Hissssssssssss probleem

JimiJunior

Nieuwkomer
Lid sinds
19 oktober 2006
Berichten
7
Locatie
Gent (België)
Hallo,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een noise-free signaal voor mijn gitaar.
Eerst rechtstreeks in de Line-in van mijn Audigy 2 ZS (KX drivers) => Zwak signaal (natuurlijk) en daar de gain omhoog moest, veel hiss.
Dan een GDI21 DI/amp tussen geplaatst => Iets beter signaal maar sinds de GDI21 een amp-out en geen line-out heeft nog steeds te zwak en terug veel hiss.
En nu dacht ik met de EMU 1616M PCI niks meer van probelem te hebben maar blijkt dat ik nog steeds last heb van hiss. Het signaal is krachtig genoeg door de preamps van de EMU maar het achtergrong geluid is voor mij toch iets teveel.
Volgens wat ik op het net vind blijkt het nu de single coil pickups van mijn strat te zijn. Dit is een California strat met Tex-Mex pickups en die blijken nog wat extra hoge tonen weer te geven wat helpt bij meer ruis geven :(
De Hum heb ik ook en die kan wel op de 1 of andere manier verholpen worden.
Ik spreek hier trouwens over cleane presets in Guitar Rig 2, zoals de jazz presets. Ik gebruik praktisch nooit distortion.
Weet er iemand of het inderdaad aan mijn pickups en isolatie van mijn gitaar ligt?
Wat kan ik eraan doen, gewoon EQ en de hoge tonen eruit halen (wat helpt maar een doffere klank geeft) of bij de gitaarwinkel nieuwe pickups kopen en gitaar-electronica laten isoleren?
Ik kom er echt gek van. Ik zit nu met een EMU 1616M PCI die me bijna hetzelfde signaal geeft als wanneer ik een preamp, zoals de Terratec Hi-Jack tussen min gitaar en Audigy zou stoppen. Die Hi-jack kan misschien zelfs nog beter klinken denk ik daar hij 2 Mohm is.
Ik ben ten einde raad amigos. Ik ben niet van de rijkste en probeer die EMU nu terug te zenden maar dat blijkt ook al niet te lukken.

Alvast bedankt
 
Ziet er inderdaad wel interessant uit.

Maar ik vraag me toch af of die werkt als een noise gate (dus alleen signaal filteren als er niet gespeeld word) of een constante filter (hisss filteren tijdens speen)

Bedankt voor de info maat.
 
misschien een behringer dsp shark daar valt volgens mij wel veel aan te tweaken. En anders toch je speelmethode iets aanpassen zodat je minder hiss hoort
een goede DI box aanschaffen ofzo?
 
De NS-2 werkt inderdaad als een noise gate, dus alleen maar als er niet gespeeld word.
Guitar Rig heeft al een uitstekende Noise Gate dus die gebruik ik daarvoor.
Een DI box heb ik al (GDI21 is preamp en DI met ground lift)) maar haalt niks uit.

FF die DSP shark bekijken, thx.
 
Het valt me trouwens op dat er wat hiss uit mijn mixer komt ook al staan alle kanalen uit. is dit eigenlijk normaal? normaal heb ik hier nog nooit op gelet :confused:
 
Even afgezien van je eventueel ruisende mixer....

Je probleem met je gitaar los je definitief en juist op met de Hush Super C van Rocktron. Speciaal voor gitaristen gebouwd, 19" en nog betaalbaar. Die elimineert je achtergrondstoringen van bijna elke aard.
http://www.rocktron.com/frameset1.html

P.S. Zonder een fatsoenlijke mixer kom je nergens natuurlijk.......;)
 
Ziet er naar uit dat die Hush Super C inderdaad is wat ik nodig heb om van die herrie af te zijn arnomusicman.

Hopelijk valt de prijs mee, ff opzoeken.

Bedankt!

Oh en hier 2 voorbeelden. Voorlopig kan ik die hiss camoufleren met wat Equalizing. Ik moet wel zeggen dat ik al geen tweaker ben (zelfs op m'n versterker niet, inpluggen en sound moet er al zijn) dus ik hoop dat het niet aan mij ligt. Die presets staan misschien veel te helder?

http://users.pandora.be/snowy/Hiss/

Die andere file laat horen wat er gebeurt als ik met m'n gitaar naar de pc kast toe ga, eerst met de nek pickup en dan uit fase wat ook al een heel pak scheelt.
 
Back
Top