Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.605
Locatie
Weesp
Bericht door een moderator:

vervolg van: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37587

- Mac platform thread. In deze thread al de vragen (en natuurlijk de antwoorden) over welke configuratie je mac systeem (dus ook ibook of powerbook en al de andere smaakjes van Apple) en de geluidskaart die je erin wilt hangen voor audio toepassingen.
- Let op: geen "os wars" of mac vs. pc discussie's in deze thread.
- Offtopic posts worden zonder verdere mededeling verwijderd.
 
Laatst gewijzigd:
De vergunning was binnengekomen? :D

Cheerz, dit maakt de draden echt veel overzichtelijker! :biertje:
 
Even een vraag

Zit de aanschaf van een Imac te overwegen, maar heb een 828mkII USB-kaart. Wat me een beetje zorgen baart bij de Imac(de 20" 2.4G, al blijft de 24" 2.8G lonken...) is dat er maar twee host-controllers inzitten voor maar drie usb-poorten. En daar moet wschijnlijk mn toetsenbord ook nog bij.

Naast de MKII heb ik een Novation Remote SL en een BCF2000, en het delen van bandbreedte met mn 828 hiervan lijkt me niet ideaal. Ook de configuratie ervan(twee poorten op controller 1 en de modem plus de usb-poort op controller 2) klinkt niet ideaal.

Daarnaast blijft hardnekkig het verhaal gonzen dat USB 2 op een windows machine beter performt dan op een mac.

Hebben er mensen hier ervaring met een 828mk2 usb en een Imac? Of een andere usbkaart icm een remote sl?

Maak ik me zorgen om niets?
Toch maar een pctje gaan bouwen?
 
Edirol FA66

Edirol FA66

Ik zit er aan te denken deze externe firewire kaart te kopen.

Wat is jullie mening over deze kaart en zijn er beter alternatieven in dezelfde prijsklasse(mag ook nog wat duurder).

Thanks
Ruben
 
Imac en Logic Studio

Imac en Logic Studio

Hey mensen,

Al een tijdje zit ik rond te kijken voor de eventuele aanschaf van een IMac, echter weet ik niet in hoeverre dit systeem geschikt is voor het maken van muziek.

Nu vraag ik mij het volgende af: ben ik met een 2,0 GHz systeem met 1 gb intern geheugen qua basis voorzien van een systeem dat Logic Pro 8 aan kan? De 2,0 GHz is de goedkoopste van de nieuwe Imac serie, maarja voor een scholier is 1200 euro ook niet niks, laat staan de benodigde software.

Wat ik me ook afvraag is of ik me nu vergis, of dat Logic goedkoper is geworden, ik dacht een paar maanden geleden nog dat een fatsoenlijke versie van Logic (7 was het?) toch makkelijk aan de 1000 euro kwam. Kijk ik nu verkeerd of klopt het dat je met het Logic Studio 8 pakket van 479,- geheel voorzien bent?

En als laatste: is de meegeleverde geluidskaart voldoende om alvast een tijdje mee vooruit te kunnen?

Hopelijk heeft iemand antwoord op mijn vragen, alvast beadnkt in ieder geval!!

Gr Erik :)
 
Re: Edirol FA66

Re: Edirol FA66

Origineel geplaatst door Peekay
Ik zit er aan te denken deze externe firewire kaart te kopen.

Wat is jullie mening over deze kaart en zijn er beter alternatieven in dezelfde prijsklasse(mag ook nog wat duurder).

Thanks
Ruben

presonus firebox
heel leuk bakje voor het geld!
 
iemand nog tips voor linkshandige muizen die onder OSX werken?

heb nu 2x logitech lx7 gehad en die zijn heel fijn in gebruik maar gaan ongeveer 1 jaar mee
ik twijfel nu een 3de te kopen of toch eentje van een ander merk uit te kiezen
 
Re: Imac en Logic Studio

Re: Imac en Logic Studio

Origineel geplaatst door Foreign-X
Hey mensen,

Al een tijdje zit ik rond te kijken voor de eventuele aanschaf van een IMac, echter weet ik niet in hoeverre dit systeem geschikt is voor het maken van muziek.

Nu vraag ik mij het volgende af: ben ik met een 2,0 GHz systeem met 1 gb intern geheugen qua basis voorzien van een systeem dat Logic Pro 8 aan kan? De 2,0 GHz is de goedkoopste van de nieuwe Imac serie, maarja voor een scholier is 1200 euro ook niet niks, laat staan de benodigde software.

Wat ik me ook afvraag is of ik me nu vergis, of dat Logic goedkoper is geworden, ik dacht een paar maanden geleden nog dat een fatsoenlijke versie van Logic (7 was het?) toch makkelijk aan de 1000 euro kwam. Kijk ik nu verkeerd of klopt het dat je met het Logic Studio 8 pakket van 479,- geheel voorzien bent?

En als laatste: is de meegeleverde geluidskaart voldoende om alvast een tijdje mee vooruit te kunnen?

Hopelijk heeft iemand antwoord op mijn vragen, alvast beadnkt in ieder geval!!

Gr Erik :)

Het syteem kan Logic wel aan echter is de vraag tot hoever je het wil belasten , met audiosporen , plugins
en softsynths :)
 
Origineel geplaatst door 154
Even een vraag

Zit de aanschaf van een Imac te overwegen, maar heb een 828mkII USB-kaart. Wat me een beetje zorgen baart bij de Imac(de 20" 2.4G, al blijft de 24" 2.8G lonken...) is dat er maar twee host-controllers inzitten voor maar drie usb-poorten. En daar moet wschijnlijk mn toetsenbord ook nog bij.

Naast de MKII heb ik een Novation Remote SL en een BCF2000, en het delen van bandbreedte met mn 828 hiervan lijkt me niet ideaal. Ook de configuratie ervan(twee poorten op controller 1 en de modem plus de usb-poort op controller 2) klinkt niet ideaal.

Daarnaast blijft hardnekkig het verhaal gonzen dat USB 2 op een windows machine beter performt dan op een mac.

Hebben er mensen hier ervaring met een 828mk2 usb en een Imac? Of een andere usbkaart icm een remote sl?

Maak ik me zorgen om niets?
Toch maar een pctje gaan bouwen?

De 828mk2 is van MOTU en die kunnen goed met de Mac overweg , op hun website kun je meer vinden over
drivers en updates.
 
picture3zi0.png


hoppelijk is de instalatie een eitje en werkt alles perfect met drivers etc.
 
Heb het al geprobeerd bij een andere topic, maar werd doorverwezen naar deze, en zal m hier dus ook stellen.

Ik ben momenteel bezig een studio op te bouwen, waarin mijn MacBook Pro C2D het middelpunt is. Op zich prima zou je zeggen, maar aangezien ik lange dagen achter de laptop maak, en dat mijn houding en werk gemak niet volledig ten gunste kom, ben ik op zoek naar een desktop(achtige) setup.

Het budget is er wel naar om een Mac Pro te kopen, maar niet zo dat ik makkelijk zoveel geld uitgeef aan een enkele uitbreiding. Voor een kale Mac Pro zonder scherm heb je een full option IMac. Prima zou je zeggen, dan neem je toch een IMac. Zo makkelijk vind ik het toch niet, omdat ik dus met muziek software werk (Ableton,Reason,Logic) en de studio in de toekomst nog meer wordt uitgebreid.

Nu heb ik drie mogelijkheden voor mezelf gesteld:

- Alleen een cinema display/ LCD full HD aanschaffen, met toetsenbord en muis, linken aan m'n MBP, om zo toch een desktopachtige setup te creëren.

- Aanschaffen van een full option IMac + geld overhouden voor andere studio attributen (synthesizer, controllers enz)

- Al het geld inzetten op een Mac Pro, om zo (misschien) beter op de toekomst voorbereid te zijn.

Ben benieuwd...
 
heb je geld zat haal dan die Mac Pro

denk je verlopig prima vooruit te kunnen met je macbook (en dat lijkt me van wel)
koop dan een extra scherm en toetsenboard die je tevens later weer toe kan passen op een desktop (wanneer je macbook verouderd is)
 
een goeie muis met lekker wat knoppen is nooit weg in OSX

heb zelf voor een draadloze LX7 gekozen (32,- bij mediamarkt)

small

dit is mijn 3de in ongeveer 3 jaar tijd
ze zijn dus niet echt stevig maar werkt wel erg fijn
 
Welke Apple notebook?

Welke Apple notebook?

Ik wil opnemen en afmixen op een Apple laptop. Kan iemand mij adviseren welke laptop van Apple ik dan moet nemen en eventueel ook welke hardware? Natuurlijk heb ik een beperkt budget.
Al even gekeken naar de notebook Pro, maar vindt 1800 eurootjes wel veel geld voor een notebook.
 
Re: Welke Apple notebook?

Re: Welke Apple notebook?

Origineel geplaatst door Foeke
Al even gekeken naar de notebook Pro, maar vindt 1800 eurootjes wel veel geld voor een notebook. [/B]
maar die is dan wel uitermate geschikt voor intensieve taken als audio/video/etc bewerking, wat lang niet van alle goedkopere alternatieven kan gezegd worden
 
Zoals Divi al zegt is de MacBook Pro uitermate geschikt voor audio en video bewerking waar je een tijd mee vooruit kan, maar is zoals je zegt erg duur.

Vandaag (01-11-2007) heeft Apple de gewone MacBook een kleine speedbump gegeven. Er zitten nu Intel Core2Duo Santa Rosa chipsets in. Deze hebben snellere frontside bussen dan de vorige revisie. Ook zit er een beter grafische kaart in.
Puntje blijft bij de MacBooks dat ze maar max tot 2 Gig aan RAM kunnen herbergen en enkel geleverd kunnen worden met een 5400 RPM HD. Deze is makkelijk zelf te vervangen voor een 7200 RPM schijf mocht dat wenselijk zijn.

Als je de computer voornamelijk voor audio gaat gebruiken dan is de MacBook prima. Voor gamen en/of serieus video bewerken is de MacBook niet geschikt.

Houdt wel in je achterhoofd dat OSX Leopard, het nieuwe besturingssysteem voor de Mac, net uit is en dat je DAW software en drivers van je audio interface mogelijk nog niet optimaal zullen werken.

Succes

Groet van de Naut
 
Origineel geplaatst door nautic3l

Puntje blijft bij de MacBooks dat ze maar max tot 2 Gig aan RAM kunnen herberge

In de specificatie staat dat er nu 4 GB in kan...
 
Back
Top