Geluidskaart kopen

Puzzel

Ingeburgerd
Lid sinds
12 juli 2006
Berichten
37
Heej,
Ik ben aan het kijken voor een geluidskaart.
Mijn budget is +- 250 euro.
Ik hoop m'n microfoon ( Rode NT1000) in m'n geluidskaart te kunnen pluggen.
En daarmee ook goede kwaliteit te halen
En ook hoop (verwacht) ik een headphone line in.
Alvast bedankt,
P.
 
Dat is een heel lastige prijsklasse.

Ik denk dat je dan al snel op iets als de Hercules FW16/12 uitkomt. Iets duurder dan je budget maar zoveel krijg je voor dat geld nergens.

Link naar thomann site.

Inclusief 2 microfoon pre-amps, 8 analoge in en uitgangen en je krijgt er nog wat leuke software bij ook!
In die prijsklasse voor jouw wensen zonder twijfel de beste koop. Je hebt er alleen wel firewire voor nodig.

Anders kom je ja al snel in de catagorie USB interfaces uit als je microfoon pre-amps wilt zoals deze bijvoorbeeld. Ook prima spul hoor, maar al kijk je bij die Hercules wat je meer krijgt voor een paar centen extra. Mooie koop.

Maar ook die M-audio (ik heb daar een voorloper van voor mijn laptop) is een prima koop. Maar wel duidelijk een lagere spec wat betreft features.
 
Re: Geluidskaart kopen

Origineel geplaatst door Puzzel
Heej,
Ik ben aan het kijken voor een geluidskaart.
Mijn budget is +- 250 euro.
Ik hoop m'n microfoon ( Rode NT1000) in m'n geluidskaart te kunnen pluggen.
En daarmee ook goede kwaliteit te halen
En ook hoop (verwacht) ik een headphone line in.
Alvast bedankt,
P.

Delta 1010LT kan ik je sterk aanraden om mee te beginnen, echt super kaartje en ligt binnen je budget

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html

Je krijgt hier ook reason adapted en Live lite bij als ik het goed heb, dan heb je in princiepe alles om te beginnen met het muziekale :dj: success
 
Re: Re: Geluidskaart kopen

Re: Re: Geluidskaart kopen

Origineel geplaatst door Galo
Delta 1010LT kan ik je sterk aanraden om mee te beginnen, echt super kaartje en ligt binnen je budget

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html

Je krijgt hier ook reason adapted en Live lite bij als ik het goed heb, dan heb je in princiepe alles om te beginnen met het muziekale :dj: success

Ow wist niet dat die ook mic pre-amps had....idd ook een prima keuze!
 
Heej,
Dank jullie wel voor de reacties!
Goed advies en ik zal der zeker naar kijken, tevens heb ik ook
veel goeds gehoord over de Tascam US-122, is dit misschien ook de moeite waard?
Groetjess,
P
 
Re: Re: Re: Geluidskaart kopen

Re: Re: Re: Geluidskaart kopen

Origineel geplaatst door Acidfever
Ow wist niet dat die ook mic pre-amps had....idd ook een prima keuze!

Wel mic preamps, maar volgens mij geen 48V phantoom, dus toch maar even verder zoeken.
De tascam heb ik zelf ook gehad. Qua geluid een prima kaart, maar wel een kaart met weinig opties en ik kon niet omgaan met de vertraging van de kaart (heb sowieso altijd veel gedonder met USB oplossingen en latency. Doe mij maar pci!
 
Volgens mij voldoet deze trouwens aardig aan jou eisen;

197706.jpg


http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-197706.html
 
Re: Re: Re: Re: Geluidskaart kopen

Re: Re: Re: Re: Geluidskaart kopen

Origineel geplaatst door Mikula
Wel mic preamps, maar volgens mij geen 48V phantoom, dus toch maar even verder zoeken.
De tascam heb ik zelf ook gehad. Qua geluid een prima kaart, maar wel een kaart met weinig opties en ik kon niet omgaan met de vertraging van de kaart (heb sowieso altijd veel gedonder met USB oplossingen en latency. Doe mij maar pci!

Naja je houd wat over voor een fatsoenlijke pre-amp ;)
 
eej ziet er allemaal goed uit!
Ik zal bij DW zeker even wat info vragen over die EMU 0404.
Wellicht nog een alternatief, ik kan van een vriend zijn Audiophile 2496
overnemen voor een habbekrats,
is het misschien een optie om dat te doen, en er vervolgens een goede preamp bij te kopen.
Ik heb zo bijv. goede dingen gehoord over de Presonus TubePre.
Latertjes
P.
 
Audiophile is een geile kaart. Was na een aantal soundblasters mijn eerste semi-professionele geluidskaart. Echt een dijk van een kaart. Rete stabiel en snel en geluidskwaliteit is ook niet verkeerd.
Echter mis je dan wel weer die koptelefoon jack. Maar sowieso komt dat weinig voor op PCI oplossingen. Mocht je dus echt geen versterker willen gebruiken waar je je koptelefoon in kan pluggen moet je wel voor iets anders gaan.
Als ik zelf de keuze had dan zou ik inderdaad voor de audiphile + versterker en pre-amp gaan. Maargoed.. een goeie pre-amp krijg je niet voor een habbekrats.. je hebt wat van die Behringer kastjes (ultra-gain, die je voor 50 euro kan krijgen ofzo), maar ik zou als ik jou was doorsparen voor een betere pre-amp daar heb je later ook nog wat aan.
 
Oke duidelijk :)
Wat voor preamp zou je me aanraden? Presonus Tubepre ?
En hoe zit het precies met die versterker?
Bedoel je dat ik deze gewoon aan me geluidskaart hang en
daar vervolgens mijn koptelefoon inplug,
en is de kwaliteit van de versterker belangrijk?
Thanks :D
 
Origineel geplaatst door Puzzel
Oke duidelijk :)
Wat voor preamp zou je me aanraden? Presonus Tubepre ?
En hoe zit het precies met die versterker?
Bedoel je dat ik deze gewoon aan me geluidskaart hang en
daar vervolgens mijn koptelefoon inplug,
en is de kwaliteit van de versterker belangrijk?
Thanks :D

Hmm ik maak jazzy muziek en ik ben helemaal fan van opto-compressors van Joemeek. Maar ik ken ook wat rockers die het helemaal niets vinden en kiezen voor Mindprint. Het is een beetje een kwestie van smaak en je kan het zo duur maken als je zelf wil. De vraag is of je gehoor zo is getrained dat je het verschil kan horen.

Waar ik overigens verbaasd over was was de kwaliteit van mijn Art TPS2 nadat ik het buisje had vervangen voor een Tungsol 12ax7. Zo kan je van een goedkope bak een zeer aardig klinkende pre-amp maken.

Misschien zijn de buizen in dit soort http://feedback.nl/?id=55&b=ARTTUBEMPSTV3F bakken ook wel vervangbaar.

Ik heb overigens geen ervaringen met het versterkertje van hierboven.. 't was maar een voorbeeld.

Eigenlijk moet je er gewoon een tijdje mee werken en dan pas kan je zeggen of een pre-amp voor alle toepassingen die je vaak gebruikt daadwerkelijk de pre-amp is van jou keus. Maargoed, weinig mensen hebben de kans om voor langere tijd verschillende voorversterkers te proberen. Ik zou dus als ik jou was afgaande op jou muziekstijl wat tips van ervaren boys vragen in een nieuwe post.

Wat betreft je versterkervraag.. dat is inderdaad wat ik bedoel.. koptelefoon inpluggen en klaar is kees.
Ja uiteraard is er veel verschil, maar vaak ga je dat pas echt merken bij hoge vermogens.
Dus ik zou gewoon een middelmoot hi-fi versterkertje ergens op marktplaats op de kop tikken en dan nog eerder voor een goeie koptelefoon gaan. Ook daar zijn een aantal goeie threads over te vinden.
 
Back
Top