikt wordt (32 bit adresseert maar 3,25 GB). Aangezien ik nu bezig ben met een stabiele, snelle DAW computer neer te zetten, ben ik aan het overwegen welk operating system ik zal installeren.

Ik kan me vergissen, maar ik heb vista 32bit op mijn game-pc geïnstalleerd staan, en sinds sp1 herkent hij volgens mij gewoon mijn 4gb Ram.

Daarbij heb ik met vista lang niet de horrorverhalen die je vaak hoort, bij mij werkt alles prima en probleemloos, en het voelt ook niet logger aan dan xp. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik het nog niet gebruikt heb voor audioproducties, maar op alle andere terreinen voldoet vista prima voor me. Op sommige vlakken is het alleen anders werken, dus wennen.

De ondersteuning voor xp zal steeds meer afnemen, dus als je goede vistadrivers kunt vinden voor je audio hardware, zou ik lekker vista blijven gebruiken.
 
Nu staat er standaard Vista 32bit op, wat ik opzich al wel raar vond, aangezien mijn volledige geheugen niet gebruikt wordt (32 bit adresseert maar 3,25 GB).
Hmm. Misschien heb ik een kronkel.
Effe een rekensom:
2^10 = 1024 = 1kb
2^32 = 2^10 x 2^10 x 2^10 x 2^2 = 1 x 4 Gb = 4Gb
Is Windows dus zo dat het geen 4 Gb kan adreseren? Daar heb je mapping technieken voor toch?
 
Hmm. Misschien heb ik een kronkel.
Effe een rekensom:
2^10 = 1024 = 1kb
2^32 = 2^10 x 2^10 x 2^10 x 2^2 = 1 x 4 Gb = 4Gb
Is Windows dus zo dat het geen 4 Gb kan adreseren? Daar heb je mapping technieken voor toch?

Dat was inderdaad zo voor xp32 en vista32, maar volgens mij is in sp1 voor vista in ieder geval gefixt.
 
Hmm. Misschien heb ik een kronkel.
Effe een rekensom:
2^10 = 1024 = 1kb
2^32 = 2^10 x 2^10 x 2^10 x 2^2 = 1 x 4 Gb = 4Gb
Is Windows dus zo dat het geen 4 Gb kan adreseren? Daar heb je mapping technieken voor toch?

volgens mij reserveert Winblows standaard 750 MB voor het systeem...
dus is er 3,25 beschikbaar voor apps
 
Back
Top