Firewire via PCMCIA kaart probleem

Bammel

Radioaktief lid
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
188
Locatie
52°11'41.83"N,4°37'45.32"O
Ik heb een firewire interface (Yamaha i88x) op mijn laptop (Acer Aspire 9412) aangesloten. Aangezien er standaard geen firewirepoorten in de laptop zitten heb ik een Sweex firewirekaart gekocht (deze).

Ik krijg de boel echter niet goed draaiend: het geluid stopt er regelmatig een paar seconden mee, en aan het lampje op de i88x lijkt het erop dat er geen verbinding meer is.
De i88x werkt trouwens feilloos op mijn desktop PC, daar ligt het dus niet aan.

Zijn er misschien mensen die dit probleem ook gehad hebben?

Goede tips zijn ook welkom over geschikte USB interfaces en zo.
Alvast bedankt!
 
Sweex meuk is niet compatible met mLan.
Adaptec kaartje werkt wel. (Is ook vet duurder trouwens)
 
Oke bedankt, Fuse. Dat geeft de burger weer moed.
Die Adaptec kaartjes zijn idd een stuk duurder, maar ik ga er toch maar 1 bestellen.

Iemand nog een Sweex firewire kaartje kopen?
 
Ik gebruik een ST labs firewirePCMCIA voor m'n firestation (ook MLAN) op een acer travelmate, is net zo'n el cheapo ding als de sweex en dat werkt prima. Ik zou eerst een paar goedkope cardbus kaarten testen voordat je een Adaptec koopt, iig. ligt het niet aan de NEC chipsets (volgens mij ook in de Sweex?), dat werkt goed met MLAN.
 
Vind het gewoon iirrant dat je denkt een firewire ding denkt te kopen maar het niet blijkt te werken omdat het nou net een ander type is of zo. Een van de redenen waarom mLan nooit echt van de grond is gekomen.
Volgens mij geldt dit voor wel meer soorten firewire kaarten. Dat of ze het helemaal niet met die card doen of je er teveel gezeik mee hebt.
 
Inmiddels hen ik een Adaptec kaartje, ook na advies van een Yamaha guru op mLan central, maar het werkt nog steeds niet .:( :( .
Als je vanavond onder mijn raam gaat staan kun je of een laptop, of een i88x opvangen, want ik ben er inmiddels sch**tziek van.
Ik denk dat ik maar voor een USB interface ga, en dat firewire verhaal maar vergeet......... iemand nog ideeen?
 
ik heb precies hetzelfde probleem. In mijn geval heeft het te maken met de SmartCartbus controller drivers (de drivers voor de cardbus controller die op het moederbord zit). Deze zijn van het type O2Micro (OZ711EC1). Deze zitten op het moederbord van de Dell laptops.

Vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden. Voor mij is het in ieder geval een reden om over te gaan op een nieuwe Apple MacBook waar standaard al firewire in zit.

Ik baal er ook goed van. Mocht je in de tussentijd een oplossing vinden, post het dan.

Succes.
 
Je hebt toch een TI? Da's toch al een USB interface?

Meestal is het of zo gepiept of zit je heel lang te kloten met die shit om iets proberen te fixen.
Had je dees al gevindt?
http://sonikmatter.com/wiki/MLAN
 
He Bammel,

jammer dat het niet meteen goed werkt. Ik heb zelf ook lang moeten puzzelen om mLan samen met 01x op gang te krijgen dus ik begrijp wel dat je er behoorlijk van baalt inmiddels.

Heb je al gekeken naar de thread op 01xray.com over computer setup? In het 01x en WinXP forum als ik me goed herinner. Daar staat bovenaan een een goede thread met onder ander tips over het gebruik van PowerStrip, een tooltje waarmee je de latency van allerlei onderdelen kunt aanpassen. Heeft mij erg geholpen op m'n zelfbouw machine. Nu ik een Dell desktop heb is dat niet meer nodig.

Mocht dat ook niet werken, dan heb ik thuis nog wel een FW PC Card liggen die je kunt uitproberen. Die heb ik gebruikt om m'n i88x aan te sluiten op een Toshiba Portégé laptop.

Groeten,
Bram

Origineel geplaatst door Bammel
Inmiddels hen ik een Adaptec kaartje, ook na advies van een Yamaha guru op mLan central, maar het werkt nog steeds niet .:( :( .
Als je vanavond onder mijn raam gaat staan kun je of een laptop, of een i88x opvangen, want ik ben er inmiddels sch**tziek van.
Ik denk dat ik maar voor een USB interface ga, en dat firewire verhaal maar vergeet......... iemand nog ideeen?
 
Fuse:
Het klopt dat ik een TI heb.
Deze wilde ik in eerste instantie ook gebruiken als audio/midi interface, maar had een paar keer problemen met de midi communicatie. De midi in werkte soms ineens niet meer. Dit gebeurde zowel op mijn desktop als laptop, en ook bij een vriend op zijn mac. Ik ging er toen even van uit dat de TI als interface nog niet helemaal betrouwbaar was.
Aangezien ik toch meer in- en uitgangen wilde ben ik toen gelijk voor een wat uitgebreidere interface gegaan. Ik heb mLan gekozen omdat ik altijd goede ervaringen ermee had in mijn Motif ES.
Ik denk dat mij weinig anders rest dan voor een USB interface te gaan. Een Motu 828 of zo.

Ik zal ook dat linkje van je doorspitten. Ik zag al een lijstje met compatible en niet compatible hardware. Mijn PCMCIA kaartje zou idd compatible zijn. In ieder geval bedankt!

Bram:
Bedankt. Voordat ik weer een andere interface ga proberen zal ik zeker even PowerStrip proberen. Ook bedankt voor je aanbod dat ik jouw PC card kan testen.
 
Ti en mLan.
Je weet ze ook uit te zoeken he. ;)

Als je in de buurt woonde kwam ik wel ff helpen met proberen.
Of je moet zin hebben om naar Ehv te karren.
 
Volgens mij werkt Firewire via PCMCIA altijd crappy. Ik had zo'n Adaptec kaart maar daar heb ik ook alleen maar ellende mee gehad: Audio drop-outs, hangende midi noten etc. Nu, met onboard Firewire werkt het als een trein: 2x Audiofire 12 gedaisychained = 24 input kanalen tegelijk zonder problemen.
 
Origineel geplaatst door Zaaz
Volgens mij werkt Firewire via PCMCIA altijd crappy. Ik had zo'n Adaptec kaart maar daar heb ik ook alleen maar ellende mee gehad: Audio drop-outs, hangende midi noten etc. Nu, met onboard Firewire werkt het als een trein: 2x Audiofire 12 gedaisychained = 24 input kanalen tegelijk zonder problemen.

Als ik deze post vergelijk met die van gnarly barf dan wordt ik daar niet echt wijzer van. :D
Ben nu ook bezig een mobile set up samen te stellen. De laptop heb ik al, dat is een Fujitsu Siemens amilo Pi1505. Gelukkig heeft mijn buurman een M/audio FW410 om het eea uit te proberen, die doet het goed op de gewone firewire poort. Maar ik heb 2x firewire nodig, dus moet er een dergelijk cardbus naar FW kaartje bij. Zal ik nou die goedkope (maar wellicht uitsekend werkende) sweex kopen of meteen die dure Adaptec? Als iemand nog verse ideeen heeft over dit stomme onderwerp dan hoor ik het graag ! ;)
 
Origineel geplaatst door Zaaz
Volgens mij werkt Firewire via PCMCIA altijd crappy.

Neehoor, op mijn oude G3 powerbook werkt dit prima.
Pas de problem.
 
weet iemand of een audigy z 2s laptop een goede keuze is als interface voor een Compaq Armada met 98 (word xp) eraan komt een digital mixer te hangen.
 
Origineel geplaatst door Zaaz
Volgens mij werkt Firewire via PCMCIA altijd crappy. Ik had zo'n Adaptec kaart maar daar heb ik ook alleen maar ellende mee gehad: Audio drop-outs, hangende midi noten etc. Nu, met onboard Firewire werkt het als een trein: 2x Audiofire 12 gedaisychained = 24 input kanalen tegelijk zonder problemen.

Firewire via PCMCIA is altijd klote, zeker voor muziektoepassingen, niet aan beginnen dus! Het probleem zit hem in de laptop met een intel processor, deze hebben te weinig power om een apparaat via FireWire aan te sturen soms moet je zelfs een extra adapter op de pcmcia kaart aansluiten alvorens het apparaat voldoendeprut krijgt!

FIREWIRE is alleen leuk als het standaard op de laptop zit, de nieuwste en de oude duurdere hebben het standaard!

Overigens denk ik nog steeds dat Firewire gaat uitsterven just a matter of time en drama zoals de mensen die zitten net zoals de topic starter.
 
wat vooralternatief voor firewire is er nu dan die echt kan wederijven? volgens mij nog niets.. igg niet usb (te traag) of adat (te weinig appraten wat dat hebben, en volgens mij nog uitstervend ook)

correct me if im wrong...
 
Nou bij mij werkt het allemaal prima. zoals ik in m'n eerdere post schreef gebruik ik een el cheapo kaartje van st.labs met een firestation en heb iets van 6 ms latency, nooit problemen. M'n laptop heeft trouwens een intel processor.

Flesje, ik zou gewoon een goedkope kaart kopen bij je lokale computerboer en testen, misschien eentje die net een tikkeltje beter is dan een Sweex. Je kunt 'm altijd terug brengen als het niet werkt.
 
Origineel geplaatst door MusiQmaN
wat vooralternatief voor firewire is er nu dan die echt kan wederijven? volgens mij nog niets.. igg niet usb (te traag) of adat (te weinig appraten wat dat hebben, en volgens mij nog uitstervend ook)

correct me if im wrong...

eSATA 2. ofzo, das toch de bom...? 3gb/s.
 
Origineel geplaatst door cns
Firewire via PCMCIA is altijd klote, zeker voor muziektoepassingen, niet aan beginnen dus! Het probleem zit hem in de laptop met een intel processor, deze hebben te weinig power om een apparaat via FireWire aan te sturen soms moet je zelfs een extra adapter op de pcmcia kaart aansluiten alvorens het apparaat voldoende prut krijgt!

Wat bedoel je met prut precies? Als je bedoelt dat ie te weinig spanining krijgt, is dat nl. voor mij geen probleem om de interface met een adapter te voeden. Ik heb trouwens een Intel Core2 duo. Lijkt me toch wel power genoeg to fix the job...

Ik ga het iig gewoon proberen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top