Microfoon voorversterker

speedy

R&B Superstart
Lid sinds
16 juni 2004
Berichten
34
Locatie
a'dam
ben ik weer :D ,

ik wou een tascam us-122 kopen, maar ik heb dat geld er niet voor, ik heb maar €130. is er misschien iets in die richtng
wat bijna hetzelfde is? ik heb gezien dat us-122 ook een doorschakelaar is voor gitaren.
ik heb enkel iets nodig zodat mijn microfoon het doet. geen poespas met gitaren dingetjes want dat heb ik toch niet nodig.

een microfoon voorversterker dus (zo heet het toch?)
weet iemand misschien een voorversterker (met phantom power) van goede kwaliteit rond de 130 euro?
en waar ik die kan kopen? het is voor een studio projects b1 microfoon. dank u ;)


Tamara.
 
Origineel geplaatst door big_slick_dick
effe kijken naar die preamps van behringer.


hoi, ik had nog net f gekeken op het net en zag 'studio projects' VTB1.
Is dat van goede kwaliteit? want ik denk wel dat dat speciaal voor studio projects microfonen is gemaakt.


Tamara.
 
Is zeker goed. Heb je nog keuze tussen tube en geen tube.


En anders de SE micpreamp: TB101
http://www.seemics.com/tb101.html



"From the moment I received the TB101 pre-amp, I was amazed by the look , the quality, and the price. It stood up high with my Avalon 737, so I bought FIVE more; one for each engineer that works here."


heeft iemand hier weleens die SE mics gebruikt?
 
dus de vtb1 is veeeeeeeel beter dan een voedingkje van €40,-, ja toch?
dus als ik een vtb1 koop en de b1 (van dezelfde studio projects) erop aansluit,
heeft dat een veel betere kwaliteit dan een voedingkje van die 40 euro.
want ik wil geen gekraak horen door me mic/pc.

En waar zou ik die kunnen kopen dan?

Tamara.
 
wat kan ik doen met de vtb1?
waar is tube blend voor en di-input-high pass, phase reverse & treu class a/b?





kijk dit maar:

Mono microfoon voorversterker met legio mogelijkheden waaronder: "tube blend", Di-input, High Pass, 48V, Phase reverse. "True class A/B".

http://www.helios.nl/productinfo/studioprojects/manuals/SP_manual_vtb1_g.pdf


oh en welke opname programma kan ik er het best bijhalen? ik wil alleen me zang en muziek apart opnemen. die later in een andere programma bij elkaar zetten (muziek opnemen gewoon met keyboard) dus welke programma kan ik het beste gebruiken om het op te nemen? zonder al die poespas, maar wel dat er goede kwaliteit uitkomt..
 
hallo tamara,

quote: "dus de vtb1 is veeeeeeeel beter dan een voedingkje van €40,-, ja toch?"

Elke microfoon voorversterker is beter dan alleen een p48 voeding op een microfoon. Met alleen een phantoom voeding krijg je geen mooie opnames, tenzij je heel hard in je microfoon schreeuw ;) . als je bedoelde dat een vtb-1 beter is dan een microfoon voorversterker van 40 euro. Dan kan ik dat alleen maar beamen.


om ff de termen op die vtb uit te leggen,

tube blend = Als buizen als versterker gebruikt worden geven ze meestal een soort prettig klinkende oversturing aan het signaal mee, als je dit teveel gebruik kan het ook modderig klinken. op een vtb-1 kun je bepalen hoe veel van die oversturing je aan je signaal mee geef.

Di-input = een ingang waar je een instrument zoals een gitaar, bas of synth op kunt aansluiten zodat je die vtb als voorversterker kunt gebruiken voor die dingen.

High Pass = dit is een fliter waar mee je hele lage tonen die niet(of als je een hele lage stem hebt, nog net wel) uit je signaal kunt halen. Erg handig om microfoon standaard vibraties mee weg te filteren of ploppen van "b" op "p" klanken.

48V = knop om de 48volt Phantoom voeding voor je Condensator microfoon mee aan te zetten.

Phase reverse = Hiermee kun je de fase van je signaal mee omdraaien. Handig als je met meerdere microfoons opneem en sommige microfoons elkaar onderling op heffen omdat, ze uit fase zijn.

True class A/B = geeft het type ontwerp van de microfoon voorversterker aan. Is een soort van indicatie wat de kwaliteit is van de versterker. Maar dit is wel erg van de kwaliteit van het ontwerp afhankelijk, dus kan je er weinig mee.

let wel die Vtb-1 is geen geluidskaart met microfoon voorversterkers zoals die Tascam us-122. je zult dus nog een geluidskaart nodig hebben. En de ingebouwde geluidskaart op je PC telt niet qua geluidskwaliteit.

quote "want ik denk wel dat dat speciaal voor studio projects microfonen is gemaakt."
geen enkele normale microfoon voorversterker is speciaal voor 1 merk microfoons gemaakt.

een redelijk opname programma om mee te beginnen is Bijv. Cool Edit niet echt mijn favoriet maar het doet alles wat je zou willen.

thomas
 
Origineel geplaatst door sureshotstudio


True class A/B = geeft het type ontwerp van de microfoon voorversterker aan. Is een soort van indicatie wat de kwaliteit is van de versterker. Maar dit is wel erg van de kwaliteit van het ontwerp afhankelijk, dus kan je er weinig mee.

let wel die Vtb-1 is geen geluidskaart met microfoon voorversterkers zoals die Tascam us-122. je zult dus nog een geluidskaart nodig hebben. En de ingebouwde geluidskaart op je PC telt niet qua geluidskwaliteit.

quote "want ik denk wel dat dat speciaal voor studio projects microfonen is gemaakt."
geen enkele normale microfoon voorversterker is speciaal voor 1 merk microfoons gemaakt.

een redelijk opname programma om mee te beginnen is Bijv. Cool Edit niet echt mijn favoriet maar het doet alles wat je zou willen.

thomas


Hoi, bedankt voor je uitleg :okdan:
ik heb niet de standaard geluidskaart, volgens mij heet het Creative Sound Blaster cpi (cpu??)
dus ik heb ook een betere geluidskaart nodig? of is de creative wel voldoende?
 
thomas heeft t goed uitgelegd.
En idd VTB is niet beter omdat het vanhetzelfde merk is. VTB is kost rond de 200 euro en volgens vele beter dan een preamp rond de 700euro... (en de mogelijkheid tussen tube en clean!)
 
Dus volgens die vele is de vtb1 goed :okdan:
Wat is het verschil tussen tube en clean? clean is dat het helderder is :confused:



tamara :dj: .
 
zo'n sound blaster pci is voorlopig wel genoeg maar, ik weet zeker dat als je na 2 weken opnemen nog niet tevreden bent met je geluid dat dat dan 100% aan die sound blaster zal liggen.

maar goed dan heb je wel weer 2 weken gehad om te sparen voor bijv. een m-audio audiophile geluidskaart van rond de 100 euro.
 
Origineel geplaatst door sureshotstudio
zo'n sound blaster pci is voorlopig wel genoeg maar, ik weet zeker dat als je na 2 weken opnemen nog niet tevreden bent met je geluid dat dat dan 100% aan die sound blaster zal liggen.

maar goed dan heb je wel weer 2 weken gehad om te sparen voor bijv. een m-audio audiophile geluidskaart van rond de 100 euro.


welk soort geluidskaart zou je me aanraden?
hoe duurder hoe beter?
 
Back
Top